Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

bestuurderstoel met massagefunctie in Omega

Heren na al dat geweld van mod s van ralph vega jacco janneman en vele andere kon ik niet achterblijven met iets waar ik al lang mee rondliep maar de tijd voor ontbrak, maar vandaag het weer was toch slecht dus dacht ik nu of nooit, aangezien ik op lange stukken last kreeg van de rug onder andere op vakantie, had ik vorig jaar een stoelmat gekocht met massagefunctie op meerdere punten en verwarming, dit geprobeerd en op zich werkt het goed alleen gaat het na een tijdje irriteren omdat je op de masagemotoren zit 5 stuks, en het ziet ook niet uit om zo n matje op je lederen bekleding te heben liggen, dus dit moest anders maar daar kwam wel wat lef bij kijken, maar met wat info van jacco en de mod over de rep. van de stoelverwarming durfde ik het vandaag aan, jullie raden het al ik heb de stoel uit de auto gehaald, is nog vrij invoudig, en toen de hele stoel netjes ontleed tot en met het villen van de bekleding, mijn vrouw vroeg of ze nu op een kistje moest gaan zitten in de auto want die gaf er geen cent meer voor, maar het is gelukt, ik heb dat matje helemaal gesloopt en de massagemotoren er uit gehaald en deze ingebouwd in de vulling van de stoel zowel zitgedeelte als ruggedeelte,het verwarmingsmatje hebik achterwege gelaten want stoelverwarming hebben we al zowel voor als achter en daarna alles weer netjes teruggeplaatst en de bekleding wel netjes vastgezet met tie rips ipv de metalenringetjes want dat zijn ondingen, daarna het knopjespaneeltje van de functies voor massage op een consooltje geplaatst en aan de stoel gemaakt zodat het eruitziet of het zo moet, toen uiteraard de stoel maar verder het hele interieur goed gepoetst en met lederwax ingevet de stoel weer teruggezet, en ik moet zeggen het zit geweldig om onder het rijden gemasseerd te worden, en nu voel je ze ook niet meer zitten alleen als ze werken, dus janneman had al een mod voor de 35 plusser met zijn aut achterklep deze kan erbij voor de stramme spieren, nu zeggen jullie foto s, ja die heb ik wel gemaakt maar ik ben zo n sukkel die wel goed is om met zijn handen te werken maar wat minder met de computer, dus dit kan ik nog niet en aangezien ik jacco al 2 keer heb gevraagd om foto s te plaatsen van onze huidige auto en van de andere opels van ons, die komen overigens nog, wil ik Jacco niet nog eens vragen anders krijgt hij nog een punthoofd van mijn gevraag. ik hoop jullie nieuwsgierig te hebben gemaakt. :)
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Leuke mod man, erg origineel.

Mail maar eens gauw die foto's. Ook van dit project. ;)
 

yoyo

The UK brothers
@ Roelof

jacques zei:
had ik vorig jaar een stoelmat gekocht met massagefunctie op meerdere punten en verwarming

Deze massagemat heeft dus verwarming en hier is de verwarming niet van gebruikt.(alleen de massagemotoren)

jacques zei:
het verwarmingsmatje heb ik achterwege gelaten want stoelverwarming hebben we al zowel voor als achter

De originele stoel verwarming had hij dus al , en daarvan (die origineleverwarming die dus wel in de stoel zit) dacht ik "dat wordt toch niet gesloopt "
door de massage atributen.

Even lezen Roelof. :Y _O- _O-

;)
 
helemaal juist Aart ik heb al stoelverwarming en heb die er ook niet uitgesloopt, dus die heb ik uit die externe mat gehaald waar de massagemotoren inzitten, en de massagemotortjes slopen niet je originele verwarming want ze zitten inde vulling verstopt nog onder de verwarmingsmat, ik heb een mapje gemaakt met foto s en heb begrepen dat jacco toch nog wel genegen is om ze te plaatsen, fijne kerel, maar ook vega had al een pm gestuurd om ze te plaatsen dank daarvoor, ze komen dus op het forum en zal zelf eens gaan prutsen zodat ik dat zelf kan,
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Tuurlijk, geen probleem!

Ik zag al wat mailtjes voorbij komen. Zal ze vandaag voor je uploaden en op het forum slingeren.
 
oke, zag mijn andere Opels al staan de stoel mod komt nog?

stoelveranderingomega21-4-2012023.jpg

stoelveranderingomega21-4-2012001.jpg

stoelveranderingomega21-4-2012002.jpg

stoelveranderingomega21-4-2012003.jpg

stoelveranderingomega21-4-2012004.jpg

stoelveranderingomega21-4-2012005.jpg

stoelveranderingomega21-4-2012006.jpg

stoelveranderingomega21-4-2012007.jpg

stoelveranderingomega21-4-2012008.jpg

stoelveranderingomega21-4-2012009.jpg

stoelveranderingomega21-4-2012010.jpg

stoelveranderingomega21-4-2012011.jpg

stoelveranderingomega21-4-2012012.jpg

stoelveranderingomega21-4-2012013.jpg

stoelveranderingomega21-4-2012014.jpg

stoelveranderingomega21-4-2012015.jpg

stoelveranderingomega21-4-2012020.jpg

stoelveranderingomega21-4-2012021.jpg

stoelveranderingomega21-4-2012022.jpg

stoelveranderingomega21-4-2012024.jpg
 

yoyo

The UK brothers
ziet er goed uit Jacques,
Werkt alles ook.. en nog belangrijker.....als je op de stoel zit voel je de motoren dan niet zitten?

Héél netjes gedaan d:)b
 
nee Aart ik heb ze ingesneden in het schuimrubber en vastgezet, zoals jullie zien zitten er 2 op het zitgedeelte zo ongeveer bij je bovenbenen en 3 in de rugleuning eigenlijk zaten de 3 in de rugleuning allen boven elkaar maar ik wilde de bekleding niet verlosmaken en heb voor deze optie gekozen, zo bij je onderrug is meestal ook de eerste plaats waar je rug gevoelig word op lange stukken, het verwarmingsmatje heb ik er dus uitgewerkt want die hebben we al in de stoel, verder zie je het bedieningspaneel en die heeft 4 verschillende opties van massage, je moet het eigenlijk zo zien dat er in die buisjes die je ziet motortjes zitten met een as die ronddraait en daaraan zit een contragewichtje wat iets of wat uit het midden draait en zodoende krijg je de vibratie, en door de verschillende snelheden en opeenvolgende opties krijg je een harmonisch geheel, daarna de stoel natuurlijk gwassen en ingestreken met lederbalsem en de rest ook ook alles uitgezogen de stoel was er toch uit en weer ingebouwd, het enige wat nog moet is dat het nu gevoed word door de sigarettenaansteker met plug dit wil ik graag permanent hebben vanaf de zijkant, maar weet nog niet welke kabeltjes ik hiervoor zou kunnen gebruiken, om hem daar bij aan te sluiten.
 

yoyo

The UK brothers
Ziet er heel erg strek uit Jac mijn complimenten, _/-\o_
De stroom kan je waarschijnlijk onder de middencosole van de sigarettenaansteker bekabeling afhalen.

Dus als ik een keer een OMEGA tegenkom waarvan de bestuurder zit te kwijlen en stuiteren dan ben jij het en staan
die vibr.....euh motoren in je stoel aan! _O- _O-
 
goed idee Aart daar had ik hem nog niet bedacht om hem aan te sluiten, als er een omega meeting is en we komen allebei mag jij als eerste komen shaken.

en Andrew als jij het zegt geloof ik je meteen
 

Vega

Medewerker
Administrator
Goed gedaan Jacques.

Kan je de afstandbediening niet ergens in een zijpaneel van de stoel wegwerken.
 
Bovenaan