Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

CC omega a

Hallo,

ik heb sinds kort de beschikking over een omega a 2.4i uit 1993, het is een automaat. Alles werkt aan de auto behalve de cruisecontrol. Nu heb ik alle zekeringen gecontroleerd in het dashboard maar die zijn allemaal goed. Ik heb nog geen vraagbaak of iets dergelijks maar wat kan ik allemaal controleren?

alvast bedankt
 
heb ik bij de mijne vroeger ook gehad is zeer waarschijnlijk het stuuraparaat dit zit meen ik achter het dashboardkastje of rechts bij de deurstijl dit weet ik niet meer precies
 
Gaaf een A Omega 2.4I zie je nog maar zelden (sowieso de A Omega) maar de 2.4's zijn heel veel gesloopt om hun motoren voor in Manta's Kadett's enz..

Maar om op je vraag terug te komen, ik durf meteen al te zeggen dat je stuurunit stuk is, de print is zogenaamd 'koud gesoldeerd' en dat is gewoon een techniek die het met de jaren laat afweten.. als je je dashboard kastje demonteert (4 schroefkes) dan zit deze rechts (aluminium kastje) als je een beetje into elektronica bent, dan moet je deze met een goede soldeerbout (voorkeur met station) allemaal één voor één opnieuw aantippen, zo heb ik de mijne destijds ook gerepareerd ;)


Geduld klusje !


Succes !


Groetkes,
Sjors
 
Bedankt voor de tip want bij mij doet deze het ook niet. Een soldeerstation heb ik dus moet geen probleem zijn.

Kan die slechte 'koude' soldeerverbinding ook de oorzaak zijn van het defecte display naast de kilometerteller? Die moet er toch nog van af vanwege de kilometerteller verlichting. Het display geeft nl nog maar een paar digits weer.

Zonnige groet, Cor.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Sjors zijn oplossing is waarschijnlijk alleen voor de CC van de Omega A, een B1/B2 heeft een ander type cruise control.

Je display is stuk, die ga je niet kunnen reanimeren. Is een bekend issue bij die serie.
 
Ah bedankt voor de tip. Ga ik tenminste niet op zoek naar een kastje wat er niet zit :-)

Ik open eerdaags wel een nieuw topic met de vraag als ik mijn cc niet aan de praat krijg en ook over mijn display.

Groet, Cor
 
Handig.. Zal dat bij mij binnenkort ook wel zover zijn.. Bij mij doet ie t de ene keer wel en de andere keer niet..
 
Bovenaan