Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Bose Tweeters

Hey peeps,ik val gelijk met een vraag in huis,ik heb dit weekend van jeroen een Bose set gekocht
(voor een zacht prijsje,bedankt daarvoor!!)voor een sedan
en nu zat ik een beetje te neuzen op het net,maar klopt het dat bij dit bose set de orginele Tweeters van GM worden
gebruikt? aangezien ik had gelezen dat ik naar de VOD moet om mn systeem an te passen naar 2 Ohm vraag ik me af hoe dat dan
zit als ik de orginele Tweeters laat zitten,zijn die altyd of standaard 2 Ohm?of moet ik wel degelijk Tweeters hebben van Bose
die 2 Ohm zijn??

Groeten Kevin
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Die tweeters, de kleine speakertjes in je deuren, kunnen blijven zitten. Die heb ik destijds met m'n Bose ombouw ook niet vervangen. Sjors en ik hebben toen de tweetertjes vergeleken, waren zover we konden zien gelijk.

De rest van de speakers moet je, uiteraard, wel vervangen.
 
ok bedankt voor de info,laat ze dan ook maar zitten,ik denk dat ik aanstaand weekend het Bose setje ga instaleren
mn navi zit er ook nog niet in,die moest gemaakt worden en word aan huis afgeleverd.
zodra ik deze weer heb ga ik beginnen,als ik alles heb geinstaleerd kan ik de radio dan wel aanzetten ?
of moet het echt eerst door de VOD veranderd worden?
groet kevin
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Radio moet met de Tech2 omgeprogrammeerd worden voordat hij de Bose aansturing "snapt". Die werkt met een hele andere geluidsverdeling / kanalen dan het normale audiosysteem.

Het werkt wel, maar klinkt bagger.
 

Vega

Medewerker
Administrator
yoyo zei:
Kom maar op Vega, jij hebt tenslotte Bose in je bolide hangen. 8)

Ja ja, rustig Aart. Er ijn er meer die Bose hebben.

Nitrofreak zei:
Hey peeps,ik val gelijk met een vraag in huis,ik heb dit weekend van jeroen een Bose set gekocht
(voor een zacht prijsje,bedankt daarvoor!!)voor een sedan
en nu zat ik een beetje te neuzen op het net,maar klopt het dat bij dit bose set de orginele Tweeters van GM worden
gebruikt? aangezien ik had gelezen dat ik naar de VOD moet om mn systeem an te passen naar 2 Ohm vraag ik me af hoe dat dan
zit als ik de orginele Tweeters laat zitten,zijn die altyd of standaard 2 Ohm?of moet ik wel degelijk Tweeters hebben van Bose
die 2 Ohm zijn??

Groeten Kevin

Er zijn wel originele Bose tweeters (zitten er bij mij in) maar je kan gewoon de oude tweeters gebruiken.
Ik heb zelfs de originele tweeters van de achterdeuren laten zitten.

B-Buster zei:
Radio moet met de Tech2 omgeprogrammeerd worden voordat hij de Bose aansturing "snapt". Die werkt met een hele andere geluidsverdeling / kanalen dan het normale audiosysteem.

Het werkt wel, maar klinkt bagger.

Klopt het werkt wel alleen het volume is niet meer te regelen.
 
Welke radio heb je erbij (gekocht), Kevin ??
Hopelijk wel een CCR-800 (Bose versie) of CCRT-700 Bose (??)
Heb je die in dezelfde koop erbij 'gekregen', of gebruik je jouw eigen radio uit jouw Omi?
Indien je dan niet de CCR-800 of CCRT-700 hebt, kún je je ingang van je Bose-versterker eruit blazen (te veel input).
(met dank aan Sjors voor de uitleg :> )
 
Oeps, dan haal ik er 2 door elkaar... mea culpa, Kevin. :$ :>

Dan is het volgende van toepassing:
Indien jouw 2015 niet 'weet' dat jij een Bose systeem hebt, kun je ook je versterker-ingangen opblazen.
Jouw 2015 moet namelijk ook op de hoogte zijn van de aanwezigheid van jouw Bose set.
Dit moet middels de Tech2 geprogrammeerd worden: 'CodeIndex 24'

@ Peter: volume is wel degelijk te regelen... alleen raad ik dan wel een brandblusser en oordoppen aan _O-
 
hehe laten we die brandbluser en oordoppen maar niet doen,ik heb idd de 2015 erin zitten
en ik ga geen enkel risico lopen om het op te blazen,maar ik kan toch zeker wel de radio aanzetten om te checken
of alles corect is aangesloten en werkt?of zeggen jullie ,beter aansluiten en dan eerst naar VOD voor die tech2
instellingen?of stel dat ik het heb aangesloten en mn beeld scherm geeft het bose embleem aan dan herkent
hij het al? ,dus hoef ik niet naar de VOD??
Greetz kevin
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Dat embleem kan volgens mij ook nog apart ingesteld worden.

