Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Centrale vergrendeling / portierslot

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bestuurders deur electronica werkt allemaal prima, de deurknop gaat op en neer met de sleutel. Alleen kan de deur niet van binnenuit open, vanaf buiten kan je hem wel openen.

Hele deurpaneel ligt er al af en kunnen er weinig aan zien verder. (van binnenuit is de stang wel gangbaar, het heveltje van het slot gaat op en neer maar reageert er niet op)

Verder gaat de deur ook niet goed op slot. (hij zit nu op slot en krijg hem er zo 1,2,3 niet af)

Portierslot maar vervangen? (waar kan je die online bestellen?)

Edit 24-4-2012: Hebben een 2dehands slot van de onderdelenlijn opgehaald en gemonteerd, nu werkt het slot weer goed. Oude slot was versleten, bepaalde zaken liepen over elkaar heen.
 
Wie weet,

de centrale vergrendeling werkt op 3 deuren en de koffer, ect.. :D ,

de bestuurders kant gaat bij 2 x drukken op de afstand bediening wel dicht.

En met de sleutel werkt het wel 100%.
 
he, wat? Wat jullie zeggen?

CV word bedient met servo's als er eentje hapert moet je hem vervangen :> Zitten bij de sloten, in de deuren dus :)
 
warhamstr zei:
he, wat? Wat jullie zeggen?

CV word bedient met servo's als er eentje hapert moet je hem vervangen :> Zitten bij de sloten, in de deuren dus :)

Is dat veel werk Wim :?

En niet onbelangrijk de kosten :D
 
Kosten; niet veel :D

Werk, valt ook wel mee, binnenpaneel eraf enz. en dan kan je er redelijk bij.

Mare dat is jou probleem niet zeker? Bij jou gaat hij binnenvandaan niet meer open?
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
yep, servo vervangen, ASAP, want je wil niet met een geblokkeerde gesloten deur zitten.
(nu valt dat nog mee dat het je bestuurdersdeur is, en je daar nog de mechanische sleutelbediening hebt)

Zoals wim hierboven zegt: deurpaneel eraf, folie rond de deurknop/slot wat losmaken, slotmechanisme er even uithalen, servo vervangen, en dan weer naar voor toe opbouwen ;)
 
En toch is dat niet altijd het probleem. Ik heb ondertussen de servor 3 maal vervangen maar mag niet baten. Slot heeft ook een hele nacht in diesel liggen weken waarna deze is voorzien van nieuw vet. Loopt lekker soepel maar is ook de oplossing niet.
 
jack-omegax3.0xe zei:
En toch is dat niet altijd het probleem. Ik heb ondertussen de servor 3 maal vervangen maar mag niet baten. Slot heeft ook een hele nacht in diesel liggen weken waarna deze is voorzien van nieuw vet. Loopt lekker soepel maar is ook de oplossing niet.

Nee dat klopt wel Jack !

Gisteren totaal geen problemen gehad :? , en werkte het net als voor heen goed. :)

gewoon in 1x alles dicht. En ook weer alles open in 1x.
 
Ik wil eens gaan kijken naar een andere cv/dwa module. Misschien dat daar het probleem in zit.

Of wat ik me nu bedenk, kan het ook liggen aan de kabelboom tussen deur en carrosserie. Deze ergens komende dagen ook eens controleren.
 
Ik wil het wel voor je doen ;) als je eens zin heb een stukje te touren ;)

Moet idd een nieuwe in, niet op bezuinigen, als i straks niet meer van safe-lock af wilt, heb je een uitdaging..
 
ik weet er allen van heb jet een keer gehad met de vectra v6 van me pa linker achter deur op safe lock en die ging ook niet meer open .
is indd een uitdaging
 
Sjors-V6 zei:
Moet idd een nieuwe in, niet op bezuinigen, als i straks niet meer van safe-lock af wilt, heb je een uitdaging..

Nou vanmiddag was het dan weer zover :( ging de bestuurders deur niet van slot :? en de anderen gingen gewoon open :Y

afijn ik met de sleutel, en ja wel hij ging open en de rest ook eenmaal binnen dacht ik kom sluit maar af ( ja ff testen ), knop naar beneden en dicht.

