door Andrew » gisteren 23:02
In de vraagbaak (of de TIS) staat toch vermeld welk speciaal gereedschap je nodig hebt? Wat ik me nu zo op de bank zittend kan bedenken in elk geval een trekker voor de stuurstang.
Andrew
In mijn vraagbaak staat niets over speciaal gereedschap, daarom vroeg ik het hier op het forum.
En wat betreft die stuurstang, volgens mij hoeft die helemaal niet los.
Kortweg komt het hier op neer:
- Remklauw verwijderen en ophangen.
- Stekkers van slijtage-indicator en wieltoerentalsensor losmaken.
- Pendel (stabilisatorstangetje) losmaken van veerpoot.
- Onderste twee bevestigingsmoeren verwijderen en fusee wegklappen.
- Bovenste bevestigingsmoer van de veerpoot losdraaien en veerpoot wegnemen.
Het lijkt zo simpel, dat ik me afvroeg of het echt zo simpel is. Omdat je verder de fusee niet losmaakt, hoeven er volgens mij ook geen stuurdelen losgemaakt te worden. Het enige wat ik dan moet laten doen is de wielvlucht afstellen na het terugmonteren van de veerpoot met het nieuwe lager.
Maar... voordat ik dat doe, wil ik dus eerst weten of het echt zo simpel is om die veerpoot eruit te halen en of je aan het lager kan zien of het versleten is.
gr.
Martijn