Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

De radio omlijsting

yoyo

The UK brothers
[mod=Vega]Even topic verplaatst heeft niks met de olie checkte maken.[/mod]
De radioomlijsting: tussen de (geopende)asbak en onderzijde van de radio kijken daar zit één schroefje...die
eruit en je kan de asbak zo naar he toe eruit trekken.
Alle knoppen verwijderen (van onderen beginnen) knipperlicht zal waarschijnlijk lastig gaan maar ook het kapje hiervan verwijderen.
Als alle knoppen eruit zijn zie je links en rechts onderin een soort klem systeem die je voorzichtig wegmoet klikken.
Maar eerst moet je aan de boven zijde (waar de stoelverwarmings schakelaars zaten) de 2 schroeven losdraaienen verwijderen uiteraard.
Dan kan je met enig beleid het houtwerk incl de bekabeling naar je toe halen.

Achter de ecc zitten twee stekkers met een soort vergrendeling die je "om" moet halen, en dan moet je de rest van de contrastekkers ook
nog uit de omlijsting halen alsook de twee klemmen om de ecc te verwijderen.
Wel uiterst voorzichtig doen want er zitten zomaar krassen op de houtkleurige panelen/omlijsting.

Zo een heel verhaal, maar ik hoop dat het je een beetje helpt.
 
Dat gaat me enorm helpen Aart,daar kan ik wel wat mee.
Ik zal het paneel moeten losmaken om de stekkers in de slede gedrukt te houden en zo de radio er weer in te schuiven zodat de 3 stekkers in de radio goed blijven zitten.Dan moet ik eens kijken waarom de cartridge van de wisselaar er niet uit wil.Er zit nu een CCR 2006 in..is dat nog probleemloos te vervangen door iets anders?Ik heb wel het BOSE systeem erop zitten.

Greetz Erik.
 

yoyo

The UK brothers
Erik de slee zit met één schroef van (in het midden van de slee achterin de midden) de stekkers hoor je in de slede
te kunnen klemmen zodat je de radio er gewoon in kan schuiven tot hij in een vergrendeling schiet.

Hoe het eea moet qua radio's zou je bij Vega of Sjors moeten zijn.(dat zijn de tovenaars hier).

Ik zag allerlei draden op deplaats waar de radio zat, heb je die zo gekocht of heb je dat zelf gedaan?
 
De vorige eigenaar wilde z'n cd's uit de wisselaar halen maar deze weigerde ze terug te geven.Dus heeft de goede man ff snel die CCR 2006 eruit gehaalt om te proberen die cd's "terug te stelen"...Maar helaas,dus ben ik zo zonder radio/cd terug gereden en fix dat nu zelf wel hopelijk.

Greetz Erik.
 

yoyo

The UK brothers
Heb je deze radio horen werken in de huidige auto?
Als deze radio namelijk niet in deze auto thuis hoort , zou het zomaar kunnen zijn dat hij niet gaat werken in
de huidige Omega.
(deze zijn namelijk via tech2 aan de auto gekoppeld en dan heb je de carpass ook nodig)
 
Radio komt 100% uit de auto en zelfs boekje van de radio zit in het mapje(met code).Vorige eigenaar is ook een echte Opel fan/rijder.Bij het inbouwen van een "papagaai kit" hebben ze de stekkers vernaggeld die aan de achterkant in de slede zitten.Het eruit halen gisteren ging goed maar het terug erin dus niet.Ik ben nu dus aan 't vogelen om die stekkers achterin de slede te krijgen maar bedrading is tekort.

Greetz Erik.

-- 08 jan 2012 15:40 --

Oke,ook met de radio-omlijsting eraf is het niet te doen om de CCR 2006 aangesloten te krijgen.Het originele stekkerblok wat bestaat uit 3 stekkers is gesplitst.Er is nl 1 stekker (ik denk)bewust afgebroken om er een parrot op aan te sluiten.Dus de losse stekker die afgebroken is moet dus los achterin de slede waarbij het overige stekkerblok(bestaande uit nu nog maar 2 stekkers)allebei een verlenging hebben gehad.Ik probeer nu de verlengstukken NIET te gebruiken(waardoor waarschijnlijk de parrot niet meer werkt)en de originele stekkers(niet 1 blok maar bestaande uit 2 delen)op de slede te krijgen....maar jongens,wat zijn die kabels kort!!!Ik durf ook niet te hard aan die originele bekabeling te trekken maar hoe krijg je nu dat stekkerblok achterop die slede???
Wie heeft raad?

