Goedendag heren,
Even een vraagje van mijn kant weer eens. Als ik mijn omega s morgens start dan loopt hij belabberd stationair, slaat af, opnieuw starten, weer afslaan, opnieuw starten, het toerental schommelt op en neer tussen de 0 en 1500 toeren. Dan na een klein stukje gereden te hebben, echt niet meer als ca. 50 meter loopt de motor weer goed stationair.
Er brandt geen lampje van de motor. Wel heb ik afgelopen winter de lmm vervangen door een exemplaar van ebay, gekocht bij ATP autoteile, gezien het prijsverschil denk ik dat de lmm die erin niet goed werkt op de auto. Als ik even met de auto gereden heb,is er niks meer aan de hand en rijdt hij prima. De Omega wordt volgende week verwend met een grote beurt en distributieriem vervanging maar als alles weer vervangen is zoals luchtfilter ed zou het probleem dan verholpen zijn of moet ik toch de lmm vervangen door een originele van Opel, hetzij van de sloop of een nieuwe, een nieuwe is wel heel erg aan de prijs, ruim 400 euro.
Ik lees jullie tips graag en zal deze ook doorgeven aan degene die het onderhoud gaat uitvoeren, het is niet de VOD maar een autobedrijf waar ik vertrouwen in heb mede door ervaringen in mijn familie, broer en vader. Ik ben er nl achtergekomen dat hij het opel forum raadpleegt voor tips, als hier goede tips uitkomen laat ik deze aan hem lezen zodat hij er wat mee kan doen.
Alvast bedankt voor de info.
Gr. Jacco
Even een vraagje van mijn kant weer eens. Als ik mijn omega s morgens start dan loopt hij belabberd stationair, slaat af, opnieuw starten, weer afslaan, opnieuw starten, het toerental schommelt op en neer tussen de 0 en 1500 toeren. Dan na een klein stukje gereden te hebben, echt niet meer als ca. 50 meter loopt de motor weer goed stationair.
Er brandt geen lampje van de motor. Wel heb ik afgelopen winter de lmm vervangen door een exemplaar van ebay, gekocht bij ATP autoteile, gezien het prijsverschil denk ik dat de lmm die erin niet goed werkt op de auto. Als ik even met de auto gereden heb,is er niks meer aan de hand en rijdt hij prima. De Omega wordt volgende week verwend met een grote beurt en distributieriem vervanging maar als alles weer vervangen is zoals luchtfilter ed zou het probleem dan verholpen zijn of moet ik toch de lmm vervangen door een originele van Opel, hetzij van de sloop of een nieuwe, een nieuwe is wel heel erg aan de prijs, ruim 400 euro.
Ik lees jullie tips graag en zal deze ook doorgeven aan degene die het onderhoud gaat uitvoeren, het is niet de VOD maar een autobedrijf waar ik vertrouwen in heb mede door ervaringen in mijn familie, broer en vader. Ik ben er nl achtergekomen dat hij het opel forum raadpleegt voor tips, als hier goede tips uitkomen laat ik deze aan hem lezen zodat hij er wat mee kan doen.
Alvast bedankt voor de info.
Gr. Jacco