Naar mjin idee is het toch verstandig om regelmatig de uitlijning te laten controleren.
Het is niet alleen voor het scheef afslijten van banden, maar ook de algehele slijtage kan sterk terug gedrongen worlden als hij juist op de wielen staat. Tevens stuurt het ook gewoon veel beter.
Ik heb voor de zomer onze starlet ook laten na kijken, die had geen last van scheve banden maar de marges daar van zijn van +0.5 tot -2.5 graden.
Dus alles daar tussen is volgens Toyota akkoord en zo zet een Kwik sh*t die dan ook.
Maar nu die weer recht op de wielen staat rijdt het veel beter scherper door de bochten!
Mijn ervaring met Lammert, zijn afgezien dat het mij wat tijd kost, zeer positief.
Net wat ik zei hij kijkt niet of het scherm groen is, maar soms heeft hij het liever rood, omdat ze dan wat sportiever staan.
Dat is natuurlijk net wat je wilt. De Omega heb ik gewoon recht op de banden laten zetten, want een race auto wordt het toch niet.
Maar hij weet waar hij het over heeft, hij hoeft het niet in 10 minuten te doen zoals de fast fitters.
Kosten kan ik niets overzeggen. Ik ken hem van de racerij, dus mij kost het een avond voor de koffie en de verhalen, dan gooi ik wat in de emmer die hij heeft staan voor het
racen tegen kanker. En als we een vergadering hebben breng ik hem heen en terug.
Maar een goede uitlijning is meer dan alleen banden slijtage. Dus meestal laat ik dat 1 maal per jaar na kijken, maar niet meer bij de fast fitter, die lijnen ook rustig uit met speling op spoorstangen en zeggen met droge ogen dat het niet uit maakt!