Ik start maar even een apart draadje over het probleem wat afgelopen zaterdag is begonnen.
M'n vrouw belde me op m'n mobiel dat de auto raar deed, schokken en stinken naar rotte eieren. Ik dacht gelijk aan iets met de ontbranding want rotte eieren lucht komt van de katalysator. Maar ze was na overleg met mij naar de Opel dealer van Kwawegen gereden en die zeiden, de krukassensor of nog meer zelfs.
Omdat de auto te koop staat dacht ik ach, laat het maar repareren, ze zitten hier om de hoek wat ook makkelijk is met halen en brengen van de auto en klaar ermee.
Gisteren had m'n vrouw de auto opgehaald, bleek het probleem nog niet te zijn verholpen! Ik de pest erin dus vandaag gebeld hoe het kon dat de monteur dit niet had gemerkt of gezegd. Beetje vaag dus, maar a.s. woensdag kan ik hem weer neerzetten en dan gingen ze verder kijken. Ik zeg als het maar niks kost dus bel maar voordat er wat gedaan wordt.
Maar het zat me niet echt lekker dus Ralph gebeld die zei: uitlezen! Gelukkig kon Peter Vega er vanavond gelijk naar kijken. Dus ik hobbel de hobbel en horten en stotend daar naartoe, echt geen gang in te krijgen.
Tech2 eraan gehangen en.....niks. Niks geen foutmelding! Hoe kan dat nou? Bougiekabel los getrokken, gewoon blijven lopen en geen verschil!!! Dat was niet zo'n best voorteken. Peter had een nieuwe bougie gepakt en in het losse kapje gestopt, en het bleek bijna geen vonk te geven op cilinder 1, op 3 al veel meer.
Daarna had Peter Ralph maar even gebeld over wat hij dacht.
Conclusie: DIS/bobine kapot en waarschijnlijk ook de rechter kat die door onvolledige verbranding te heet is geworden.
Thuis gekomen gelijk Berry een bericht gestuurd en die kan er gelukkig aan komen op zeer korte termijn.
Nu nog even een ritje die kant op regelen om het spul op te halen en dan mag Ralph z'n hobby weet even uitoefenen :-).
Dus de verkoop schuift even een klein stukje op :-(.
Gr. Paul
M'n vrouw belde me op m'n mobiel dat de auto raar deed, schokken en stinken naar rotte eieren. Ik dacht gelijk aan iets met de ontbranding want rotte eieren lucht komt van de katalysator. Maar ze was na overleg met mij naar de Opel dealer van Kwawegen gereden en die zeiden, de krukassensor of nog meer zelfs.
Omdat de auto te koop staat dacht ik ach, laat het maar repareren, ze zitten hier om de hoek wat ook makkelijk is met halen en brengen van de auto en klaar ermee.
Gisteren had m'n vrouw de auto opgehaald, bleek het probleem nog niet te zijn verholpen! Ik de pest erin dus vandaag gebeld hoe het kon dat de monteur dit niet had gemerkt of gezegd. Beetje vaag dus, maar a.s. woensdag kan ik hem weer neerzetten en dan gingen ze verder kijken. Ik zeg als het maar niks kost dus bel maar voordat er wat gedaan wordt.
Maar het zat me niet echt lekker dus Ralph gebeld die zei: uitlezen! Gelukkig kon Peter Vega er vanavond gelijk naar kijken. Dus ik hobbel de hobbel en horten en stotend daar naartoe, echt geen gang in te krijgen.
Tech2 eraan gehangen en.....niks. Niks geen foutmelding! Hoe kan dat nou? Bougiekabel los getrokken, gewoon blijven lopen en geen verschil!!! Dat was niet zo'n best voorteken. Peter had een nieuwe bougie gepakt en in het losse kapje gestopt, en het bleek bijna geen vonk te geven op cilinder 1, op 3 al veel meer.
Daarna had Peter Ralph maar even gebeld over wat hij dacht.
Conclusie: DIS/bobine kapot en waarschijnlijk ook de rechter kat die door onvolledige verbranding te heet is geworden.
Thuis gekomen gelijk Berry een bericht gestuurd en die kan er gelukkig aan komen op zeer korte termijn.
Nu nog even een ritje die kant op regelen om het spul op te halen en dan mag Ralph z'n hobby weet even uitoefenen :-).
Dus de verkoop schuift even een klein stukje op :-(.
Gr. Paul