Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

binnenverlichting omega b1 1999

Als ik met de AB de deur van slot doe blijft mijn binnenverlichting branden
Nu is mijn vraag of er iets ontbreekt als je het kunt zien op de foto
Heb wel de 2lampjes eruit gehaald zie dus niks in donker tot ik auto op contact zet
bj7o0h.jpg


Mss niet duidelijk op foto ben benieuwd

Gr wilfred ;w
 

Vega

Medewerker
Administrator
Deze binnenverlichting hoort niet in een B1.
Zo te (niet goed) zien aardig aan geprutst.
Waarschijnlijk verkeerd aangesloten.
 

Vega

Medewerker
Administrator
Zit er een originele stekker aan de kabel die bij deze binnenverlichting hoort of is er aan gesoldeerd.
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
Sorry voor het spammen, maar Aart, ben jij langs geweest bij Trucker? Ik zie een boompje ... _O-
Der begint op de achtergrond alweer een V6 te roffelen hoor ik :f
 
Heb ook ooit gehad dat de binnenverlichting bleef branden. Toen was het pinnetje van de deurschakelaar afgebroken.

Gr. Paul
 

Joep

Verbannen
Waarom ben je daar niet mee begonnen? In je binnenverlichting topic is dit al eens aangekaart...
 
Joep zei:
Waarom ben je daar niet mee begonnen? In je binnenverlichting topic is dit al eens aangekaart...

Dat weet ik Joep maar ik ben niet zo technisch en ben veel van huis zo'n 12 tot 15 uur per dag .
En heb in mijn vrije tijd ook nog andere bezigheden .
Verder zijn het allemaal suggesties wat ze hier melden, ben wel verheugd dat jullie meedenken .
Ik ben bijna 52 maar heb nooit aan auto's gesleuteld dus alles is bijna nieuw voor mij maar ik doe mijn best.

Dus val mij niet aan op dingen die ik nog niet heb gedaan,maar die de forumleden mij wel hebben aangereikt.
Ik Google het hele internet af hoe iets werkt en probeer het dan zelf te doen.

Ik rij een omega omdat ik het mij na jaren weer kan veroorloven.

Gr. Wilfred :w
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Lekker doorgaan Wilfred. Het is cliché, maar wel waar: al doende leert men. Sommige mensen vergeten weleens waar ze zelf ook vandaan komen. ;)
 

Joep

Verbannen
Het was ook geen aanval maar ik had verwacht dat je juist alles al had gedaan wat er in dat topic ook al gezegd was. En natuurlijk gewoon vragen wat je niet weet want aldoende leert men. Ik ben zo ook begonnen zoals Jacco terecht aangeeft en ik kan ook al een stuk meer als toen ik bekend raakte met Omega rijden. Gelukkig zijn ze (sommige) zo onbetrouwbaar want des te meer valt er te leren. Wellicht spreek ik mezelf een beetje tegen maar dit bedoelde ik in eerste instantie. Ga vooral zo door! :*)
 
De deurschakelaars gecheckt die zijn in orde.

Maar de lichtschakelaar naast het stuur ,die je uittrekt om de binnenverlichting aan te doen,als ik de knop weer terugdruk blijft de binnenverlichting branden.
Maar druk ik iets door gaat de binnenverlichting uit als ik de schakelaar weer los laat springt de binnenverlichting weer aan.

Is die schakelaar handig te demonteren ,los contactje misschien anders andere schakelaar !

Gr. Wilfred :w<br /><br />-- 20 dec 2014 14:03 --<br /><br />Even een aanvulling als ik de lichtschakelaar vasthoud en ik zit in de auto met AB op slot en weer open blijt de verlichting branden tot het moment dat ik de omega op contact zet en dat is juist dacht ik.
Pffff wat een lange zin

Gr. Wilfred :w
 
Is zeker gemakkelijk te vervangen.
Heel het blok (inclusief de schakelaars van de mistlichten) kan je er gewoon uit trekken.
Even een ander exemplaar scoren bij Berry en testen maar.
 
Dat is aardig van jouw Joep maar denk niet dat het nodig is.
Denk dat Berry mij meer kan helpen met een andere schakelaar.

Gr. Wilfred :w
 
Goedemorgen,
Mijn binnenverlichting werkt weer zoals het behoort te werken. _/-\o_
Heb nog een geschorste omi hier staan en heb de schakelaar omgeruild .

Iedereen thanx voor het meedenken _O-

Ben weer een gelukkig mens
Gr. Wilfred :w
 
Bovenaan