Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

dashboard demonteren voor de kachelradiator vervangen

Andrew

600.000
"de overloop slang die naast de versnelling bak zit " ??????????

Het koelsysteem heeft geen overloopslang, alleen een overdrukbeveiliging op de vuldop van het expansietankje. Misschien bedoel je de driewegkachelklep (die zit inderdaad min of meer rechts van de versnellingsbak), daarvoor hoeft in elk geval het dashboard er niet uit, die kun je onder de wagen vervangen (wel een lastige klus omdat je er moeilijk bij kunt). Een lekkende driewegkachelklep is een bekend probleem bij de Omega.

Of uhhh, bedoel je misschien de condens afwatering van de airconditioning? Dat zit ook (tweezijdig) naast de versnellingsbak en is normaal.

Andrew
 

Vega

Medewerker
Administrator
Het dashboard uitbouwen is een hoop werk, zowel Sjors-V6 als Metarush hebben het een keer gedaan, deze kunnen je alle ins en outs geven.
Weet je zeker dat het de kachelradiator is en niet wat Andrew oppert.

Maar we stellen het op prijs als je hier begint Wie ben ik...
 
ik ben alleen 12 uurtjes bezig geweest om het dashboard te demonteren de kachel radiator te vervangen en weer alles te vervangen. Is niet zomaar gedaan en al helemaal niet alleen.

Gr jack
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
Verlies je koelvloeistof?
Zo nee dan is het zeker je airco condens afvoer.
Bij de omega is die zelfs in 2-voud uitgevoerd, en druppelt dus links én rechts van de versnellingsbak!

Bezint eer ge begint...
 

Joep

Verbannen
Andrew zei:
"de overloop slang die naast de versnelling bak zit " ??????????

Het koelsysteem heeft geen overloopslang, alleen een overdrukbeveiliging op de vuldop van het expansietankje. Misschien bedoel je de driewegkachelklep (die zit inderdaad min of meer rechts van de versnellingsbak), daarvoor hoeft in elk geval het dashboard er niet uit, die kun je onder de wagen vervangen (wel een lastige klus omdat je er moeilijk bij kunt). Een lekkende driewegkachelklep is een bekend probleem bij de Omega.

Of uhhh, bedoel je misschien de condens afwatering van de airconditioning? Dat zit ook (tweezijdig) naast de versnellingsbak en is normaal.

Andrew
Ik heb het even opgezocht en toen kwam ik hier uit, ik schrok me wezenloos toen ik foto's aan het maken was van de Omega en er 2 plasjes met vloeistof naast de versnellingsbak neerdrupte. Ikke gelijk ''proeven'' en gelukkig was het geen koelvloeistof uit de driewegklep ofzo want ik wist dat dit een Omega kwaal was/is.
Ik ben dus blij dat het maar condenswater was... :P

Hieruit blijkt dus weer het nut van zo'n geweldig forum! :)
 
Bovenaan