Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Beetje vaag advies van de dealer

Ik ben vandaag langs de VOD geweest (Havik Wormerveer) vanwege een wispelturige motortemperatuur meter (bleef maar op en neer gaan). Was gelukkig iets simpels, bedrading zat niet lekker op de voeler. Nu kreeg ik het advies dat de distributieriem vervangen moest worden, vorige maand ook geweest ook de kap eraf gehad voor het vervangen van de nokkenassensor toen werd niks geen woord over gerept. Ik ben vanmiddag eens aan het uitpluizen geweest wanneer de riem is vervangen, dat is in juli 2008 gebeurd bij een kilometerstand van 83206km. We zijn nu 6 jaar en 50000km verder, lijkt mij dan stug dat ie nu al aan vervanging is.
 
Pieter, dit kun je hier terug vinden op het forum, volgens mij om de 4 jaar of 60.000 km, wat het eerst van toepassing is, dus jij bent over die 4 jaar heen, dit is in ieder geval bij de V6 !
Dus snel laten vervangen !!
Gr Hugo
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Ook voor de 2.2 geldt die 4 jaar / 60k. Hoog tijd voor een verse distri set dus.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Al was dat het geval geweest, dan is hij nog steeds 2 jaar te oud. Leeftijd is net zo goed een reden tot vervanging. ;)

Ervaring leert, wacht er niet te lang mee. Er is een marge, maar die is al behoorlijk aangesproken in dit geval.
 
Moet binnenkort toch 2 nieuwe (of andere) achterveren en schokbrekers monteren kan ik de distributie ook gelijk meenemen. Eerst maar weer eens aan het werk om wat centjes te verdienen, uitzendbureau betaald zo lastig uit als je vakantie hebt :S
 
Dan maar een keer een zaterdagje Fryslan boeken...........................kan ik gelijk wat familiebezoek uitvoeren :P
 
Dat lukt allemaal nog wel, moet ik ze wel ff ophalen :Y . Hulpveren had ik er ook in een halfuur onder geknutseld :*)
 
*is onderweg om de Grunniger vlag van de hoedenplank te halen* Wat zou het eventueel gaan kosten? Mag per PB
 
Bovenaan