Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

bose sounssystem

hoi ik heb dus een bose set gekocht maar deze komt uit een station maakt dat nog uit? wil het dus in mijn sedan maken?
 

Vega

Medewerker
Administrator
simon zei:
hoi ik heb dus een bose set gekocht maar deze komt uit een station maakt dat nog uit? wil het dus in mijn sedan maken?

Ja dat maakt uit.
De woofer(s) van een Caravan en van een Sedan zijn anders.
Bij de Caravan zit deze in de laadruimte aan de linkerkant achter het klepje.
0cb9bc2a.jpg


En de Soundprocessor zit aan de rechterkant achter het andere klepje.
d4e31da5.jpg


Bij de Sedan zitten de woofers in de hoedenplank en de Soundprocessor zit in een bak daaronder.

Tevens heeft de Caravan Soundprocessor een gele plug en de Soundprocessor van een Sedan een blauwe, het verschil zal te maken hebben met de carrosserie uitvoeringen.
Ook is de kabel anders van lengte.
 
nou ben begonnen aan de bose set en kan alle hulp gebruiken!
ik heb de kabelboom vanaf de versterker en wisselaar langs de rechter zijkant liggen.....ja hier ging het nog prima
de plastik kap bij de voeten weg gehaald om de dikke stekker aan te sluiten.....maar toen....de dikke stekker van mijn kabelboom heeft maar 6 kabeltjes terwijl mijn nieuw gelegde kabel er een stuk of twintig heeft....dus gaat dat niet werken
nou hingen er twee losse stekkers bij een witte met 8 kabels en een zwarte met 5 kabels is dit de bose uitbrieding?

ik hoop dat er ooit geluid uit gaat komen ha ha
mvg simon oomen
*knip*
[mod]06 nummer weggehaald, dat soort dingen kun je beter via PB doen i.p.v. openbaar op een forum te plaatsen ;)[/mod]
 

Vega

Medewerker
Administrator
simon zei:
nou hingen er twee losse stekkers bij een witte met 8 kabels en een zwarte met 5 kabels is dit de bose uitbrieding?

ik hoop dat er ooit geluid uit gaat komen ha ha

De witte is voor het dagrijlichtrelais (scrable) de zwarte is voor de 120Km snelheidszoemer (scrable) en gordelwaarschuwingszoemer (scrable, heb ik nu gewonnen _O- ).

Die grote contrastekker naar de radio voor de Bose kabel, daar is moeilijk aan te komen.
Zoals ik al eerder schreef past een Caravan set niet in een Sedan.

Bose kabel van voor naar achter.
ba7eb80f.jpg


Stekker die ontbreekt.
xeqs5i.jpg


Bijna alles is hier op het OOP terug te vinden als je de zoekfunctie gebruikt.
 
nou die stekker heb ik wel....weet alleen niet hoe het dus zit vanaf de radio naar die stekker?
daar loopt nu een stekker met 6 kabeltjes naar toe
 
zal ik morgen eens even doen.....
ik hoopte dat de omega standaard was voorbereid voor bose....maar ben bang dat dat niet zo is...
 

Vega

Medewerker
Administrator
simon zei:
ik hoopte dat de omega standaard was voorbereid voor bose....maar ben bang dat dat niet zo is...

Nee dat was optioneel, alleen standaard in de duurdere uitvoeringen.
 
oq9lzr.jpg

dit is mijn iso stekker van de radio :)

4twuwz.jpg

deze zit ook bij de radio? stuurbediening? 7(8)7

vmsw3a.jpg

dit is de originele stekker(daar moeten dus nog wat kabeltjes bij) :?

21bknzl.jpg

en dit is dus de beruchte bose kabel met heeeeel veel kabeltjes |:(

kan iemand me vertellen hoe ik die bose kabel aan moet sturen? evt kleurenschema om zelf te solderen?
 

yoyo

The UK brothers
Dit topic wekte mijn aandacht maar er komt geen andwoord meer op jammer misschien tocm maar even opnieuw aanslingeren?
Wederom met foto's want dit verduidelijkd zoveel!
vooral de verbinding vanaf de radio naar de aansluiting op de bose kabel boom zou ik wel een willen weten.

Ben benieuwd.
 

Vega

Medewerker
Administrator
simon zei:
oq9lzr.jpg

dit is mijn iso stekker van de radio :)

4twuwz.jpg

deze zit ook bij de radio? stuurbediening? 7(8)7

Ik zie dat ze al aan de radiostekkers hebben zitten prutsen.
Ze hebben de stekker doorgezaagd. |:( })
Deze twee hierboven zitten normaal aan elkaar.

vmsw3a.jpg

dit is de originele stekker(daar moeten dus nog wat kabeltjes bij) :?

Ja daar moeten wat extra kabels naartoe.
Heeft een radio met en wisselaar in gezeten.
 
Je mist inderdaad een hoop draden ! deze moet je er idd zelf bij maken, anders gaat dat niet goedkomen.


De Bose amp heeft 4x line in nodig geeft vervolgens 6x out en buiten deze heeft ze nog een Massa een constant +12V nodig en een geschakelde +12V

Massa = Bruin
Constant +12V Rood
Geschakelde +12V (Remote) RoodWit

De overigen zijn de luidsprekers, de dikke twisted pair zijn output (dus naar je speakers/woofers) en de dunne (in zwarte mantel) zijn de inputs, de aardscherm van deze 4 draden moet je aan elkaar verbinden en aan de massa (Bruin)leggen. de kleuren van deze spreken vanzelf komen namelijk overeen met de reeds aanwezige speaker bedrading, dit is al jarenlang hetzelfde in alle Opel's


Succes ! :*)



Groetss,

Sjors
 
Bovenaan