Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

dimlicht hoogte regeling.

Afgelopen week kreeg ik melding dimlicht hoogte regeling. Nu heb ik de foutcodes uitgelezen met de opcom en dit kwam eruit.



Total number of fault codes: 4

00006 - Car Level Control Valve Low Input Or Circuit Open
Present

00010 - Intake Accumulator Malfunction
Not present

00011 - Car Level Control Accumulator Malfunction
Not present

00001 - General Sensor Fault
Not present

Kom er niet echt wijs uit.
 
R

Ralph

Gast
jack-omegax3.0xe zei:
Total number of fault codes: 4

00006 - Car Level Control Valve Low Input Or Circuit Open
Present

deze is present en aanwezig, en slaat op niveauregeling.

00010 - Intake Accumulator Malfunction
Not present

deze had een storing en heeft zich hersteld, waarschijnlijk werkzaamheden gehad

00011 - Car Level Control Accumulator Malfunction
Not present

deze had een storing en heeft zich hersteld

00001 - General Sensor Fault
Not present

deze had een storing en heeft zich hersteld


ik heb alleen een andere lijst en hier staat dat dit gaat over brandstof elementen/ onderdelen.
 
geeft de op-com toch aan op de koplamp regeling.

Als alles hersteld is waarom dan toch een storing??? Weet dat vanaf het begin dat ik de omega heb de compressor losgekoppeld was daar er geen niveau dempers opzitten. Nooit geen storing van gehad.

Even de gehele tekst.

OP-COM 100219a - PC based diagnostic tool

Jack Peters

OP-COM - KW82 Communication Window> 2003 (3)|Omega-B|Chassis|Height Control Module


KW82 protocol initialized.

ECU ID= 09156729,.B27,13,



Total number of fault codes: 4

00006 - Car Level Control Valve Low Input Or Circuit Open
Present

00010 - Intake Accumulator Malfunction
Not present

00011 - Car Level Control Accumulator Malfunction
Not present

00001 - General Sensor Fault
Not present
 
R

Ralph

Gast
ok duidelijk, het is kw protocol nu klopt het.
alles wat present is is daadwerkelijk aanwezig en staat nu in storing.
not present had een storing en is hersteld.
de bovenste 0006 heeft dus een open circuit oftewel stekker los of draad breuk.

mogelijke oplossing stekker erin en zekering eruit halen, blijft hij toch het niveau zien.
 
Maar corrigeer mij als ik het fout heb, een valve is toch een klep en geen compressor of zit die daar in??? Heb me hier nog niet in verdiept. En hoe komt het dat ik die storing nu pas krijg en niet al eerder?
 
R

Ralph

Gast
er zit een magneet klep in helaas man je bent gecorrigeerd :)(
 
Volgens mij moet ie ook, na een reparatie, opnieuw gekalibreerd worden (horizontaal met ~75kg op beide voorstoelen), m.b.v. een Tech2.

Correct me too, if I'm wrong :P
 
Maar de storing komt nu pas. Heb de omega bijna een jaar en het eerste wat ik heb gedaan is de stekker ingepakt en fatsoendelijk vast gemaakt zodat hij niet over de straat schuurt. Zolang is deze nal niet aangesloten.
 

Vega

Medewerker
Administrator
jack-omegax3.0xe zei:
Maar de storing komt nu pas. Heb de omega bijna een jaar en het eerste wat ik heb gedaan is de stekker ingepakt en fatsoendelijk vast gemaakt zodat hij niet over de straat schuurt. Zolang is deze nal niet aangesloten.

Moet ik hier uit concluderen dat het al die tijd iets niet aangesloten is geweest?
 

Vega

Medewerker
Administrator
De compressor voor de niveauregeling heeft helemaal niets te maken met de melding dimlicht hoogte regeling.

De melding dimlicht hoogte regeling komt van je Xenon hoogteregeling af, dat is een apart systeem.
Twee sensoren (voor- en achteras), twee stelmotoren op de koplampen en een ecu.
 
De 4 storingen is wat ik met de op-com eruit haalde. Als ik goed lees wat Ralph schreef is alleen de eerste die een storing heeft 0006. Voor de rest heb geen storingen (altans wat met op-com te zien was) nu neem ik aan dat die storing met de melding in mijn bc te maken heeft??
 

Vega

Medewerker
Administrator
Dan heb je de niveauregeling uitgelezen ipv de Xenon hoogteregeling.

De niveauregeling geeft in ieder geval veel fouten.
 
Zijn de sensoren nog wel goed? Bij mij waren de armpjes van de sensoren afgebroken. Zowel voor als achter... In het begin kon ik ze er nog zelf op drukken maar dat was dan voor ongeveer 100 kilometer en bij de eerste drempel was het meestal ook al weer over :p

Koplampen gingen dan ook automatisch naar de laagste stand... erg irritant.....
 
Heb nog even niet de plaats om haar op de smeer put te zetten kijken of ik volgende week plaats kan maken dan kan ik kijken wat het probleem is.
 
Bovenaan