Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

deur hendels

beste mede omi fans :P

deze strenge winter merkte ik dat soms de bestuurders deur,en wisselend de bijrijders deur
niet goed open wou.na een paar x via de afstandsbediening open en dicht te doen
kreeg ik mijn kant weer open:D[bestuurders kant]
als mijn kant het normaal deed,bleek de andere kant weer moeilijk te gaan.

op dat moment vroor het hier in het hoge noorden een kleine 10 graden
dus heb het afgedaan als vorst schade,en het zou wel weer goed komen als
alles weer was ontdooit.

helaas is dit niet het geval,ook nu de termo op 8 graden staat gebeurd het gewoon
als ik de deur niet op slot doe,en even uitstapte en daarna weer naar binnen wou
was het geen probleem,maar na het slot te hebben geactiveerd,gebeurde het weer

nog steeds aan beide kanten dus problemen met de deur grepen helaas.

heeft iemand anders deze problemen ook al gehad ??
ik ben benieuwd hierna,misschien moet ik bij de vod maar nieuwen bestellen ? |:(

verder heb ik nog een puntje
ik merk [door de boordcomputer]dat er nogal wat olie word gebruikt
ik heb hem nog maar kort,en al 3 x bij moeten vullen,en elke x wel een liter
bij het vullen merkte ik dat er allemaal vieze gelige drap in de vulopening zit
ook de koelvloeistof word steeds minder.
is dit een schoolvoorbeeld voor lekke koppakking ??

ook merk ik sinds kort,dat ik na een korte rit,ineens wat stoom via de motorkap zag ontsnappen
heb nog niet gevonden waar het weg komt,maar iemand vertelde me dat het de carter ontluchting kan zijn??

ik ben nu bang dat ik met een kapotte motor zit 8)7

weet iemand iets meer hierover?
kan ik dan beter een complete motor rivisie laten doen ? of een ruilmotor ?
ik weet het even niet meer,en wat kan ik ongeveer verwachten aan kosten voor een revisie?

ik hoop dat jullie iets meer weten,want ik vind het doodzonde dat mijn omi niet helemaal gezond is

alvast bedankt voor reacties

gr johan
 
Probleem met het slot heb ik ook wel eens,misschien een kwestie van doorsmeren.

Voor het olie tekort,geen lekke kleppendeksel?
Gele drap kan veroorzaakt worden door (te) korte ritten waardoor eventuele vocht niet geheel kan verdampen en dus tegen de dop aanslaat.

Koelvloeistof kan uiteraard op nog meer plekken verdwijnen,meest voorkomende is de driewegklep waardoor vloeistof wegdruppelt en kan op de uitlaat terechtkomen waardoor het verdampt(Rookontwikkeling??)

gr

Danny
 
ok bedankt voor je reactie danny

weet je ook hoe ik de sloten het beste kan smeren dan ?
ik zal eens verder kijken of ik ergens een lek zie in het systeem van de koeling
het kan dus zijn dat dat de reden is van de rookontwikeling

thx danny:D
 
Ik denk dat je daarvoor de bekleding van de deur moet loshalen,zodat je er makkelijker bij kunt.
Misschien anders proberen te resetten/synchroniseren:
Synchroniseren:
Ontsteking inschakelen(Stand II)
Minimaal 30 sec. wachten,systeem zit nu in synchroniseermodus.
Druk daarna kortstondig op 1 van de 2 knoppen.
Daarna sleutel uit contact,deuren vergrendelen en weer openen.

gr

Danny
 
Bovenaan