Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

dieselbak op een benzine

weet iemand van jullie of heeft het al iemand geprobeerd, om de versnellingsbak van een diesel op een 3.0 mv6 te plaatsen voor andere overbrengingen en of dit werkt?

groetjes
 
Wel in z'n 5. In z'n 1 vind ik het wel meevallen. Dus de top ligt hoger. Kun je bmw'tjes pesten in Duitsland :). Die zijn begrensd op 250km/u.
Buiten dat is de bak veel sterker.

Gr. Paul
 
scheelt het ook als je er een diesel diff onder steekt? zijn die verhoudingen ook nog is anders? of zou hij dan eerder trager zijn op top maar sneller in trekken of juist andersom? en de cardan van een diesel weet iemand of die sterker is als die van een v6 of hetzelfde?

alvast bedankt!

groeten
 

Vega

Medewerker
Administrator
Diff van een diesel heeft een overbrenging van 3.45 of 3.27
Cardan is niet helemaal het zelfde als van een V6, voorstuk is korter verder zijn ze hetzelfde.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Een V6 met R30 (HP) bak én een diesel diff is geen succes, dan moet hij veel te hard werken om op gang te komen.

Een HP bak i.c.m. een 3.90 is naar mijn idee de mooiste combinatie, een wat langere 1, een soort overdrive als 5e versnelling en iets kortere 2,3 en 4. Dat trekt dus wat sneller door. De ervaring volgt binnenkort als ie er bij mij onder zit.
 
Ralph heeft toen voor mij een berekening gemaakt, daar is een formule voor. Toen kwam ik met m'n huidige diff toch het beste uit. Is 3.90 volgens mij.

Gr. Paul
 

Joep

Verbannen
IJsblok zei:
Ralph heeft toen voor mij een berekening gemaakt, daar is een formule voor. Toen kwam ik met m'n huidige diff toch het beste uit. Is 3.90 volgens mij.

Gr. Paul
Jij hebt een 4.22, Paul. :)
 
Joep zei:
IJsblok zei:
Ralph heeft toen voor mij een berekening gemaakt, daar is een formule voor. Toen kwam ik met m'n huidige diff toch het beste uit. Is 3.90 volgens mij.

Gr. Paul
Jij hebt een 4.22, Paul. :)
Nee hoor, die heb jij denk ik anders komt die 2.2 niet vooruit :). Peter heeft het toen eens voor me opgezocht.

Gr. Paul
 
Bovenaan