Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

chiptuning 2.5dti

Hoi,

Ik heb momenteel een omega 2.5dti, deze heeft 328000km gereden. Ik ben aant denken om deze auto te laten chippen, is dit gezien de km stand verstandig om te doen of kan ik het beter niet meer doen. ik ben 2e eigenaar, VOD onderhouden en voornamelijk autobaan km.
 

tonboy

Verbannen
Altijd leuk voor een turbodiesel. Maar in hoeverre de diesel dit nog aankan, dat zou ik de verantwoordelijkheid laten zijn van het chiptuningsbedrijf waar je hem laat tunen. Een goed bedrijf zal je een eerlijk advies geven.
 
heb hier op het forum bij sponsoren "Unlimited Tuning" gevonden en na wat gemailt te hebben kwam het erop neer dat ze er weinig over kunnen zeggen zo. Eigenlijk wat mijn gevoel erbij is.
 
En waarom zou je dit graag doen?
Als je het voor het vermogen zou doen en het vermogen dan ook echt gaat gebruiken dan gaat hij dat niet zo goed aan kunnen.
Doe je het voor minder verbruik en er rustig mee cruise dan kan het normaal gesproken niet zoveel kwaad.
 
Ben aant denken om een behouden tuning toe te passen met idd op cruise snelheid een lager verbruik op de snelweg en een pitigger aanvoelende auto bij tussensprintjes

Zeker niet de bedoeling om voluit te rijden 100% van de tijd alleen tussensprintjes en af en toe optrekken in stadsverkeer
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
Mijn anywoord... Wat je hebt ga je gebruikrn :p. De y25dt hangt goed aan het gaspedaal :p
Met die km stand ga je ook minder bedrijven bereid vinden...
 
Goed advies van Stijn, wat je hebt....Binnen de kortste keren heb je een andere rijstijl aangemeten zonder dat je het goed merkt. En 320.000km is ook voor een diesel niet echt weinig.
Dank aan Stijn.

Gr Rob vK
 
Dank allemaal voor de reacties, ik heb besloten er niet zomaar aan te beginnen en als het in de toekomst ooit zal doen eerst de motor goed onder handen neem
 

tonboy

Verbannen
Je zou natuurlijk de komende paar maanden eens rustig het internet kunnen afstruinen op zoek naar een redelijk geprijsd hartje met lage km stand. Die reviseren en dan gebruiken voor je auto. Zo blijf je toch mobiel
 
tonboy zei:
Je zou natuurlijk de komende paar maanden eens rustig het internet kunnen afstruinen op zoek naar een redelijk geprijsd hartje met lage km stand. Die reviseren en dan gebruiken voor je auto. Zo blijf je toch mobiel

dat is zeker een optie. denk alleen dat dit na de zomer wordt. ik ben nu aant afstuderen en weet niet hoelang ik nog in deze omega rijdt, als mijn rijgedrag aangepast wordt (eventueel lease auto) dan zal de diesel vervangen worden door een benzine variant.
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
Qzelf zei:
... ik ben nu aant afstuderen en weet niet hoelang ik nog in deze omega rijdt, als mijn rijgedrag aangepast wordt (eventueel lease auto) dan zal de diesel vervangen worden door een benzine variant.

Als dat het uitgangspunt is, zeker en vast niet beginnen aan het chippen!
Gaat je niets opbrengen voor wat je er gaat aan uitgeven.

(Ik besef nu net zelf dat ik al 11 jaar y25dt rijdt... 7(8)7 )
 
Bovenaan