Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Deurpanaal zit los?

A

Anonymous

Gast
Is het normaal dat je bij de voordeuren de deurpaneel iets van de deur af kan halen zodat je er tussen kunt kijken, ongeveer 1a 2 cm. Het gaat hier om het gedeelte bovenaan bij het vergrendel knopje.

Het gaat hier om een Omega bouwjaar 2003.
 
Nee dat hoort niet, komt doordat je paneel aan een kunstof strip verlijmt zit die op zijn beurt met metalen klemmetjes aan het portier vastzitten. Heb het zelf ook al een keer gefixt door het hele panneel eraf te halen (Stijn heeft dat ergens met foto's uitgelegd) en met BisonKit die strip weer te lijmen. Zit weer perfect nu!

Edit: Hier staat er meer over. Gaat nie specifiek over het deurpanneel probleem maar staat wel hoe te demonteren.
 
A

Anonymous

Gast
Antwoord van de VOD:

"Deur paneel zit er van bovenaf op geschoven en vervolgens met de diverse schroeven vastgeschroeft. Wanneer je het gaat lijmen zal de vergrendeling zwaar gaan omdat dit dan tegen de rest aan drukt waardoorde kans bestaat dat de vergrendeling eventueel stuk zou kunnen gaan. Nu heeft de vergrendeling wat meer ruimte om soepel op en dicht te gaan."

Klinkt ook logisch, toch? (Zeker als je bedenkt dat de vergrendeling nog wel eens stuk gaat)
 
A

Anonymous

Gast
Na jouw linkje gelezen te hebben dacht ik ook het antwoord van de VOD is wel heeel erg makkelijk. Vervolgens de VOD opgebeld en uitgelegd, wordt over 3 weken onder garantie opgelost. Dan zullen ze dus naar alle waarschijnlijkheid deze kunststofstrip lijmen aan de binnenkant van de deurpaneel.

En nog bedankt voor je antwoord warhamstr.


Enne Yoyo, _O- zal ik dit dan ook maar gelijk doneren! _O- Wordt nogal een optelsom bijelkaar zo _/-\o_
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Had ik ook, bij mij zat de strip niet los maar was hij met het laatste stukje niet vast gehaakt. Wat gerammel en getril als gevolg, en inderdaad kon je er wat in kijken.
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
Die strip is héél fragiel

Je moet het deurpaneel echt met lange schroevendraaiers losdoen, lostikken
Dat opnieuw verlijmen dient ook heel secuur en op exacte de juiste plaats te gebeuren,
anders staat je deurpaneel weer veraf, of gaat het mechanisme idd gaan schuren...

ik heb destijds een strip terug gemonteerd met polyester en glasvezelmatten,
omdit die zich heel goed aan het karton hechten...
 
Illuminat0r zei:
....
ik heb destijds een strip terug gemonteerd met polyester en glasvezelmatten,
omdit die zich heel goed aan het karton hechten...
...en daar heb je niet even een 'How to...' van geschreven ? ;(
 
<a class="postlink-local" href="http://forum.opelomegaportal.nl/viewtopic.php?f=44&t=748" onclick="window.open(this.href);return false;">viewtopic.php?f=44&t=748</a> Hier staat tog alles?
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
Idd, daar duidt ons moeder heel lief de plaatsen aan waar de clips het deurpaneel vasthouden, maar geen poly op dat paneel...

Heb nog niet kunnen kijken...
 
A

Anonymous

Gast
Vandaag door de VOD beide voorportierpanelen netjes gelijmd en weer bevestigd.

Grappig detail, ik sta de monteur uit te leggen hoe hij het best de deurpaneel los kan halen. Met dank aan de uitleg hier.
 
Bovenaan