Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

diesel lek.

Vandaag de hele dag gesleuteld om een diesel lek te vinden. En alsof de duivel ermee speelt na demontage van diverse delen geen lek te vinden. Wel een paar plekken die nat zijn van de diesel. Alles schoongemaakt en in elkaar gezet. Na een proef ritje wederom diesel lucht. In het kleppendeksel ligt weer een plasje diesel maar nergens te vinden waar dit vandaan komt.

Wie weet een manier om het lek te vinden?
 
Retour leiding heb ik idd losgehad en geinspecteerd. Heb geen stopje op de laatste injector zitten maar een knietje. Met lopende motor met de vingers nogmaals langs de retourslang geveegd en niks.
 
R

Ralph

Gast
schoonspuiten en drogen, daarna met spekpoeder alles onder strooien en rijden maar.
zie je gelijk door het spoor waar het vandaan komt.
denk dat het een verstuiver is.
 
R

Ralph

Gast
Verstuivers zijn demontabel en staan onder hoge druk.
Spekpoeder of talkpoeder supermarkt of apotheek.<br /><br />-- 14 jan 2013 23:30 --<br /><br />Verstuivers zijn demontabel en staan onder hoge druk.
Spekpoeder of talkpoeder supermarkt of apotheek.
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
Bij mij zijn de 2 leidingen aan de hogedrukpomp vervangen. Is een nogal voorkomend probleem.
Als het die zijn zou ik ze nieuw bestellen, want ik heb de indruk dat die van mijn reserveblok ook niet zo denderend meer waren...en heb dus opnieuw diesel geur.

Dat poeder is een goede tip ralph! thx
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
jack-omegax3.0xe zei:
Ga ik eens bij de apotheek kijken. Weet dat de verstuivers demontabel zijn.
Ja, maar niet eenvoudig. Is ook bij de BMW monteurs bekend dat ze heel vast komen te zitten. Tot zover mijn ervaring en kennis
 
@ Stijn. Heb jij toevallig een foto van een lose verstuiver?? Heb er onlangs eentje losgehad maar weet niet of hier nog o-ringen op zitten. Weet alleen nog dat er onderin een ring zit waar de verstuiver doorgaat.<br /><br />-- 20 jan 2013 14:19 --<br /><br />Waar ik nu achter ben is dat ze niet lekt als ze loopt maar als de motor stil staat. Heeft iets te maken met de druk op het systeem als ik alles na ga. Weer verder zoeken.
 
Lek gevonden. *O* de leiding van de pomp naar de de commonrail brug lekte aan de koppeling op de brug. Bij stationair maar een enkele druppel tot op toeren met flinke druppels. Verschillende dingen geprobeerd maar niet dicht te krijgen.

FB_IMG_13594053250993657.jpg


Morgen de vod en de bmw dealer eens bellen wat die leiding kost enof deze direct te leveren is.
 
R

Ralph

Gast
jack dit is een cuniferleiding en kun je zo zelf maken.
oude meenemen en opnieuw laten trompen is het ook opgelost.
kom maar mijn kant op _O- flauw wel leuk.

andere woorden: meenemen naar bedrijf de trompetjes over laten trompen en ze zijn weer lek dicht.
 
hahaha wat ben je flauw. Wanneer kom je in het mooie deel van nederland wonen???

Kun je de oude in feite laten repareren?? welke bedrijven doen dit want ik neem aan dat niet elke materialen boer dit doet.

Wat ik het rare vind is dat er op de tromp geen beschadiging te zien is waar de lekkage vandaan komt.
 
Vandaag de leiding besteld bij bmw. Wat een prijsverschil zeg.
Bmw €20,- opel €39,- beiden ex btw. Vod gaat nog 20% korting vanaf. Zit toch bijna €15 in.
Morgen binnen en dan weer tuffen.
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
jack-omegax3.0xe zei:
@ Stijn. Heb jij toevallig een foto van een lose verstuiver?? Heb er onlangs eentje losgehad maar weet niet of hier nog o-ringen op zitten. Weet alleen nog dat er onderin een ring zit waar de verstuiver doorgaat.

Niet bij mijn weten.
Heb er misschien nog liggen die lekte, en dan bijgehouden om eventueel te laten herstellen, maar zou niet weten waar zoeken momenteel.

Heb jij de motor dan laten lopen zonder de inlaatcollector om het lek aan die trompetleiding vast te stellen?
Want ik kan me niet inbeelden dat deze zichtbaar is met opgebouwde collector...
 
Was met ingebouwde collector net te zien. Daarna collector afgebouwd en nogmaals gestart toen was duidelijk te zien dat het langs de wartel omhoog kwam.

Wat ik alleen niet snap is dat zo'n tromp kan gaan lekken aangezien deze conisch is en bij aantrekken volledig in de wartel wordt getrokken. Maar goed nieuwe is besteld en komt donderdag binnen. Alleen heb ik me geergerd bij keram bmw dealer. Vanmorgen gebeld of de drukbuis voorraad was of dat deze besteld moest worden. Ja meneer moet besteld worden. Oke bestel dan maar. Helaas meneer u moet eerst komen betalen voordat wij iets bestellen. ?????? Wat is dat voor een onzin? Kam die buis straks betalen. Nee meneer kunnen wij niet doen. Oke kom ik deze straks bestellen en betalen.

Ga je om 16.15 de buis bestellen en wil je betalen. "Nee hoor meneer u kunt betalen als u donder deze komt afhalen. ?????????? %*#$%&#$ wat een firma lopen net zohard langs elkaar door als die kneuzen in de 2de kamer.
 
Lekkage is verholpen met de nieuwe leiding. Van de zomer de zes andere ook maar vervangen. Voorkomen is beter dan genezen. Meteen het gehele inlaatspruitstuk eens in de onderdelen (vaat)wasser leggen kan deze ook eens schoonworden.
 
Bovenaan