Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

drakos, omega trackday toy

Status
Niet open voor verdere reacties.
denk laat me hier ook maar eens voorstellen.. mijn nickname is drakos en rij dagelijks een calibra 8v in originele staat, verder heb ik nog een calibra v6 4x4 voor hobby/show
maar de reden dat ik me hier heb aangemeld is mijn laatste aanwinst.. een full option omega 2.5 uit 94

de omega is een bekende van hier maar is de laatste jaren flink om zeep geholpen helaas.. wat dan voor mij niet uitmaakte aangezien ik hem wel soort van vermoord heb nu >:) uiteraard om hem een nieuw leven te geven ;)

toen ik hem kocht zag hij er zo uit.. plastidip |:( kapotte koppakking, maar verder meer dan redelijk, weinig roest en smerig maar netjes

Foto-W8MPBO3A-D.jpg


Foto-SLZ8F3ME-D.jpg


Foto-CQYJAWIS-D.jpg


Foto-BUVGPC7R-D.jpg


en nu het slagveld.

na een paar uur slopen zag hij er zo uit O-)
interieur,airco,traction etc eruit,

Foto-CEJZU47X-D.jpg


Foto-XIMB4F3B-D.jpg


Foto-QSIANHE6-D.jpg


maar dat kan lichter..

abs eruit, draadboom gestript, accubak weg, onodige beugels weg
en uiteraard de koppen eraf, deze zijn inmiddels gevlakt en opgelapt maar nog niet gemonteerd ivm ruimte onder de kap.

Foto-HTYIKHDK-D.jpg


en nu begint het slagveld pas.

deuren geskint, zitting van de achterbank eruit, tussenschot eruit, dash leeggehaald alle loze beugeltjes en uitstekende montagepunten verwijderd etc

Foto-NWZZBLNA-D.jpg


Foto-KZJVQDXV-D.jpg


Foto-T843YQNK-D.jpg


Foto-S46YTS4E-D.jpg


Foto-OEIMWHNC-D.jpg


Foto-CJY4HKQP-D.jpg


Foto-3ZFOHQAR-D.jpg


en dit is het resultaat kwa hoogte.. zitten nu nog eibach -4/6 veren onder

Foto-VLOVRLEG-D.jpg


Foto-JOZBHDI4-D.jpg


Foto-YWCJOGME-D.jpg



zoals jullie zien is een gedeelte van de plastidip al eraf, maar aangezien ze maar 1 laag hebben gespoten is dit echt een nachtmerrie.. plus dat het nog wel soort van handig is nu kwa beschadigingen e.d.

volgende stap word het nodige afwerken, bitumen eruit, stoelframes erin lassen voor de kuipen, en dan naar de lasser voor de rolkooi.

hierna komen de lexaan ramen, iets schroefsetachtigs (dit ga ik zelf fabriceren), nieuwe remleidingen, brake ducts en verzin het maar wat er verder nodig is om het tot een goed einde te brengen op het circuit ;)
 

ommie b2

Heer van Stand
Welkom Michel. De onder het plastidip uitkomende kleurtje is helemaal goed. Voor de rest mag hij gelukkig nog verder leven met een ietwat andere bestemming.... anyway, veel plezier met je hobby.

toedels Yvonne
 
thanks voor de reacties.. als er interesse is wil ik wel een project topic aanmaken.

in betere tijden zag hij er zo uit;
dit is jullie eigen meeting in 2010 oid ( fotos ook uit dat topic gejat, bij bezwaar ff seintje geven ;) )

IMG_7334modded.jpg


20rmzc8.jpg


IMG_7333modded.jpg
 
Weet het! En daarvoor is hij van Lars (inmiddels Audi rijder) z'n vader(misschien nog wel Omega rijder) geweest!

Altijd goed te herkennen aan de naar mijn mening lelijke antenne vooraan op het dak!

De eigenaar na hem heeft hem gemaakt zoals de foto’s hier boven, maar heeft er niet lang mee gereden volgens mij....

Wel leuk om de auto nu weer tegen te komen!
 
Niels zei:
Weet het! En daarvoor is hij van Lars (inmiddels Audi rijder) z'n vader(misschien nog wel Omega rijder) geweest!

Altijd goed te herkennen aan de naar mijn mening lelijke antenne vooraan op het dak!

De eigenaar na hem heeft hem gemaakt zoals de foto’s hier boven, maar heeft er niet lang mee gereden volgens mij....

Wel leuk om de auto nu weer tegen te komen!
en naar mijn mening zo n lelijke taartschep achter op het kofferdeksel
 
jacques zei:
Niels zei:
Weet het! En daarvoor is hij van Lars (inmiddels Audi rijder) z'n vader(misschien nog wel Omega rijder) geweest!

Altijd goed te herkennen aan de naar mijn mening lelijke antenne vooraan op het dak!

De eigenaar na hem heeft hem gemaakt zoals de foto’s hier boven, maar heeft er niet lang mee gereden volgens mij....

Wel leuk om de auto nu weer tegen te komen!
en naar mijn mening zo n lelijke taartschep achter op het kofferdeksel
Zo ook nog! Mooi man, leuke info! :')
 
zat wel een spoiler achterop, maar die heb ik op dag 1 gebroken met het optrekken van de kofferklep, die sloot 9 van de 10 keer niet, net de 10e keer natuurlijk wel :P komt voor op t circuit uiteraard een echte taartschep op >:)

zal vandeweek ff een project topic aanmaken.. kunnen jullie volgen hoe je een omega volledig om zeep helpt ;)
is weer s wat anders dan houten dashbordelen en leer inbouwen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan