Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Contact blijft aan met sleutel uit het contactslot.

A

Anonymous

Gast
Beste forum leden,

Hallo Ik ben Frans en heb een zeer lastige storing.
Het gaat om mijn Opel Omega B1 2.5 TD AUT uit 1999.

Sinds vorige week heb ik het volgende probleem.

Wanneer ik de contactsleutel uit het contact slot haal blijft de motor lopen.
De motor is op dat moment alleen uit te krijgen als zekering F12 ( 20 Amp interieur spanning) er uit wordt getrokken.
De motor stopt dan met lopen en alles is uit..
Wanneer ik de zekering F12 weer terug stop blijft het contact aan (motor uit) en blijven er twee lampjes op het dashboard branden.
te weten het laadstroomlampje en oliedruklampje.
Soms niet altijd gaat ook het motorlampje knipperen (MIL lamp).
Heel af en toe lijkt de storing opgelost te zijn maar dan komt deze na een paar keer gereden te hebben weer terug.
Waarna de hele procedure met zekering F12 weer herhaald moet worden.
Nu is rijden alleen nog mogelijk zonder dat de accu leeg loopt zonder de zekering F12.
Wat inhoud dat binnen verlichting , infodisplay ,nood verlichting,de radio enz zich steeds reset

wat is al gedaan:

contactslot blokje vervangen.
de immobiliser is gereset met TECH 2.
Binnenverlichting losgenomen
alle knipper lichten en noodverlichting losgehaald en nagelopen.
Radio aansluiting losgehaald.
Deurschakelaars gecontroleerd.
vanzelfsprekend de zekeringen gecontroleerd.

wie o wie weet raad...??? ook de Opel dealer weet na twee dagen onderzoek geen oplossing.
 
Hai Frans,

Een reactie waar je denk ik niets aan hebt.

Ik had het vroeger ook en dat kwam omdat de sleutel niet meer goed "liep". Het stuurslot hoorde je ook niet "vallen". Maar ik zag dat je dat al vervangen had.
Ik heb nu een storing, maar omdat een of ander nitwit aan de bedrading heeft zitten kloten, Achterruit verwarming aan, sleutel er uit, motor blijft lopen. Het gaat ook stinken onder het dashboard omdat er draden te warm worden.

Sterkte man

Gr Rob vK
 

Berry

OOP Huisleverancier
Heb het met div omis meegemaakt die veeeel km gelopen hadden .....gewoon contactslot versleten,een ander er in en klaar
Gr b
 
Zit er niet ergens een aftermarket alarm in of een flut carkit die dit veroorzaakt. Of ergens een draad die kortsluiting maakt met ee carrosserie? Is het contactslot zelf ook getest?
 
De mijne deed dit gisteren ook, idd geen 'klik' bij het eruit halen van de sleutel. Misschien dat smeren helpt?
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
Mijn eerste idee hierover is contactslot wat versleten is.
Maar volgens wat ik lees heb je ' het blokje' al vervangen.
Nu weet ik niet wat je onder het 'blokje' verstaat, sleutel deel of het deel met de sleepringen en contacten.
Ik doel dus op dat laatste.

2e idee is een kortsluiting tussen 2 draden in de omgeving van de stuurkolom.
Ik heb al meerdere kabelfouten gezien om en rond de stuurkolom, zelfs met Omega' s met maar 20.000km !
Als je de juiste kabels vasthebt maak je een sluiting tussen je ' 12V continue' en je '12V na contact' en prijs heb je.
 
Ja best duur nog, ik kreeg vorige zomer mijn sleutel met geen mogelijkheid rond.
2 uur staan kutten en uiteindelijk afgesleept.
Bij de dealer uitgespoten en gesmeerd en het gaat alweer een jaar zo soepel als wat.
Via je sleutel komt er ook vuil in je contactslot, stofjes e.d. uit je broekzak.
30 euro was ik klaar, sleepkosten e.d. ben ik gelukkig voor verzekerd.

Nieuw slot was 165 dacht ik.
 
Bovenaan