Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

bekleding achterbak verwijderen statoncar 2001

Hoi,
Een vraag, wie weet hoe je de achterbekleding simpel kan verwijderen van een stationcar, ik bedoel het vloer gedeelte waar de reserve band zit.
Ik heb een TIS schijf maar daar kan ik niet zo goed mee overweg. ook die hulp is welkom om het daar op te vinden.
Vast bedankt.
Mvg.Rob
 

renepaul

Donateur 2024
volgens mij de spanogen rechtop zetten, plastic moeren eruitdraaien, en bij de achterbank de bekleding eraf schuiven van de kleppen die vlak komen als je de achterbank neerklapt.

Ik zie dat je een b2 hebt, maar het is misschien wel hetzelfde.
 
Rene,
En het deksel waar het reserve wiel onder zit , hoe verwijder je daar de bekleding dan van.
Mvg. rob
 
die zit bij een B1 vast volgens mij. Ik heb het in het geheel verwijderd en vervangen.

Franklin
 
iLLuminatOr,

De bekleding van de klep waar het reserve wiel onder licht gaat dat dan mee, of is daar een andere oplossing voor.
vast bedankt voor de info.
Mvg. rob
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
Ik weet niet wat je wil bereiken natuurlijk, maar zoals ik al zei:
Illuminat0r zei:
De hele vloerbekleding is één geheel

Als je het echt apart wil zal je er een schaar of zaag moeten bijhalen...

*edit, de zijkanten zijn los van de onderbekleding, maar op zich ook weer telkens één geheel
 

renepaul

Donateur 2024
en weet iemand hoe de zijkanten los gaan?
ik wil de opbergvakken gaan monteren en heb begrepen dat daar de bekleding voor los moet.
 

Vega

Medewerker
Administrator
Het afdekzeil verwijderen, de twee geleiders verwijderen en dan de bekleding voorzichtig lostrekken.
De bekleding zit met drukklemmen vast.
 
Het is gelukt, de bekleding is een geheel, de klep van het reserve wiel gaat gewoon mee .
Probleem opgelost en bekleding tip top gereinigd.
Nogmaal allemaal bedankt en zeker de knuffelbelg.
Mvg. Rob
 
Bovenaan