Forumleden,
Zoals ik al eerder op dit forum liet vallen heb ik helaas mijn trouwe MV6 moeten verkopen .
Uiteraard is er een waardige vervanger voor gekomen, pak een kopje koffie , dan volgt hier haar verhaal:
Voor een aantal jaren terug kocht ik mijn trouwe 3.0 MV6.
De auto was destijds een hobby aankoop en het doel was dan ook om er vooral veel plezier ritjes mee te maken.
Het eerste half jaar was dit dan ook het geval. Echter moest ik voor mijn werkgever meer kilometers gaan maken, dit varieert van 15.000 tot 50.000 per jaar, tel daarbij nog wat privé kilometers op en het tikt lekker aan. Ik had echter mijn MV6 technisch helemaal in topconditie en was niet van plan om het beestje nu de deur te wijzen, mede omdat ook niet zeker was voor hoelang dit zou duren.
Vervolgens heb ik dus enkele jaren behoorlijk wat kilometers gemaakt met een verhoudingsgewijs te dure auto. Echter begonnen de kilometers zijn tol te eisen waardoor ik de keus moest gaan maken: repareren of een andere auto kopen…………..
De keus was relatief snel gemaakt om toch maar voorzichtig te gaan kijken naar een andere auto, maarja gas of diesel De keus viel voor mij eigenlijk heel snel op diesel omdat dit vandaag de dag met relatief weinig kilometers al rendabel is, daarbij vindt ik een diesel persoonlijk iets robuuster om kilometers te vreten.
Vervolgens kwam ik voor een lastigere keus te staan: welk merk en model auto ga je rijden.
De Omega had ik met veel plezier gereden, maar ik was inmiddels een groot fan van Audi geworden. Daardoor ook eerst een proefrit gemaakt in een Audi A8 4.0 TDI van 2005
De auto was geheel naar wens, alles erop en eraan, 140.000 gelopen, van de 2e eigenaar en voor een nette prijs.
Er was alleen één maar: het bedrag dat de auto moest opbrengen was een aanslag, zeg maar behoorlijke aanslag op mijn zuur verdiende spaarcenten, helemaal nu er zo langzamerhand over wordt gedacht samen een huis te gaan kopen. De conclusie hoef ik eigenlijk niet te zeggen, anders had ik niet op dit forum gezeten: het verstand won het van het gevoel.
Maar dan ? Ik had een aantal wensen: Achterwiel aandrijving of 4 wiel aandrijving, automaat, 6 cilinder of meer, Duitse makelij, lederinterieur, niet meer als 150.000 op de teller en in ieder geval de laatste jaren historie bekend. Zodoende wordt de soep erg dun. Nog even getwijfeld over een BMW, echter werd ik toevalliger wijs door een collega gewezen op een Omega diesel die hij tekoop had zien staan. Hij wist verder niets over de auto, maar een rondje google deed wonderen.
Op papier zag de auto er goed uit: bouwjaar 2002, 125.000 gelopen met N.A.P, dealer onderhouden, eerste eigenaar, geen trekhaak, genoeg opties en uiteraard een 2.5 DTI Executive Edition met een 6 in lijn met daaraan een boterzachte 5 traps automaat. Na een hartelijk welkomst en een kop koffie de auto eens grondig bekeken. In eerste instantie niks aan de auto op te merken, behalve dat deze behoorlijk met de kont in de lucht hing. Echter was dit te wijten aan nieuwe schokbrekers volgens de verkoper. Een korte blik onder de Omega deed mij verblijden: er zat niveau regeling op zonder dat de verkoper het wist, waarschijnlijk had de dealer de auto niet gekalibreerd na het monteren van de schokbrekers. Echter was dit een mooi punt om op af te dingen. Daarna een proefrit gemaakt samen met vaders en na een half uur was ik om: dit zou hem worden. Na nog wat afdingen op de prijs ivm de schokbrekers, 1 lekke motorsteun (werken op olie druk) en een verrotte sleutel een mooi prijs gemaakt. Dat heet, hij deed er zoveel af dat ik de onderdelen op mijn zaterdag baantje (Opel Dealer) voor minder kon krijgen en ik er dus zelfs geld aan over hield
Na de terugreis gelijk even met de tech de Omega gekalibreerd, wat er gelijk weer puik uitzag. De dag erop de Omega een beurt gedaan met vervanging van sapjes en filters. Daarna heeft de Omega 3 weken moeten buffelen voor mij zonder dat ik er maar iets aan had kunnen wassen of poetsen. In de bijna 7000 km die ik in die 3 weken heb afgelegd heb ik de diesel aardig leren kennen: wat een trekkracht heeft dat beestje zeg ! En die 5 trapsautomaat is echt heerlijk, dit beestje rijdt zo rustig op de autobaan, gewoon relaxter als mijn MV6.