Maargoed, de radio staat ingesteld óf op een normale installatie, óf op de Bose soundsystem. Hij zal dus hoe dan ook omgeprogrammeerd moeten worden door de VOD. :)
 

Vega

Medewerker
Administrator
Ja hoor je kan zeker checken of alles goed werkt, let er wel op dat je de volumeknop eerst op zijn zachts zet want één klikje is al voldoende herrie. Twee klikjes is oordoppen.
Scherm moet ook geprogrammeerd worden voor het Bose logo het gaat niet automatisch, het is alleen maar een logo aanduiding in het scherm heeft voor de rest geen functie.
 
yoyo zei:
Kom maar op Vega, jij hebt tenslotte Bose in je bolide hangen. 8)


Net als ik en heb het zelf ook meerdere malen ingebouwd, Bij mn pa 1x, in mijn vorige Omega, bij Lars en bij Jacco ! tevens is die set die Kevin van Jeroen gekocht heeft uitgebouwd door Vega en mij ;)


Bij een B1 valt niks om te proggen... daar moet een CCR-800 of een CCRT-700 Bose in.

Niels en ik hebben eens een JVC EXAD






jvc-kd-avx2-receiver.jpg









..aan het Bose systeem aangesloten (just because we can 8)7 ) tegen alle regels in.. we stonden beide versteld van het enorme geluid ! de Dolby Digital Center was virtueel via de front speakers (omdat deze natuurlijk ontbreekt) maar het klonk zo fenomenaal !! hele mooie soundstage met het nummer van James Morrison – You Give Me Something om kippevel van te krijgen ! zo mega ruimtelijk ook omdat de deur speakers achter natuurlijk een hele andere aansturing kregen als de front's !


Je kan er een aftermarket radio aan hangen, maar het is dan wel aan te raden een adapter te maken met de juiste weerstanden.



Groetjes,
Sjors
 

yoyo

The UK brothers
ZODAN een bekend setje dus?

We hadden het ook over een Brandblusser :? waar had ik die nou gezien???????? euhhhhh ff denken ja ik weet het weer "Belgje"
had een kleine brandblussertje in zijn auto hangen toch? ff lenen?

gr,
Aart ;-)
 
A

Anonymous

Gast
Dag Sjors,

Ben zelf in bezit van Omega MV6 B1. Hier zit ook de Bose soundsystem in. Soundprocessor gevonden en sub enz. Er komt ook wel geluid uit alleen niet super. Komt waarschijnlijk omdat er een Marquant radio in zit. (zat er in bij aanschaf) Kan ik een gewone CCRT 700 van marktplaats halen en die installeren of moet het echt een speciale versie zijn voor de Bose apparatuur?

Bijvoorbaat dank voor je reactie.


Sjors-V6 zei:
yoyo zei:
Kom maar op Vega, jij hebt tenslotte Bose in je bolide hangen. 8)


Net als ik en heb het zelf ook meerdere malen ingebouwd, Bij mn pa 1x, in mijn vorige Omega, bij Lars en bij Jacco ! tevens is die set die Kevin van Jeroen gekocht heeft uitgebouwd door Vega en mij ;)


Bij een B1 valt niks om te proggen... daar moet een CCR-800 of een CCRT-700 Bose in.

Niels en ik hebben eens een JVC EXAD






jvc-kd-avx2-receiver.jpg









..aan het Bose systeem aangesloten (just because we can 8)7 ) tegen alle regels in.. we stonden beide versteld van het enorme geluid ! de Dolby Digital Center was virtueel via de front speakers (omdat deze natuurlijk ontbreekt) maar het klonk zo fenomenaal !! hele mooie soundstage met het nummer van James Morrison – You Give Me Something om kippevel van te krijgen ! zo mega ruimtelijk ook omdat de deur speakers achter natuurlijk een hele andere aansturing kregen als de front's !


Je kan er een aftermarket radio aan hangen, maar het is dan wel aan te raden een adapter te maken met de juiste weerstanden.



Groetjes,
Sjors
 
nicoalmere zei:
Dag Sjors,

Ben zelf in bezit van Omega MV6 B1. Hier zit ook de Bose soundsystem in. Soundprocessor gevonden en sub enz. Er komt ook wel geluid uit alleen niet super. Komt waarschijnlijk omdat er een Marquant radio in zit. (zat er in bij aanschaf) Kan ik een gewone CCRT 700 van marktplaats halen en die installeren of moet het echt een speciale versie zijn voor de Bose apparatuur?

Bijvoorbaat dank voor je reactie.




[mod]Zoals in de AV staat, wordt van ieder nieuw lid verwacht dat hij/zij zich netjes voorstelt in de Wie ben ik.. @Sjors[/mod]



Dag Nico,

Om even antwoord te geven op je vraag, een Maquant radio ?! jeumig hoe durven ze dat erin te zetten zeg !
Ik moet eigenlijk eerst weten welke radio er origineel af fabriek in gezeten heeft ! wat voor een info display heb je (een MID of een GID) en hoe ziet de antenne op het dak eruit ? is dat een kleine ronde voet of een ovale voet ?

Een CCRT-700 was het top of the line systeem ! Standaard kwam een Bose audio systeem met een CCR-800 (Radio,Cassette en 6-CD wisselaar) de CCRT-700 voegde daar nog een High end telefoon systeem aan toe.

Voorop gesteld er niet zomaar een CCRT-700 in ! er moet inderdaad een Bose versie in, ik heb dit in mijn Omega (er staat Bose op het cassette klepje)




CCRT-700 BOSE

2im2nfk.jpg



CCR-800 Bose




i75zrm.jpg







Groetss,
Sjors
 
Bovenaan