Greetz Erik.<br /><br />-- 08 jan 2012 17:32 --<br /><br />Nou,het is gelukt..hehe.Ik heb de originele stekkers gebruikt dus de parrot werkt inderdaad niet meer!Maar vind het belangrijker dat ik wat muziek heb dan dat die papagaai werkt.Maar nu het volgende..de cartridge wil er inderdaad niet meer uit.Je kunt de cd's zien zitten en het klepje is aan de linkerkant een beetje gaar d.w.z. dat het tandwieltje links zichtbaar is en dat zit niet zoals het hoort.Met wat jutteren van dit klepje verschijnt de melding cdc error en dan weer cd magazine eject...maar hij komt er niet uit.Is er iemand die die dingen uitelkaar trekt en kan repareren of is het gewoon een andere kopen(staat er nl eentje op MP)

Greetz Erik.
 
Ik heb mijn wisselaar ook al een keer los gehaald omdat hij mijn cd's niet meer terug wou geven. Nadien een paar keer getest met leeg magazijn in de wisselaar en na een ker of 5 bleef die weer steken. Ik heb de hoop opgegeven dat die weer gaat werken.....
 

Vega

Medewerker
Administrator
Het beste is om de nu kapotte radiostekker (wat een boeren heb je toch om stekkers te mollen :( ) te vervangen door een donor stekker. De stekker klikt in het frame en blijft dan zitten als je de radio er in steekt.

Je zal de radio uit elkaar moeten halen en dan proberen het cd magazijn eruit te halen.

Als je er toch een andere inzet kan je net zo goed voor een NCDC 2013 / 2015 plus een CID gaan dan heb je gelijk navigatie. Oké het is iets meer werk maar het staat mooi.
 
Wat kost zo'n setje om er origineel navi in te zetten..is dat gewoon plug and play?

Greetz Erik.
 

Vega

Medewerker
Administrator
Nee niet plug en play, hoeveel werk het is ligt aan wat erin heeft gezeten.
2013/2015 ± €350,00
CID ± €250,00
GPS antenne

Kabels en veel geduld.
 
Maar stel dat je alles hebt en je zet het erin dan werkt het nog niet..moet het worden aangestuurd?

Greetz Erik.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Dat zit in de 2013 / 2015 unit. Die stuurt alle input naar het kleurenscherm.

Het enige dat behoorlijk wat werk is is een juiste kabelboom erbij maken, omdat je standaard niet de benodigde stekkers en kabeltjes hebt.
 
Ik heb het nu bij een paar Omega's gezien maar het is wel een mooi systeem zo origineel.Is die bekabeling dan meer te bestellen?Wellicht dat bij een volgende Omega het er wel origineel inzit.Ik ga nu eerst ff voor een andere CCR 2006 want wil toch ook wel cd's kunnen draaien.Is er nog een mogelijkheid om een Ipod aan te sluiten misschien?

Greetz Erik.
 

Vega

Medewerker
Administrator
Niet te bestellen moet je zelf maken.
Cd's draaien met een 2013 / 2015 is ook mogelijk daar zit een 4 cd wisselaar in.
Ipod en dergelijke is niet aan te sluiten op alle radio's in de Omega, tenzij je andere producten ertussen zet.
 
Is het mogelijk om er iets anders in te zetten in combinatie met het aanwezige BOSE systeem/versterker?

Greetz Erik.
 
ipod kun je toch via de koppen van de cassettespeler aansluiten? een beetje ouderwets maar misschien een tussenoplossing :s
 
Taqs zei:
ipod kun je toch via de koppen van de cassettespeler aansluiten? een beetje ouderwets maar misschien een tussenoplossing :s

Ja bedankt,kwam dat net ook tegen ...eens kijken of dat een beetje werkt! d:)b

Geetz Erik.
 
Bovenaan