Ook ben ik erachter dat ik de parkeersensoren helemaal niets vindt, het werkt zuiver, maar is niks voor mij. Daarbij vindt ik het ook niet echt mooi staan. Daarom zal ik na de vakantie ook een ander bumper plaatsen zonder sensoren. (mocht iemand nog één weten in de kleur Nocturnoblau dan hou ik me aanbevolen, anders laat ik er één spuiten na de vakantie)
De updates tot nu toe:
De 18 inch Irmschers geplaats onder de Omega
Inmiddels heb ik wat tijd gevonden om een originele afneembare trekhaak te monteren en de auto eens te wassen en te poetsen. Echter ga ik volgende week nog op vakantie naar Italie met de Omega, dus heb ik het beperkt gehouden en zal na de vakantie de Omega nog iets grondiger aanpakken.
Ook heb ik reeds het rubber van het rempedaal vervangen voor een exemplaar van de B1, deze zijn slijtvaster, en voor de mode bewuste mens: het match ook beter met het gaspedaal
Een aantal mods wil ik ook nog doen, maar die zien jullie tzt wel weer
(overigens ben ik nog wel opzoek naar een houten inleg, want dit aluminium is niet mijn smaak.
En nu genoeg geluld: hier een paar foto’s (ik maak nog wel wat mooiere, maar er moet ook gewerkt worden he)
N.A.P. aantoonbaar en van eerste eigenaar en ja ik moet de tekst in mijn carklit nog aanpassen
De werkplek:
Het 150 pk sterke hart:
De koets:
Bedankt voor het lezen
Groetjes
Lars
Zoals ik al eerder op dit forum liet vallen heb ik helaas mijn trouwe MV6 moeten verkopen .
Uiteraard is er een waardige vervanger voor gekomen, pak een kopje koffie , dan volgt hier haar verhaal:
Voor een aantal jaren terug kocht ik mijn trouwe 3.0 MV6.
De auto was destijds een hobby aankoop en het doel was dan ook om er vooral veel plezier ritjes mee te maken.
Het eerste half jaar was dit dan ook het geval. Echter moest ik voor mijn werkgever meer kilometers gaan maken, dit varieert van 15.000 tot 50.000 per jaar, tel daarbij nog wat privé kilometers op en het tikt lekker aan. Ik had echter mijn MV6 technisch helemaal in topconditie en was niet van plan om het beestje nu de deur te wijzen, mede omdat ook niet zeker was voor hoelang dit zou duren.
Vervolgens heb ik dus enkele jaren behoorlijk wat kilometers gemaakt met een verhoudingsgewijs te dure auto. Echter begonnen de kilometers zijn tol te eisen waardoor ik de keus moest gaan maken: repareren of een andere auto kopen…………..
De keus was relatief snel gemaakt om toch maar voorzichtig te gaan kijken naar een andere auto, maarja gas of diesel De keus viel voor mij eigenlijk heel snel op diesel omdat dit vandaag de dag met relatief weinig kilometers al rendabel is, daarbij vindt ik een diesel persoonlijk iets robuuster om kilometers te vreten.
Vervolgens kwam ik voor een lastigere keus te staan: welk merk en model auto ga je rijden.
De Omega had ik met veel plezier gereden, maar ik was inmiddels een groot fan van Audi geworden. Daardoor ook eerst een proefrit gemaakt in een Audi A8 4.0 TDI van 2005
De auto was geheel naar wens, alles erop en eraan, 140.000 gelopen, van de 2e eigenaar en voor een nette prijs.
Er was alleen één maar: het bedrag dat de auto moest opbrengen was een aanslag, zeg maar behoorlijke aanslag op mijn zuur verdiende spaarcenten, helemaal nu er zo langzamerhand over wordt gedacht samen een huis te gaan kopen. De conclusie hoef ik eigenlijk niet te zeggen, anders had ik niet op dit forum gezeten: het verstand won het van het gevoel.
Maar dan ? Ik had een aantal wensen: Achterwiel aandrijving of 4 wiel aandrijving, automaat, 6 cilinder of meer, Duitse makelij, lederinterieur, niet meer als 150.000 op de teller en in ieder geval de laatste jaren historie bekend. Zodoende wordt de soep erg dun. Nog even getwijfeld over een BMW, echter werd ik toevalliger wijs door een collega gewezen op een Omega diesel die hij tekoop had zien staan. Hij wist verder niets over de auto, maar een rondje google deed wonderen.
Op papier zag de auto er goed uit: bouwjaar 2002, 125.000 gelopen met N.A.P, dealer onderhouden, eerste eigenaar, geen trekhaak, genoeg opties en uiteraard een 2.5 DTI Executive Edition met een 6 in lijn met daaraan een boterzachte 5 traps automaat. Na een hartelijk welkomst en een kop koffie de auto eens grondig bekeken. In eerste instantie niks aan de auto op te merken, behalve dat deze behoorlijk met de kont in de lucht hing. Echter was dit te wijten aan nieuwe schokbrekers volgens de verkoper. Een korte blik onder de Omega deed mij verblijden: er zat niveau regeling op zonder dat de verkoper het wist, waarschijnlijk had de dealer de auto niet gekalibreerd na het monteren van de schokbrekers. Echter was dit een mooi punt om op af te dingen. Daarna een proefrit gemaakt samen met vaders en na een half uur was ik om: dit zou hem worden. Na nog wat afdingen op de prijs ivm de schokbrekers, 1 lekke motorsteun (werken op olie druk) en een verrotte sleutel een mooi prijs gemaakt. Dat heet, hij deed er zoveel af dat ik de onderdelen op mijn zaterdag baantje (Opel Dealer) voor minder kon krijgen en ik er dus zelfs geld aan over hield
Na de terugreis gelijk even met de tech de Omega gekalibreerd, wat er gelijk weer puik uitzag. De dag erop de Omega een beurt gedaan met vervanging van sapjes en filters. Daarna heeft de Omega 3 weken moeten buffelen voor mij zonder dat ik er maar iets aan had kunnen wassen of poetsen. In de bijna 7000 km die ik in die 3 weken heb afgelegd heb ik de diesel aardig leren kennen: wat een trekkracht heeft dat beestje zeg ! En die 5 trapsautomaat is echt heerlijk, dit beestje rijdt zo rustig op de autobaan, gewoon relaxter als mijn MV6.
Ook ben ik erachter dat ik de parkeersensoren helemaal niets vindt, het werkt zuiver, maar is niks voor mij. Daarbij vindt ik het ook niet echt mooi staan. Daarom zal ik na de vakantie ook een ander bumper plaatsen zonder sensoren. (mocht iemand nog één weten in de kleur Nocturnoblau dan hou ik me aanbevolen, anders laat ik er één spuiten na de vakantie)
De updates tot nu toe:
De 18 inch Irmschers geplaats onder de Omega
Inmiddels heb ik wat tijd gevonden om een originele afneembare trekhaak te monteren en de auto eens te wassen en te poetsen. Echter ga ik volgende week nog op vakantie naar Italie met de Omega, dus heb ik het beperkt gehouden en zal na de vakantie de Omega nog iets grondiger aanpakken.
Ook heb ik reeds het rubber van het rempedaal vervangen voor een exemplaar van de B1, deze zijn slijtvaster, en voor de mode bewuste mens: het match ook beter met het gaspedaal
Een aantal mods wil ik ook nog doen, maar die zien jullie tzt wel weer
(overigens ben ik nog wel opzoek naar een houten inleg, want dit aluminium is niet mijn smaak.
En nu genoeg geluld: hier een paar foto’s (ik maak nog wel wat mooiere, maar er moet ook gewerkt worden he)
N.A.P. aantoonbaar en van eerste eigenaar en ja ik moet de tekst in mijn carklit nog aanpassen
De werkplek:
Het 150 pk sterke hart:
De koets:
Bedankt voor het lezen
Groetjes
Lars