beste mede omi fans
deze strenge winter merkte ik dat soms de bestuurders deur,en wisselend de bijrijders deur
niet goed open wou.na een paar x via de afstandsbediening open en dicht te doen
kreeg ik mijn kant weer open[bestuurders kant]
als mijn kant het normaal deed,bleek de andere kant weer moeilijk te gaan.
op dat moment vroor het hier in het hoge noorden een kleine 10 graden
dus heb het afgedaan als vorst schade,en het zou wel weer goed komen als
alles weer was ontdooit.
helaas is dit niet het geval,ook nu de termo op 8 graden staat gebeurd het gewoon
als ik de deur niet op slot doe,en even uitstapte en daarna weer naar binnen wou
was het geen probleem,maar na het slot te hebben geactiveerd,gebeurde het weer
nog steeds aan beide kanten dus problemen met de deur grepen helaas.
heeft iemand anders deze problemen ook al gehad ??
ik ben benieuwd hierna,misschien moet ik bij de vod maar nieuwen bestellen ?
verder heb ik nog een puntje
ik merk [door de boordcomputer]dat er nogal wat olie word gebruikt
ik heb hem nog maar kort,en al 3 x bij moeten vullen,en elke x wel een liter
bij het vullen merkte ik dat er allemaal vieze gelige drap in de vulopening zit
ook de koelvloeistof word steeds minder.
is dit een schoolvoorbeeld voor lekke koppakking ??
ook merk ik sinds kort,dat ik na een korte rit,ineens wat stoom via de motorkap zag ontsnappen
heb nog niet gevonden waar het weg komt,maar iemand vertelde me dat het de carter ontluchting kan zijn??
ik ben nu bang dat ik met een kapotte motor zit
weet iemand iets meer hierover?
kan ik dan beter een complete motor rivisie laten doen ? of een ruilmotor ?
ik weet het even niet meer,en wat kan ik ongeveer verwachten aan kosten voor een revisie?
ik hoop dat jullie iets meer weten,want ik vind het doodzonde dat mijn omi niet helemaal gezond is
alvast bedankt voor reacties
gr johan
deze strenge winter merkte ik dat soms de bestuurders deur,en wisselend de bijrijders deur
niet goed open wou.na een paar x via de afstandsbediening open en dicht te doen
kreeg ik mijn kant weer open[bestuurders kant]
als mijn kant het normaal deed,bleek de andere kant weer moeilijk te gaan.
op dat moment vroor het hier in het hoge noorden een kleine 10 graden
dus heb het afgedaan als vorst schade,en het zou wel weer goed komen als
alles weer was ontdooit.
helaas is dit niet het geval,ook nu de termo op 8 graden staat gebeurd het gewoon
als ik de deur niet op slot doe,en even uitstapte en daarna weer naar binnen wou
was het geen probleem,maar na het slot te hebben geactiveerd,gebeurde het weer
nog steeds aan beide kanten dus problemen met de deur grepen helaas.
heeft iemand anders deze problemen ook al gehad ??
ik ben benieuwd hierna,misschien moet ik bij de vod maar nieuwen bestellen ?
verder heb ik nog een puntje
ik merk [door de boordcomputer]dat er nogal wat olie word gebruikt
ik heb hem nog maar kort,en al 3 x bij moeten vullen,en elke x wel een liter
bij het vullen merkte ik dat er allemaal vieze gelige drap in de vulopening zit
ook de koelvloeistof word steeds minder.
is dit een schoolvoorbeeld voor lekke koppakking ??
ook merk ik sinds kort,dat ik na een korte rit,ineens wat stoom via de motorkap zag ontsnappen
heb nog niet gevonden waar het weg komt,maar iemand vertelde me dat het de carter ontluchting kan zijn??
ik ben nu bang dat ik met een kapotte motor zit
weet iemand iets meer hierover?
kan ik dan beter een complete motor rivisie laten doen ? of een ruilmotor ?
ik weet het even niet meer,en wat kan ik ongeveer verwachten aan kosten voor een revisie?
ik hoop dat jullie iets meer weten,want ik vind het doodzonde dat mijn omi niet helemaal gezond is
alvast bedankt voor reacties
gr johan