Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Belabberd lopen eerste meters

Goedendag heren,

Even een vraagje van mijn kant weer eens. Als ik mijn omega s morgens start dan loopt hij belabberd stationair, slaat af, opnieuw starten, weer afslaan, opnieuw starten, het toerental schommelt op en neer tussen de 0 en 1500 toeren. Dan na een klein stukje gereden te hebben, echt niet meer als ca. 50 meter loopt de motor weer goed stationair.
Er brandt geen lampje van de motor. Wel heb ik afgelopen winter de lmm vervangen door een exemplaar van ebay, gekocht bij ATP autoteile, gezien het prijsverschil denk ik dat de lmm die erin niet goed werkt op de auto. Als ik even met de auto gereden heb,is er niks meer aan de hand en rijdt hij prima. De Omega wordt volgende week verwend met een grote beurt en distributieriem vervanging maar als alles weer vervangen is zoals luchtfilter ed zou het probleem dan verholpen zijn of moet ik toch de lmm vervangen door een originele van Opel, hetzij van de sloop of een nieuwe, een nieuwe is wel heel erg aan de prijs, ruim 400 euro.
Ik lees jullie tips graag en zal deze ook doorgeven aan degene die het onderhoud gaat uitvoeren, het is niet de VOD maar een autobedrijf waar ik vertrouwen in heb mede door ervaringen in mijn familie, broer en vader. Ik ben er nl achtergekomen dat hij het opel forum raadpleegt voor tips, als hier goede tips uitkomen laat ik deze aan hem lezen zodat hij er wat mee kan doen.
Alvast bedankt voor de info.

Gr. Jacco :w
 

yoyo

The UK brothers
Jacco,

Ik heb maanden geleden ook zo iets gehad.
Bij starten met koude motor moest ik eerst het contact aandoen totdat de lampjes uitgingen (behalve mm, laadstroom en servicelampje)
toen gestart zonder gas geven en eerst even laten draaien en niet gelijk wegrijden(anders sloeg hij af). :h :'(

Door Peter(vega) uitlaten lezen en daar kwam niet direct iets gerichts uit maar de meeste punten wezen richting LMM.

Op ebay ( OPEL-TORPEDOGARAGE (D) ) een LMM voor het JUISTE TYPE BLOK gekocht en was incl verzendkosten iets
van €45, 00 kwijt.
Deze geplaatst en liep als een trein... niets wachten op lampjes of iets dergelijks gewoon starten en rijden. d:)b
Scheelt toch weer kleine € 450,00 toch.
Ik heb een tijdje daarna de oude toch eens terug geplaatst en idd weer slecht lopen starten enz. dus bij mij lag de klacht echt bij de LMM.
(dus mede door Peter (mijn dank hiervoor) en onze ebay verkoper had ik weer een goed lopende Omega.) *O* :f *O* :f

Succes.
 
Ik was even afwezezig maar we zijn er weer. Ik heb ook een nieuwe lmm geplaatst omdat de oude overleden was. Hierbij uiteraard ook gekeken naar het juiste type blok. Wat jij vertelde Aart over het starten heb ik het afgelopen weekend uitgeprobeerd maar zonder resultaat. Wat mij wel opvalt is als het warmer wordt, zoals nu, en hij staat in de zon op te warmen dan zijn de problemen een stuk minder.
Vanavond breng ik de auto naar de garage en dan hopen dat ze iets kunnen vinden.


Gr.
Jacco
 

yoyo

The UK brothers
Phoe.....ik zou niet weten wat het dan zou kunnen zijn nokkenassensor of krukassensor misschien?

Laat het in ieder geval even weten.....je laat hem toch wel uitlezen met tech2?
 
Even zo maar tussendoor: is de brandstofpomp nog wel goed ?
Controleer je brandstofvoorziening eens, zou ik zeggen...
 
Door allerlei omstandigheden heb ik de auto gisterenavond pas opgehaald. Ik was met de auto van mijn vader en mijn vrouw heeft onze auto naar huis gereden, ik kon dus niet kijken of de auto beter rijdt.
De auto heeft een grote beurt en een verse distrubutieriem gekregen. Ook is de stabilatorstang of stabilatorstangrubbers(ik wacht nog op de factuur waar de bedragen en het materiaal opstaan) vervangen, hij stuurt weer strak.
Het probleem waar ik mee te kampen had zou te maken kunnen hebben een kapotte vacuumslang bij het dual ram systeem. Ik kan het nog niet goed beoordelen omdat als ik de auto pak deze door de zon flink opgewarmd is en dan is het probleem een stuk minder is.
Maar het rijdt weer een stuk fijner als je weet dat alles weer goed is aan de auto.
Nou nog een poetsbeurt maar dan moet een beetje minder warm worden wil ik hieraan beginnen. d:)b

Groeten, Jacco. :*)
 
Hey Jacco

Ik heb dit zelfde probleem ook gehad bij mijn broertjes auto maar dat was een x20xev ik weet niet wat jij erin hebt maar bij hem was het helemaal opgelost na de stationairtoerental motortje te vervangen

Greetz Dave
 
Bovenaan