Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

code voor Phillips CCRT700 werkt niet

Omdat mijn verlichting van de ACC niet werkte heb ik gisteren en vandaag mij middenconsole er uit moeten halen.
De operatie ten opzichten van de verlichting is gelukt maar ivm de demontage moest ook de radio los.
(Met dank aan B-Buster/Jacco voor de benodigde pinnen voor de demontage)

Nu zit ales weer op zijn plek en wilde ik de code van de radio invoeren ( ik heb een bij behorend kaartje met alle gegevens)
maar toen ik de Security Code invoerde gaf de radio aan dat deze onjuist is, dus nogmaals geprobeerd en weer blokkeert de radio.
Nu zie ik dat er naast de Security Code er ook nog een andere code achter Radiotype/code staat
en nu twijfel ik een beetje welke code ik nodig heb, want mij aantal pogingen nemen langzaam af en de radio staat
nu op safe en ik moet een periode afwachten voor ik weer een code in kan voeren.
Ik vraag me dus af welke ik nodig heb.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Je hebt de Radio Code nodig, 4 cijfertjes.

Anders even kijken of er misschien nog een sticker met code bovenop je radio staat.
 
R

Ralph

Gast
het is de andere code, los kaartje staat niet op het kaartje met sleutelcode erop.
 
Ralph zei:
het is de andere code, los kaartje staat niet op het kaartje met sleutelcode erop.


nou dan ben ik in de aap gelogeerd want dat kaartje heb ik dus niet,
alleen deze en dit is volgens mij het kaartje wat jij bedoeld
2013-08-06182604_zps5e15dab2.jpg


tevens blijft hij nu in code safe staan, en telt niet af ( wat in het instructieboekje wordt vermeld)
 
B-Buster zei:
1045 zou je code moeten zijn.

ja dat denk ik ook, maar zoals ik al zei, de radio staat in safe en wil daar niet uit.
volgens het instructieboekje zou er radio safe op mijn display moeten staan
en daarbij een aftellende tijd, dat radio safe staat er wel maar er staat verder geen tijd bij die wegtikt
dus over een uurtje nog maar eens proberen, geduld is een schone zaak.
 
ik heb het voor vandaag maar even op gegeven, ik heb als laatste redmiddel een uur de stroom van de auto gehaald maar helaas dit mocht niet baten
ik krijg steeds deze meldingen

2013-08-06212810_zpse66871d8.jpg


2013-08-06212800_zps4f52483b.jpg


als er enkel safe staat verschijnt er rechtsboven bij de klok een rsd teken, en een klein klokje,
maar geen aftellende cijfers
 
R

Ralph

Gast
Hilbrand had een rood los kaartje met een afwijkende code erop en deze werkte. beide codes op de carpass werkte niet.
 

Berry

OOP Huisleverancier
Wie zegt dat er na zoveel jaar nog steeds dezelfde radio in zit.Dus als er een andere radio in zit heb je ook niets meer aan het kaartje.En van alle codes op de carpass van al mijn omega's die ik ooit gehad heb[zijn er heeeeeel veel]klopte de code gewoon.
Kijk eens of de dealer je kunt helpen,en dan direct de radio code vrij maken ben je daar ook mooi vanaf.
Gr B
 
Ik werk dan bij de Renault.
Maar aan de hand van het chassis nummer kunnen wij de radiocode opvragen.
mocht er eens een andere radio in zijn gekomen hoort die code niet meer bij het chassis nummer.
Maar dan haal ik de radio eruit en staat er een code op de radio noemen ze bij Renault voorcode.
Die moet je dan invoeren op internet bij renault en dan krijg je de radiocode van die radio!

denk dat het bij Opel ook zo werkt.

gr Wybe.
 

Berry

OOP Huisleverancier
Klopt helemaal Wybe maar ik geloof dat de code opvragen nu iets van 5 tientjes kost ....en voor dat bedrag koop je ook een radio met code ...bij mij bijvoorbeeld hahaaa
Gr B
 
idd moet je er wel voor betalen.
en voor hetzelfde geld kun je bij jouw een radio halen met code halen ;)
 
Laat ik het geluk hebben dat het idd de originele radio is, en de code dus ook klopt.

IK sprak vanmorgen een collega van mij die veel op een sloperij meeloopt en die liet mij
weten dat er geen aflopende tijd in beeld komt maar dat je gewoon geduld moet hebben.
Sleutel in het contact starten en daarna de motor weer uitzetten was zijn advies.
als je de sleutel terug draait blijft de radio wel actief en loopt de wachttijd dus ook terug.
en idd na een half uutje ongeveer verscheen het scherm waar ik de code kon invoeren
en deze bleek dus gelukkig de juiste te zijn, en ik kan mijn favoriete zenders weer luisteren.
 
Bovenaan