Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Blue One 95 benzine

Gisteren stond ik te tanken bij een Argos tankstation
en toen zag ik een nieuwe soort benzine die ik nog niet kende
het was Blue One 95, ik dacht in eerste instantie dat het
om het zelfde soort gaat als bv formula van shell,
maar tot mijn verbazing was deze benzine 2 cent goedkoper dan
de normale 95 benzine.

Thuis gekomen ben ik even gaan zoeken wat het was en het
bleek om benzine te gaan met 15% ehtanol er in.
Beter voor het milieu en beter voor de auto laat de website
weten.
Nu stond er ook dat het alleen voor motoren geschikt is vanaf 2001.
Dit betekend dus dat mijn Omega uit 1999 niet in aanmerking komt.
Maar mijn motorblok zit ook in de B2 Omega en die is tot 2003
geleverd dus dan zou het weer wel mogen.

Ik ben dus verder gaan zoeken en op een website staat dat
alle opels (behalve een paar 2.2l liter motoren)
geschikt zijn voor deze benzine, en ik vroeg me af
of er ook mensen met deze benzine rijden en wat hun ervaring is.
tevens vroeg ik me af hoe mensen tegenover deze brandstof staan.

wat interessante website's over Blue One 95

http://plazilla.com/is-het-verstandig-o ... an-euro-95
http://www.jebentalsnelduurzaamopweg.nl/E10/auto/opel/
 
R

Ralph

Gast
leidingen lossen op door ethanol. moet aangepast worden.
denk ook aan de benzine pomp in de tank.
 
maar de 2.5 is wel geleverd in de B2 maar tot ongeveer ik meen laat 2000 en toen is hij vervangen door de 2.6, het klopt dat de 2.2 zeker niet tegen de nieuwe benzines kan dit is getest en wat ralph al zei er lost eea op wel pas na vele 1000 km ik meen dat ze een test gedaan hadden van 40000 km, maar ik vertrouw het in zoverre ook niet dat als wij naar frankrijk gaan altijd de tankstations eruitpikken die gewone euro 95 hebben is wel schaars maar ze zijn er nog, en zo niet dan probeer ik zoveel mogelijk te mengen
 

richard66

500.000+
Dat is ook zo met de E10 Benzine mag je er ook niet in gooien lost ook van alles op

als ze geen euro 95 hebben tank dan euro 98 maar beslist geen E10 . is bijna pure ethanol.

Gr Richard.
 

yoyo

The UK brothers
En toch heb ik het lef niet om met een 2.2 e10 te tanken, wat voor type 2.2 dan ook!
 
laat ik nu net als bijbaan bij een tankstation werken. Hier hebben ze sinds een aantal maanden ook dat spul. En zelf tank ik het sinds die tijd ook. Nog nergens problemen mee. Zelf stellen ze dat het veilig is voor auto's vanaf 2001. Alleen mijn blokkie stamt toch wel van wat eerder.

Mijn ervaring: Hij loopt er niks beter op. En het prijsverschil is te klein om nuttig te zijn.
 
richard66 zei:
P.H. zei:
Ik ben een paar weken terug in Duitsland op vakantie geweest en had op de ANWB pagina gelezen over E10 benzine,
In deze link http://www.jebentalsnelduurzaamopweg.nl/E10/auto/opel/ die Peter/Servil ook in zijn stukje zetten staat de Omega NIET bij ! Dus gewoon volgooien en gaan.

Ik zou al staat het er niet bij zomaar klakkeloos E10 in je omega gooien .

voor je het weet heb je een hoop schade.

Gr Richard.
moet iedereen natuurlijk zelf weten maar de 2.2 motoren kunnen er op termijn niet tegen dus waarom risico lopen als het niet hoeft
 
Ik persoonlijk zou het er ook niet zo maar in gooien.
maar ik vroeg me af of er mensen zijn die het wel tanken.
vandaar dus ook mijn vraagstelling, ik ben een echte boer:
wat hij niet kent dat eet hij niet
 
Hallo mannen,
het is niet zo dat het me niks kan schelen wat ik er in gooi maar ik las net voor ik naar Duitsland op vakantie ging via een nieuwsbrief van de ANWB over de te verkrijgen benzine in Duitsland. Daar stond toen die link bij met het verhaal van nou net die 2.2 , ik denk dat zal toch niet dat ik daar niet kan tanken tijdes m'n vakantie , maar mijn type motor stond er niet bij dus heb ik hem gewoon volgegooid met die E10 . (€ 1,54 p/ltr)
 

Berry

OOP Huisleverancier
Ik gooi alles er in wat voorhanden is,ik denk dat het allemaal wel meevalt.Net als vroeger met de loodvervanger ook nog nooit gedaan en ook nooit wat gemerkt.
 

Berry

OOP Huisleverancier
Das waar het verveelt zo snel he steeds in dezelfde auto :*)
Maar de opc heb ik al een paar jaar bijna 80duizend mee gereden ...en Jacco bij ons op het werk hebben ze aceton .....lekker goed man ;)
 
Ik denk dat ik er toch al een 10.000km mee gereden heb. Laatst met het vervangen van oa de koppakking ed niets vreemds tegengekomen.
 
Berry zei:
Ik gooi alles er in wat voorhanden is,ik denk dat het allemaal wel meevalt.Net als vroeger met de loodvervanger ook nog nooit gedaan en ook nooit wat gemerkt.




Ik heb ook veel E10 getankt, niks gemerkt in al die tijd, auto presteerde ook prima ! en als er iets van zou oplossen, dan was dat al lang gebeurd :Y)
 
A

Anonymous

Gast
Ik zou zeker geen E10 of elk ander soort benzine met ethanol tanken als je het internet opgaat en eens gaat zoeken dan kom je genoeg horror verhalen tegen die het einde van je trotse bezit betekenen.
Gewoon 95 of 98 erin en laat de ethanol maar lekker in de tanks van het benzinestation zitten voor mensen die in de nieuwste auto over de aardbol scheuren.
 

richard66

500.000+
manicnirvana zei:
Ik zou zeker geen E10 of elk ander soort benzine met ethanol tanken als je het internet opgaat en eens gaat zoeken dan kom je genoeg horror verhalen tegen die het einde van je trotse bezit betekenen.
Gewoon 95 of 98 erin en laat de ethanol maar lekker in de tanks van het benzinestation zitten voor mensen die in de nieuwste auto over de aardbol scheuren.

En zo denk ik er ook over geheel mee eens .
mijn verhaal staat een stuk verder terug in dit onderwerp. :b

Ik zelf ben veel met deze brandstoffen in de weer en weet wat er zo al aan rotzooi in verwerkt woord Benzine is geen benzine en Diesel is geen diesel maar allemaal
chemie producten ..

Gr, Richard.
 
Bovenaan