Ik start even een nieuw topic, want ik zat in het topic van Jelle100 met mijn eigen probleem. Dat was niet de bedoeling.
Nou, daar gaat ie dan nog een keer:
Bij mijn linkervoorwiel bonkt het vooral in bochten (zowel naar links als naar rechts). Omdat de draagarmen en diverse stuurkogels, een hulppitmanarm en een pendel (stabilisatorstangetje) nog niet zo lang geleden zijn vervangen en omdat bij de APK bleek dat er nergens te veel speling was, vroeg ik me af of het soms aan het lager van de draagarm kan liggen.
Is het ingewikkeld om de de veerpoot eruit te halen? Als ik in de vraagbaak kijk, lijkt het niet moeilijk. Is er speciaal gereedschap voor nodig?
In mijn vraagbaak staat niets over speciaal gereedschap, daarom vraag ik het hier op het forum.
In de vraagbaak staat:
- Remklauw verwijderen en ophangen.
- Stekkers van slijtage-indicator en wieltoerentalsensor losmaken.
- Pendel (stabilisatorstangetje) losmaken van veerpoot.
- Onderste twee bevestigingsmoeren verwijderen en fusee wegklappen.
- Bovenste bevestigingsmoer van de veerpoot losdraaien en veerpoot wegnemen.
Het lijkt zo simpel, dat ik me afvroeg of het echt zo simpel is. Omdat je verder de fusee niet losmaakt, hoeven er volgens mij ook geen stuurdelen losgemaakt te worden. Het enige wat ik dan moet laten doen is de wielvlucht afstellen na het terugmonteren van de veerpoot met het nieuwe lager.
Maar... voordat ik dat doe, wil ik dus eerst weten of het echt zo simpel is om die veerpoot eruit te halen en of je aan het lager kan zien of het versleten is.
Nou, daar gaat ie dan nog een keer:
Bij mijn linkervoorwiel bonkt het vooral in bochten (zowel naar links als naar rechts). Omdat de draagarmen en diverse stuurkogels, een hulppitmanarm en een pendel (stabilisatorstangetje) nog niet zo lang geleden zijn vervangen en omdat bij de APK bleek dat er nergens te veel speling was, vroeg ik me af of het soms aan het lager van de draagarm kan liggen.
Is het ingewikkeld om de de veerpoot eruit te halen? Als ik in de vraagbaak kijk, lijkt het niet moeilijk. Is er speciaal gereedschap voor nodig?
In mijn vraagbaak staat niets over speciaal gereedschap, daarom vraag ik het hier op het forum.
In de vraagbaak staat:
- Remklauw verwijderen en ophangen.
- Stekkers van slijtage-indicator en wieltoerentalsensor losmaken.
- Pendel (stabilisatorstangetje) losmaken van veerpoot.
- Onderste twee bevestigingsmoeren verwijderen en fusee wegklappen.
- Bovenste bevestigingsmoer van de veerpoot losdraaien en veerpoot wegnemen.
Het lijkt zo simpel, dat ik me afvroeg of het echt zo simpel is. Omdat je verder de fusee niet losmaakt, hoeven er volgens mij ook geen stuurdelen losgemaakt te worden. Het enige wat ik dan moet laten doen is de wielvlucht afstellen na het terugmonteren van de veerpoot met het nieuwe lager.
Maar... voordat ik dat doe, wil ik dus eerst weten of het echt zo simpel is om die veerpoot eruit te halen en of je aan het lager kan zien of het versleten is.