Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

bi-xenon

Maurice

OOP Chef de cuisine
[youtube]http://youtu.be/v9IyXdnzGmE[/youtube]

Ben toch blij dat het er ook al een tijdje op de mijne zit, scheelt een slok op een borrel op de donkere stukken weg !!!

-- 15 feb 2014 11:36 --

En zo deed t opperhoofd dit,

[youtube]http://youtu.be/QUPLt6_g5eY[/youtube]
 

Vega

Medewerker
Administrator
Maurice zei:
Ben toch blij dat het er ook al een tijdje op de mijne zit, scheelt een slok op een borrel op de donkere stukken weg !!!

Ik ook, een hele verbetering t.o.v. het origineel.
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
Hop in de Oven Jacco d:)b

/me ook heel blij.
De meerwaarde van de 50W durf ik niet echt erkennen, Ik denk dat de Philips OEM branders zeker even goed zijn.
Maargoed, het zit er nu zo in...
 

yoyo

The UK brothers
Ik was altijd al ontevreden over de lichtopbrengst van onze big Opels.
Zowel de Record E als de Omega A en de huidige.
Ik was dus niet de enige die er zo over dacht en door de schuld van Ruud en het polijst werk van de Heren Jacco en Sjors
Kan ik de hele randstad weer verlichten.
Echt een wereld van verschil (al moet de rechterunit voorzien worden van nieuw "Glas" het kunststof word namelijk in vergelijking met
de linker unit wat gelig en dat staat niet zo netjes.)
Ik heb inmiddels twee Heldere xenon units liggen waar ik de kappen van kan gebruiken, maar dat zal wel een tijd gaan duren eer dat ik
er de tijd eens voor vrij heb.
 

tonboy

Verbannen
Ook ik ben ontevreden over de lichtopbrengst van mijn lampunits (halogeen). Je ziet op het internet veel conversiekits HID-Xenon. Heeft iemand daar ervaring mee ? is dat een beetje vergelijkbaar met deze modificatie ?
 
Ja maar neem wel een goed setje anders sta je elke week lampen te verwisselen.
Ik heb toen der tijd pilot 7000 k er in gehad.
En nooit problemen gehad.

-- 16 feb 2014 08:36 --

IJsblok zei:
carenbar zei:
Bij mijn zitten ze er ook al in


:X k.t nou verklap ik me laatste mod
Ja hoor, dat zal echt de laatste niet zijn :-D

Gr. Paul


Inderdaad paul er hang weer wat in de lucht
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
tonboy zei:
Ook ik ben ontevreden over de lichtopbrengst van mijn lampunits (halogeen). Je ziet op het internet veel conversiekits HID-Xenon. Heeft iemand daar ervaring mee ? is dat een beetje vergelijkbaar met deze modificatie ?

Zie gewoon dat je de correcte lampunits hebt met xenon projectoren.
Koppel dat aan de modules en sensoren voor hoogteregeling, een wisserinstallatie en klaar!

Waarom al dit werk? ik (en ik niet alleen) heb een hekel aan slecht lichtbeeld van tegenliggers die maar half werk willen leveren.
Die krijgen dan ook meteen de OOP-Bi-Xenon op grootlichtstand tegemoet!

en dat heb je dus niet met de FX-R projectoren uit de Bi-Xenon-mod
 
De originele lampunits voor halogeen zijn toch al voorzien van lenzen?
Want mits goed afgesteld zie ik niet zoveel problemen hierin en heb je een even goed lichtbeeld als met de originele units.


Wat wel echt een probleem is als je xenon gaat plaatsen in een unit zonder lenzen, dan verblindt je de halve wereld.
 

tonboy

Verbannen
@Marcel Je hebt gelijk, mijn koplampen bevatten ook die lenzen.
Heeft iemand ervaring hiermee, dat wil zeggen een conversiekit met Xenon lampen in de standaard lampunit ?
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Zit wel verschil in, of het de lens is of de unit zelf weet ik niet, maar ik zie wel verschil in het lichtbeeld van m'n B1 met halogeen units en een Pilot Xenon setje vs. m'n B2 en MV6 met fabrieksaf Xenon. Bij de eerste is het lichtbeeld wat meer verstrooid en ook de afbuigingen zijn anders. Wel kun je die set zonder problemen zo afstellen dat niemand er last van heeft.

Wellicht dat dat bij de Depo imi lampen weer anders is, die staan er in ieder geval om bekend een minder goede lens te hebben.
 

tonboy

Verbannen
Nou, positieve en negatieve berichten. Ik ga het maar eens uitproberen.
Heb bij www.navaudio.nl een conversiesetje besteld.
Zal voor en na installatie wat foto's maken om het effect te laten zien.
 

yoyo

The UK brothers
Ik meen dat de lenzen op zich ook te verwisselen waren, Vega heeft dat ooit ook eens verwisseld met een goed resultaat.
 
Bovenaan