Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Citroën rijder aan de Omega

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn naam is Lars Wullink, ik ben 27 jaar, werk als Maroff op een vrachtschip en ik woon in het prachtige Hardenberg. Ik lees al een poosje mee op dit forum en heb er al aardig wat goede tips kunnen vinden. Vandaar dat ik het wel eens tijd vond om me aan te melden!
Mijn familie rijdt al sinds jaren citroën, waardoor ik er sinds het halen van mijn rijbewijs ook al diverse (zo'n 70 stuks :s ) gehad heb. Naast de citroëns is er perongeluk ook eens een Trabant en een landrover in de collectie gerold. Mijn huidige wagenpark bestaat uit een Citroën XM 2.1TD uit 1999, een CX 25 TRD Turbo uit 1986, een Landrover serie III 109 uit 1975 en een Trabant 601 uit 1972. Ook staan er her en der nog wat projectjes in de vorm van een Citroën BX trd turbo, 2cv6 en LNA.

Toevallig had een bevriend garagehouder een Omega 2.2 16V uit 2000 te koop staan, en ik was wel eens toe aan wat anders, na jarenlang dagelijks hydraulisch geveerd gereden te hebben. Na enkele dagen onderhandelen was ik de trotse eigenaar van deze donkerrode Omega! Tijdens de proefrit viel meteen op hoe verschrikkelijk anders een 'grote opel' rijdt ten opzichte van een XM of CX. Stug! Zeker. Maar toch met een vreemd soort comfort, noem het rust. Wat een zalige, strak sturende, stille, soepele slee!
Toevallig heeft een andere kennis van mij een B2 3.2 v6 (en heeft recent een 2.5TD gesloopt) dus de kennis en onderdelen waren ook geen groot probleem. Na 2 dagen op het 'Elegance' stofje gezeten te hebben viel mijn oog op een set (incompleet, helaas) beige leer met stoelverwarming. 3 uur schroeven later was de Omega (op de dashboarddelen en het tapijt na) voorzien van beige leer! Dit verhoogde het comfortniveau enorm, stoelen als fauteuils!
Verder heb ik in de afgelopen weken wat klein onderhoud gedaan, oa heb ik de olie ververst, zijn de filters gewisseld, zitten er nieuwe bougies in en is de kleppendekselpakking vervangen. (de bougies zwommen steeds in de olie) Verder heb ik het gasklephuis helemaal gereinigd, deze zat helemaal dichtgesmeerd met een dikke laag drap. Voor de komende tijd staat er nog een distributiewissel en aandrijfaslager wissel in de planning.

Vooralsnog vermaak ik me prima in de Opel, zo erg zelfs dat de CX op het moment te koop staat...

Wie weet wat er nog komen gaat! Stiekum is een V6 natuurlijk veel leuker dan een 2.2.

20150523_200615 by Goofblikscha, on Flickr

20150523_200628 by Goofblikscha, on Flickr

Het interieur bij aanschaf:
20150519_162150 by Goofblikscha, on Flickr

20150523_200650 by Goofblikscha, on Flickr

20150523_200709 by Goofblikscha, on Flickr

20150523_201237 by Goofblikscha, on Flickr
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Welkom Lars. Interessante overstap, wel een leuke om te lezen!

Erg fraai nu die combinatie van donkere delen vs beige leder. Veel plezier met de Omega. :)
 

yoyo

The UK brothers
Inderdaad een behoorlijke overstap en veel plezier met de Omega.
Hartelijk welkom hier op he OOP.
 
Dank allemaal!

Sja ik had zelf ook niet verwacht dat het zo goed ging bevallen... Het is wel erg grappig overigens, al mijn (citroën rijdende) vrienden die ook even in de Omega rijden vinden het allemaal toch ook best een fijne auto. Er word verder niet over na gepraat, maar tijdens het rijden is iedereen een en al lof :P

Voor nu blijf ik lekker 2.2 rijden, zo'n bakbeest is nog best zuinig moet ik zeggen! Ik vind hem wel behoorlijk sloom, maar dat komt volgens mij meer omdat ik een turbo-duw gewend ben na mijn laatste paar auto's. 0-100 is nog best respectabel voor zo veel auto, en meekomen met het verkeer geeft verder ook geen problemen.
 
Goofblikscha zei:
Dank allemaal!

Sja ik had zelf ook niet verwacht dat het zo goed ging bevallen... Het is wel erg grappig overigens, al mijn (citroën rijdende) vrienden die ook even in de Omega rijden vinden het allemaal toch ook best een fijne auto. Er word verder niet over na gepraat, maar tijdens het rijden is iedereen een en al lof :P

Voor nu blijf ik lekker 2.2 rijden, zo'n bakbeest is nog best zuinig moet ik zeggen! Ik vind hem wel behoorlijk sloom, maar dat komt volgens mij meer omdat ik een turbo-duw gewend ben na mijn laatste paar auto's. 0-100 is nog best respectabel voor zo veel auto, en meekomen met het verkeer geeft verder ook geen problemen.
ik geloof zeker dat de 2.2 sloom is ten opzichte van een cx turbo dan moet je maar eens een 3.2 v6 nemen dat is andere kost
 
Stiekem zie ik mezelf binnenkort wel een 3.2 rijden eigenlijk. Het praktische is er dan wel een beetje af voor mij, zo iets zuipt wel ietsje meer...

Het verschil met een CX turbo diesel is niet heel groot hoor, maar aangezien dat een dieselblok ontwerp uit de jaren 70 is, met bijbehorend turbo gat, geeft dat altijd een fijne duw in rug als je het pedaal vloert.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan