Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Bose systeem aansluiten

Ik heb van Berry een mooi Bose setje voor een Caravan kunnen kopen en ik heb hier wat vragen over.
Nu zit er een NCDC 2015 met CID en telematica unit in.
Ik wil de originele iso stekker behouden en de Bose kabelboom hierin verwerken.

Eea is mij vrij duidelijk, aan de achterkant van de kabelboom zitten een paar stekkers.
1 gaat naar linksachter en wordt daar aangesloten op de soundprocessor.
1 daarvan gaat onder de achterbank, daar ligt een contrastekker die uitkomt in de opbergruimte linksachter en daar wordt de sub aangesloten.
Nu heb ik nog 1 stekker samen met een antenne stekker die ergens achterin bij de soundprocessor zou moeten uitkomen, waar is die voor? (zal ff een foto maken van de week)

Daarnaast komt alles uit op de grote X7 stekker bij de DWA module bij het kickpanel van de bijrijder, gelukkig heb ik de contra stekker maar daar kom ik niet helemaal uit:

FTllStj.jpg


Deze heb ik volgens mij goed uitgezocht, de dunne met mantel worden aangesloten op de speakeruitgangen van de radio, de dikke worden aangesloten op de speakerdraden in de auto.
Dikke bruine gaat naar de massa, Dikke rode gaat naar de zekeringkast naar een constante plus.

zC6MBv9.jpg


Dit houdt ik over, inmiddels weet ik dat rood/wit de remote is voor de soundprocessor, die kan ik wel uitzoeken op de ISO van de NCDC.
Dan heb ik nog:

1x zwart/wit dun
1x bruin dun
1x rood dun
1x bruin/wit dun

1 x groen en 1 x wit, die zitten samen in een zwarte mantel.

Kan iemand mij hier verder mee helpen?

Ik heb op Duitse fora wel een hoop infomatie gevonden maar niet al die kabelbomen zijn hetzelfde blijkbaar...
 

omega_cruiser

A.k.a. insignia_cruiser
Donateur 2023
Marcel3.2 zei:
Dan heb ik nog:

1x zwart/wit dun
1x bruin dun
1x rood dun
1x bruin/wit dun

1 x groen en 1 x wit, die zitten samen in een zwarte mantel.

Kan iemand mij hier verder mee helpen?

Ik heb op Duitse fora wel een hoop infomatie gevonden maar niet al die kabelbomen zijn hetzelfde blijkbaar...


Hoi Marcel,

Ik weet niet of dit nog relevant is?

sinds ik vorige week zelf een bose set heb ingebouwd, had ik deze draden ook over :Y

maar wat je hier nog over hebt is voor een cd wisselaar in de kofferbak

deze draden heb je dan ook niet nodig als je geen cd wisselaar in de kofferbak hebt


Grt. Hans
 

Vega

Medewerker
Administrator
Marcel3.2 zei:
Eea is mij vrij duidelijk, aan de achterkant van de kabelboom zitten een paar stekkers.
1 gaat naar linksachter en wordt daar aangesloten op de soundprocessor.
1 daarvan gaat onder de achterbank, daar ligt een contrastekker die uitkomt in de opbergruimte linksachter en daar wordt de sub aangesloten.
Nu heb ik nog 1 stekker samen met een antenne stekker die ergens achterin bij de soundprocessor zou moeten uitkomen, waar is die voor? (zal ff een foto maken van de week)

Dat is waarschijnlijk een kleine stekker 12 polig, deze is voor een wisselaar die jij niet hebt.

Deze heb ik volgens mij goed uitgezocht, de dunne met mantel worden aangesloten op de speakeruitgangen van de radio, de dikke worden aangesloten op de speakerdraden in de auto.
Dikke bruine gaat naar de massa, Dikke rode gaat naar de zekeringkast naar een constante plus.

De dunne met afscherming gaan naar de radio, de dikke getwiste draden gaan naar de speakers.
De rode gaat naar de zekeringkast en moet op plaats 6 komen, daar zit nu niks.

zC6MBv9.jpg


Dit houdt ik over, inmiddels weet ik dat rood/wit de remote is voor de soundprocessor, die kan ik wel uitzoeken op de ISO van de NCDC.
Dan heb ik nog:

1x zwart/wit dun
1x bruin dun
1x rood dun
1x bruin/wit dun

1 x groen en 1 x wit, die zitten samen in een zwarte mantel.

De rood/witte moet op pin 6 van de radio EN NIET op pin 7.
De rest heb je niet nodig die zijn voor de wisselaar.

Kan iemand mij hier verder mee helpen?

Bij deze.

Ik heb op Duitse fora wel een hoop infomatie gevonden maar niet al die kabelbomen zijn hetzelfde blijkbaar...

Klopt er zijn kabelbomen waar ook een wisselaar in verwerkt zijn, dat ligt aan de radio.
 
Heren dit is zeker nog relevant, ik ben er nog niet aan toegekomen maar met deze info gaat het helemaal goedkomen!
Erg bedankt!
 
Bovenaan