Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

bij Ralph

De afspraak met Ralph om er een nieuw flexdeel tussen te lassen was al gemaakt en vandaag was het zover, op naar Amsterdam

De bewaking van het industriegebied daar is op z'n minst bijzonder te noemen !
Ralph stond er ook al met een mede oop lid z'n omega waar die verder op de dag aan zou gaan werken
Maar eerst die uitlaat er maar is onderuit

pH6e68o.jpg


er eenmaal onderuit op de grond met krijt een 'malletje' voordat die doorgeslepen werd
Het nieuwe flexdeel bestelde Ralph ter plekke en was er binnen 10 minuten (tuut tuut das snel)
tijdens het demonteren van de voorpijp zagen we dat het achter ook niet meer helemaal fris was :?

OA3nGKh.jpg


Van het flexdeel was een stukje over gebleven en dat heeft Ralph er maar omheen gelast
en dat zag er dan weer een stuk beter uit, die andere aansluiting zag er ook niet meer fris uit maar lekte nog niet.
Dus toen het klaar was had ik onder de auto meer glimmende onderdelen dan er boven

BUbmtZs.jpg


Na nog één duik van Ralph onder de kap om het elec aan de kat er weer op te zetten was het weer gebeurd.


uxcAZrj.jpg



De accu was uiteraard los geweest maar ik hoefde de radio, klok enzo niet opnieuw in te stellen, dat ging vanzelf !

Het is weer een stuk stiller in en om de Omega d:)b

Ralph Bedankt d:)b
 
Berry zei:
Mooi man d:)b en hoe leek het met de lekkage aan de achterkant van het blok?


Hoi Berry,
zag wel een druppel hangen maar olie en koelvloeistof peil zijn nog goed ! dat is met los gedraaid koelvloeistof tank dop !
 

Berry

OOP Huisleverancier
Okido is nog effe wachten op kapitein richard zodra hij terug komt stuurt hij het onderdeeltje op ;)
 
Die van mij blijft nog een poosje bij ralph helaas. Ook ik zal waarschijnlijk voor mega onderhoud moeten gaan........en dat met slechts 85000 km op de teller . Slechte reparatie zorgt nu voor hoge kosten helaas.verdoezelen van bepaalde punten schandalig . Zo zaten er maarliefst 7 uitlaatpakkingen tussen spruitstuk en blok . Mooi klote iets van kat in de zak of zo iets... nu maar eens bekijken wat we gaan doen ... repareren of iets anders.....kan wel janken .. :S nooit verwacht na de nodige checks bij aankoop over o.a. de vorige eigenaar 93 jaar oud. Garage van vorige beurten gesproken keurig onderhouden michilinbanden nieuw .nieuwe uitlaat . Nooit verwacht dit aan te treffen .
Ralph had nog nooit zoiets gezien.... misschien dus of ALLES vernieuwen of weg omega ..... groeten leon
 
Jammer Leon, helaas weer die bekende kat in de zak . Succes met je beslissing opruimen of repareren.
 
Aan de auto zelf zal je dit niet verwachten als je ziet hoe die behandeld is en eruit ziet dat maakt het ook zo vervelend. Het is zo onverwacht fout...
 

Vega

Medewerker
Administrator
@Peter, mooi dat het allemaal weer in orde is.

@Leon, zo dat is echt waardeloos, hopelijk komt er een goede oplossing.
 
sicky zei:
Die van mij blijft nog een poosje bij ralph helaas. Ook ik zal waarschijnlijk voor mega onderhoud moeten gaan........en dat met slechts 85000 km op de teller . Slechte reparatie zorgt nu voor hoge kosten helaas.verdoezelen van bepaalde punten schandalig . Zo zaten er maarliefst 7 uitlaatpakkingen tussen spruitstuk en blok . Mooi klote iets van kat in de zak of zo iets... nu maar eens bekijken wat we gaan doen ... repareren of iets anders.....kan wel janken .. :S nooit verwacht na de nodige checks bij aankoop over o.a. de vorige eigenaar 93 jaar oud. Garage van vorige beurten gesproken keurig onderhouden michilinbanden nieuw .nieuwe uitlaat . Nooit verwacht dit aan te treffen .
Ralph had nog nooit zoiets gezien.... misschien dus of ALLES vernieuwen of weg omega ..... groeten leon

Dat van die uitlaatpakking dat kan lijken op meerdere pakkingen. Deze pakking is opgebouwd uit meerdere lagen, soort metaal die met een soort puntlassen vast zit. Ik dacht het eerst ook. Maar toen ik de nieuwe pakking zag begreep ik het hoe het zat.
Mvg, JWS
 

tonboy

Verbannen
ik had hetzelfde laatst bij mijn 2.0 16v bij de koprevisie.
Zat een uit vijf lagen flinterdun metaal opgebouwde pakking tussen plus een soort asbestpakking.
Was zeker niet origineel, ook gezien de bouten ipv tapeinden die gebruikt waren op het spruitstuk aan de kop vast te zetten.
Auto's met een geschiedenis, laten we het maar op houden.
 
R

Ralph

Gast
en de nodige kit tussen kop en onderblok. nee dit is niet origineel. het origineel bestaat uit 3 lagen en geen 7 lagen blik a +- 5 mm dik.
de uitlaat kit nog maar niet te noemen.
 

richard66

500.000+
Het begint er een beetje op te lijken dat daar een doe het zelf er ;( of een hobbyist 8)7 of een zeer slechte garage is geweest die het onderhoud heeft gedaan aan je omi

Maar is wel een moeilijke keuze denk ik om dat hij er verder toch goed uit ziet zo als je laad weten

Denk er goed over na voor je hem op geef ja of nee

Gr Richard. :b
 
Als ik jouw zou ik hem klaar maken want je hebt er niet een andere voor.
nu weet je wat je hebt als hij weer klaar is.
als je een andere omega koopt is het nog maar de vraag wat je dan krijgt.

ik had hetzelfde met mijn omega.
spruitstuk lek nieuwe besteld.
laatste dag van mijn vakantie dacht nog even spruitstuk vervangen en hij is weer mooi stil.
draai de voorste bouten los van spruitstuk dus geen moer met tapeinden meer.
loopt al het koelvloeistof eruit was eerder iemand mee aan het prutsen geweest.
tapeinden afgebroken hebben ze geprobeerd uit te boren maar eronder geboord en door koelvloeistof kanaal heen en met kit dicht gemaakt.
dus gereviseerde kop erop gezet want wat krijg je als je een andere koopt.

gr Wybe.
 

Vega

Medewerker
Administrator
Ralph zei:
en de nodige kit tussen kop en onderblok. nee dit is niet origineel. het origineel bestaat uit 3 lagen en geen 7 lagen blik a +- 5 mm dik

Vanmiddag even mogen bekijken en vasthouden, deze bijzondere pakkingen en de originele pakking, echt niet te geloven. |:(
 
Vega zei:
Ralph zei:
en de nodige kit tussen kop en onderblok. nee dit is niet origineel. het origineel bestaat uit 3 lagen en geen 7 lagen blik a +- 5 mm dik

Vanmiddag even mogen bekijken en vasthouden, deze bijzondere pakkingen en de originele pakking, echt niet te geloven. |:(


Hè klink bekend die aanschouwing :h
 
Bovenaan