Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

DIS module kapot

Ik start maar even een apart draadje over het probleem wat afgelopen zaterdag is begonnen.

M'n vrouw belde me op m'n mobiel dat de auto raar deed, schokken en stinken naar rotte eieren. Ik dacht gelijk aan iets met de ontbranding want rotte eieren lucht komt van de katalysator. Maar ze was na overleg met mij naar de Opel dealer van Kwawegen gereden en die zeiden, de krukassensor of nog meer zelfs.
Omdat de auto te koop staat dacht ik ach, laat het maar repareren, ze zitten hier om de hoek wat ook makkelijk is met halen en brengen van de auto en klaar ermee.
Gisteren had m'n vrouw de auto opgehaald, bleek het probleem nog niet te zijn verholpen! Ik de pest erin dus vandaag gebeld hoe het kon dat de monteur dit niet had gemerkt of gezegd. Beetje vaag dus, maar a.s. woensdag kan ik hem weer neerzetten en dan gingen ze verder kijken. Ik zeg als het maar niks kost dus bel maar voordat er wat gedaan wordt.
Maar het zat me niet echt lekker dus Ralph gebeld die zei: uitlezen! Gelukkig kon Peter Vega er vanavond gelijk naar kijken. Dus ik hobbel de hobbel en horten en stotend daar naartoe, echt geen gang in te krijgen.
Tech2 eraan gehangen en.....niks. Niks geen foutmelding! Hoe kan dat nou? Bougiekabel los getrokken, gewoon blijven lopen en geen verschil!!! Dat was niet zo'n best voorteken. Peter had een nieuwe bougie gepakt en in het losse kapje gestopt, en het bleek bijna geen vonk te geven op cilinder 1, op 3 al veel meer.
Daarna had Peter Ralph maar even gebeld over wat hij dacht.

Conclusie: DIS/bobine kapot en waarschijnlijk ook de rechter kat die door onvolledige verbranding te heet is geworden.

Thuis gekomen gelijk Berry een bericht gestuurd en die kan er gelukkig aan komen op zeer korte termijn.
Nu nog even een ritje die kant op regelen om het spul op te halen en dan mag Ralph z'n hobby weet even uitoefenen :-).
Dus de verkoop schuift even een klein stukje op :-(.

Gr. Paul
 
We hadden het er verleden week nog over,
geweldige auto zo'n omega maar jammer dat er altijd wel wat aan kapot gaat 8)7

Jammer hoor dat dit nu allemaal gebeurt terwijl die te koop staat.
Nogmaals succes.

Gr.Peter
 

richard66

500.000+
Het zijn we zorgen kindjes die omega,s

Ja ik zag hem te koop staan op marktplaats en hij ziet er goed uit .

Wel jammer dat je nu net dit weer heb nu je hem te koop heb staan .

Gr Richard. :b
 
P.H. zei:
We hadden het er verleden week nog over,
geweldige auto zo'n omega maar jammer dat er altijd wel wat aan kapot gaat 8)7

Jammer hoor dat dit nu allemaal gebeurt terwijl die te koop staat.
Nogmaals succes.

Gr.Peter
niet meer of minder dan aan andere auto s over het algemeen dat er iets kapot gaat
 
jacques zei:
P.H. zei:
We hadden het er verleden week nog over,
geweldige auto zo'n omega maar jammer dat er altijd wel wat aan kapot gaat 8)7

Jammer hoor dat dit nu allemaal gebeurt terwijl die te koop staat.
Nogmaals succes.

Gr.Peter
niet meer of minder dan aan andere auto s over het algemeen dat er iets kapot gaat

Ben ik niet met je eens Jacques, maar dat geeft niet we hoeven het niet altijd met elkaar eens te zijn ! :) d:)b
 
jacques zei:
P.H. zei:
We hadden het er verleden week nog over,
geweldige auto zo'n omega maar jammer dat er altijd wel wat aan kapot gaat 8)7

Jammer hoor dat dit nu allemaal gebeurt terwijl die te koop staat.
Nogmaals succes.

Gr.Peter
niet meer of minder dan aan andere auto s over het algemeen dat er iets kapot gaat
Dat zou best kunnen, m'n vorige auto's hebben de 2ton niet gehaald dus wie weet wat daar na 2 ton aan had geweest, denk ook een hoop.

Gr. Paul
 

Joep

Verbannen
Gelukkig heb je nu een Omega die de 2ton al voorbij is Paul!

Even zonder dollen, erg vrolijk wordt je inderdaad niet als je eigenlijk geen cent meer wil steken in een wagen die de deur uit moet.

Wel toevallig dat je nu een aantal zaakjes achter mekaar krijgt met die 3 liter kerel, alsof ie weet dat ie weg moet. :$
 
Joep zei:
Gelukkig heb je nu een Omega die de 2ton al voorbij is Paul!

Precies! En anders had ik nu mooi zonder gezeten.
Maar onderdelen liggen klaar bij Berry, als ik deze week niet zelf die kant op ga, kan ik misschien een collega het laten meenemen, scheelt een tank benzine ;-).

Gr. Paul
 
En zo geschiedde het dat ik vorige week naar Berry ben gereden om de onderdelen op te pikken. Kon ik ook gelijk de Irmscher bak laten zien.
Was best gezellig, zoontje meegenomen, en Bativ8 was er ook met z'n B2 sedan, dikke wagen ook, met RVS pijp.
Na een uurtje of 3 keuvelen had ik de spulletjes achterin gelegd en weer richting huis gegaan.
null_zpsc7964a7f.jpg


Volgende punt, wie gaat het eronder zetten? Amsterdam (Ralph) was niet echt een goede optie op 3 en een halve cilinder en benzine wat de katalysator in loopt dus wat dichter bij huis gezocht, Barry wist wel iemand :-).
Daar de wagen gisteren gebracht en vandaag opgehaald. Hier 2 horror foto's:
null_zps01a35bf7.jpg

null_zps26fdfbff.jpg

Kat. is overigens niet vervangen, CO2 was nog dik in orde :-). En wat rijdt hij weer fijn, maarja we kijken vooruit en nu dat zwarte gevaarte de komende tijd onder handen nemen.

Gr. Paul
 

Berry

OOP Huisleverancier
Mooi dat het is op gelost,was inderdaad gezellig.Maar paul ik heb je fototje gezien dat je kat rood gloeiend was,nu is ie mss nog goed maar ik heb er div gesloopt waar het helemaal vergaan was in brokjes en daar door de hele uitlaat dicht zat ...
Gr B
 
Ja ach, dat zal de tijd leren denk ik. Ik had hem op de snelweg nog even volledig ingetrapt tot 180km/u en dat ging veel sneller als ooit tevoren dus of hij dicht zit weet ik niet.

Gr. Paul
 

Joep

Verbannen
Mooi dat het opgelost is Paul! Nu maar hopen dat de Omi snel een nieuwe eigenaar vind! :Y
 
Bovenaan