Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Draaiknop rugleuning

Ik was vanmiddag de omega aan het schoon maken, zag ik aan de bijrijdersstoel dat de draaiknop van de rugleuning een paar cm eruit stak.Ik heb geprobeerd om hem er weer in tedrukken maar geen succes.Nu is mijn vraag wat ik allemaal los moet maken om hem er weer in tedrukken.
t4v8jt.jpg
20h7xts.jpg
 

Joep

Verbannen
Misschien even proberen om met de rugleuning te schudden en tegelijk die draaiknop er terug in proberen te duwen.
 

Vega

Medewerker
Administrator
jack-omegax3.0xe zei:
Het makelijkste is de stoel uitbouwen en aan de anderekant de kap wegnemen en dan daar kijken en de pin op zijn plaats duwen.

Dat werkt helaas niet.
De achterplaat weghalen van de leuning, twee schroefjes aan de onderkant weghalen en dan via de achterkant de as geleiden en weer op zijn plaats helpen.
 
Nee joh, is teveel werk. Het kapje aan de andere kant van de draaiknop zit met 1 a 2 parkers vast. Die kan je losmaken. Vervolgens de stang met kleine beetjes links of rechtsom draaien, net zo lang tot ie weer er in past, past nl maar op 2 manieren er in.

Kost ff pielen maar t gaat lukken.
 
Oke mannen,ik zal morgen eens kijken.Ik denk dat ik het zo doe wat Peter al zegt,even 2 schroefjes eruit draaien en dan kijken of ik hem er weer in krijgt.Dat vind ik niet zoveel werk 2 schroefjes eruit draaien Emiel _O- .
Hou jullie op de hoogte.
Gr Henk
 
Vega zei:
jack-omegax3.0xe zei:
Het makelijkste is de stoel uitbouwen en aan de anderekant de kap wegnemen en dan daar kijken en de pin op zijn plaats duwen.

Dat werkt helaas niet.
De achterplaat weghalen van de leuning, twee schroefjes aan de onderkant weghalen en dan via de achterkant de as geleiden en weer op zijn plaats helpen.

Helaas werkt dat wel. Heb het zelf afgelopen jaar zo gedaan.
 
T werkt ook wel maar 't is verdomde veel werk Jack. Peters's oplossing is makkelijker. Ik heb het altijd zonder de plaat los te halen gedaan.

Kijk maar wat het makkelijkste is Henk, zowiezo veel succes!

Greetz Emiel
 
TWA zei:
T werkt ook wel maar 't is verdomde veel werk Jack. Peters's oplossing is makkelijker. Ik heb het altijd zonder de plaat los te halen gedaan.

Kijk maar wat het makkelijkste is Henk, zowiezo veel succes!

Greetz Emiel
Ga eerst de achterplaat los maken zoals Peter het zegt,en het dan proberen.Lukt het dan niet dan haal ik de stoel eruit en probeer ik het zoals Jack het zegt.Het gaat wel lukken denk ik _O-
 
Boes zei:
TWA zei:
T werkt ook wel maar 't is verdomde veel werk Jack. Peters's oplossing is makkelijker. Ik heb het altijd zonder de plaat los te halen gedaan.

Kijk maar wat het makkelijkste is Henk, zowiezo veel succes!

Greetz Emiel
Ga eerst de achterplaat los maken zoals Peter het zegt,en het dan proberen.Lukt het dan niet dan haal ik de stoel eruit en probeer ik het zoals Jack het zegt.Het gaat wel lukken denk ik _O-
Net de draaiknop van de rugleuning gemaakt.Op de Vega manier _O- .Probleem opgelost.
 
Bovenaan