Ja en toen ging hij niet meer open :| ( niet met de knop maar wel op de afstandbediening ! ), de vrouw uit de auto en de deur weer met de sleutel open gedaan,

man man wat een ellende ;( .
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Alleen die waarvan het slot moeilijk doet. Per deur heb je een aparte motor.

Zoals terecht al is aangegeven: niet mee gaan wachten. Blijft hij echt hangen dan moet het deurpaneel eraf terwijl de deur dicht zit... om bij alle schroeven te kunnen hoort die deur open te kunnen. De rest mag je er zelf bij bedenken. ;)

Even Sjors PB'en en een afspraak maken. Hem daarna goed knuffelen, aangezien je een sloot euro's zou mogen aftikken als dit bij een VOD moet gebeuren.
 
A

Anonymous

Gast
Goeden avond, Mag ik mij even voorstellen, mijn naam is Kees Evers, en ben eigenlijk nog nooit op dit forum actief geweest, het moest er dus maar eens van komen!
Met interesse las ik het onderwerp over de cv/portierslot. Ikzelf heb een Omega Onyx 2.2 van 2003, en heb twee jaar lang geworsteld met -volgens mij- hetzelfde probleem. De hele gein heeft mij in het totaal bijna € 2.000,= gekost inkl. een nieuw centralecomputer, en toen was het probleem inmiddels alleen maar groter geworden. Nadat ik twee dealers had versleten, ben ik uiteindelijk bij AL auto diagnose in Lichtenvoorden terecht gekomen, daar heeft m'n auto drie weken gestaan maar ook deze man kon niets vinden. Samen hebben we toen besloten de sarvos uit de deuren te halen zodat ik de auto tenminste (met de sleutel) kon afsluiten. Dit alles begon, net als dat ik las bij jou, met het weigeren van het slot van de bestuurders deur, soms deed het slot het wel, dan weer niet, totdat het steeds erger werd, heb ik het slot laten vervangen maar toen begon het slot RV nukken te vertonen, ook laten vervangen, vervolgens begon het slot RA, ook laten vervangen. Inmiddels sprongen de sloten meestal tot 6 keer toe open als ik probeerde af te sluiten. Vorig jaar heb ik nog een ultieme poging gewaagd, en heb een voormalige Opel dealer eens naar de auto laten kijken en wat bleek alle verbindingstangetjes van de sarvos naar de sloten waren verkeerdom gemonteerd!!! Zodat deze teveel weerstand ondervonden hierdoor gingen de sloten één voor één (op den duur) stuk! Nu werkt alles God dank alweer een half jaar goed, alleen geeft het systeem aan dat er zich ergens een storing voordoet. Ik hoop dat dit verhaal niet al te onsamenhangend is geworden maar het voert hier te ver om nog dieper hierop in te gaan, ik zou als het moet wel een boek kunnen schrijven over dit probleem. Ik wil je aanraden om te laten nakijken of de verbindingstangetjes in de deuren bij jou auto ook (af fabriek) verkeerd(om) zijn gemonteerd. Laat a.j.b. weten of je wat aan mijn ervaringen heb gehad. Vr. gr. Kees
[mod=MetalRush]Beste Kees,
dank je voor jouw bijdrage. We vinden het echter wel zo fijn als men zich even in dit draadje zich voor stelt.
Dit staat ook zo in onze Algemene Voorwaarden te lezen.
B.v.d.
Ruud[/mod]
 
Sjors-V6 zei:
Ik wil het wel voor je doen ;) als je eens zin heb een stukje te touren ;)

Moet idd een nieuwe in, niet op bezuinigen, als i straks niet meer van safe-lock af wilt, heb je een uitdaging..

@ Sjors

Ik heb de omi vanochtend naar de VOR gebracht , hij belde 10 min geleden :D

Klaar en dik voor mekaar, werkt weer zoals het hoort 8)


ps wij komen nog wel eens die kant op, bedankt voor het aanbod :w

Dit kan van mij op slot hahahaha _O-
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan