Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Dashboardkastje.

Hallo,

Weet iemand hoe ik het open gaande deksel van het dahsboard kastje los kan krijgen, het slot ligt er nl. uit. De gevonden schroeven bieden geen uitkomst.
Omega B2, 2001 sedan.
BVD
Rob van Kampen.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Airbag cover loshalen (3 schroeven, via dashboardkastje bovenin), de schroefjes loshalen die je ziet als je de cover optilt, links langs de middenconsole zit een schroefje, en je komt er nog 2 of 3 tegen als je het afdekplaatje aan de zijkant rechts van het dashboard losmaakt. 1 daarvan zit achter het luchtrooster, die zul je er ook even uit moeten halen.
 
Je kan het deksel van het kastje loshalen door aan de scharnierzijde de pennen eruit te tikken met een dun stukje metaal, dat iets dunner is dan de pennen. Dan heb je het deksel los.
 
Martijn zei:
Je kan het deksel van het kastje loshalen door aan de scharnierzijde de pennen eruit te tikken met een dun stukje metaal, dat iets dunner is dan de pennen. Dan heb je het deksel los.

Dat ga ik proberen, ik ben een beetje bang van airbags.
Weer dank heren.
Rob vK
 
rtvankampen zei:
Martijn zei:
Je kan het deksel van het kastje loshalen door aan de scharnierzijde de pennen eruit te tikken met een dun stukje metaal, dat iets dunner is dan de pennen. Dan heb je het deksel los.

Dat ga ik proberen, ik ben een beetje bang van airbags.
Weer dank heren.
Rob vK

Ik zou wel eerst het kastje uitbouwen (zoals B-Buster beschrijft). Daarna pas die pennen eruit tikken. Ik denk dat het je ingebouwd niet lukt om ze eruit te tikken (geen ruimte). Maar als je het doet zoals beschreven, gebeurt er echt niets hoor. Dat ding springt niet zomaar. En je kan voor de zekerheid altijd nog een je accuklem loshalen.

gr.

Martijn
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Je kunt die pennen er wel uittikken, maar dan zit hij nog altijd met het gasveertje vast. Daar kom je niet bij.
 

Andrew

600.000
Zorg gewoon dat je de pluspool van de accu even voordat je aan de airbag begint, loshaalt. Dan gebeurt er niks. In elk geval nimmer op contact zetten met aangesloten accu, los van de foutcode bij afgekoppelde airbag kan er dan wel in theorie wat ploffen als je iets verkeerds doet.

Andrew
 
B-Buster zei:
Je kunt die pennen er wel uittikken, maar dan zit hij nog altijd met het gasveertje vast. Daar kom je niet bij.

Klopt, die had ik even over 't hoofd gezien. Dan moet je inderdaad het hele kastje er eerst uithalen. En dan de gasveer los en de pennen eruit tikken. Met een ingebouwd kastje had je trouwens toch weinig ruimte om die pennen eruit te tikken.
 
Bovenaan