Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Bose Woofers kraken rammelen

BrutalForce zei:
Nou, ik heb WD40 op de woofers gespoten! 8)7
het gekraak is inderdaad minder geworden.
maar niet volledig weg.

dus dat wordt volgens mij toch vervangen :(

Ik zei ook siliconenspray O-)

WD40 nooit uitgeprobeerd, maar ik heb altijd meegekregen om siliconenspray te gebruiken. En dat werkt dus perfect, nog steeds in mn Astra. Probeer die wd40 er af te vegen en opnieuw met de siliconenspray :Y
 

tonboy

Verbannen
Ben bang dat eraf vegen van WD40 niet gaat lukken. In feite is WD40 kerosine (petroleumbasis) met wat extra middelen voor de viscositeit en smering. Dat is dus nu al in het papier van de luidsprekers getrokken.
WD40 wordt veel gebruikt als smeermiddel maar in feite smeert het maar heel even en komen de problemen daarna vanzelf weer terug bij bijvoorbeeld scharnieren en sloten. Oja, aangezien de met WD40 ingespoten vlakken vettig blijven is het een goede vuil-aantrekker en dus kan het juist funest zijn voor draaiende delen.
WD 40 is prima te gebruiken als vochtverdrijver en vanwege roestoplossende middelen prima als kruipolie.
Ik ken de truuk niet van siliconenspray op de luidsprekers maar als het werkt, waarom niet.
Siliconenspray en Teflonspray zijn verder prima te gebruiken als smeermiddel. Ze smeren en drogen relatief droog op en trekken daardoor ook geen vuil aan.
 
Nog even terugkomend op het hele WD40 verhaal,

lach maar, maar het werkt wel!
spelen gewoon weer zoals het hoort _O-
voorlopig geen gekraak meer _O-
in het voorjaar stoppen we er andere woofers in.
zonder WD40 _O- 7(8)7 d:)b
 
Bovenaan