Dubieuze Marktplaatsverkoper, Katwijk, Zuid-Holland, Ben

Discussie in 'Ervaringen dubieuze Ebay / Marktplaats / Internet ' gestart door Illuminat0r, 13 okt 2011.

1. Illuminat0r

Illuminat0r KnuffelBelg

Voornaam:
    Stijn
    Model Omega:
    B2 Caravan 2.5DTI Executive
    Met dank aan de zoekende ogen van Colinh werd deze advertentie even in het licht geplaatst:

<a class="postlink" href="http://link.marktplaats.nl/491630285" onclick="window.open(this.href);return false;">http://link.marktplaats.nl/491630285</a>

Deze verkoper gebruikt willekeurige foto's om zijn product aan te bieden, en foto's die niet relevant zijn.
    Zo werd mijn foto van de Omega hier misbruikt voor het aanbieden van een inlaatspruitstuk.
    De foto toonde mijn Omega die van de krik gelopen was en dus niets met betrekking tot de modelvorm van de Omega, of een aanwijzing naar de plaats van het inlaatspruitstuk.

Zijn naam is volgens Marktplaats 'Ben'
    Volgens Email: Ben Smeenk
    Hij is woonachtig te: Katwijk, Zuid-Holland
    Mobiel nummer: 0612****16 (volledig Tf.nr bij mij te bekomen ter controle)

Zijn advertentie is hierdoor niet betrouwbaar én in strijd met de volgende beleidsregels van Marktplaats.nl:
    • # Het is niet toegestaan om foto’s bij een advertentie te plaatsen die geen betrekking hebben op het aangeboden product.
      # Het aanbieden van, vragen om of plaatsen van foto’s waarop het auteursrecht of portretrecht van iemand anders rust is niet toegestaan.
      # Teksten en/of foto’s van derden mogen niet worden gebruikt zonder toestemming van de rechthebbende.

Hoe moeilijk kan het zijn om voor een aangeboden object dat je überhaupt zelf hebt liggen een foto te nemen alvorens te plaatsen?
    In andere advertenties blijkt ook dat hij de foto's steelt van bvb een 2ehands.be, waardoor je automatisch een probleem met auteursrechten creëert...

Een gewaarschuwd man is er ? waard...

2. Vega

Vega Medewerker Administrator

Voornaam:
    Peter
    Model Omega:
    Geen
    Stijn, ik had ook al actie ondernomen tegen deze verkoper.
    Richting hemzelf en richting Marktplaats maar zo te zien heeft het nog niet geholpen.

3. Illuminat0r

Illuminat0r KnuffelBelg

Voornaam:
    Stijn
    Model Omega:
    Ik heb van hem een email teruggekregen:
    Zijn Stijl van antwoord bevestigd mij dat ik met zo'n verkoper gewoon niets wil te maken hebben.
    En al zeker niet voor een onderdeel wat bovenaan op mijn motor moet komen :O

Niet dat ik zó braaf ben qua toon in de mail, maar ik heb hier wél recht van spreken.
    De advertentie is nu blijkbaar wel aangepast, om 12u20 bij Vega nog niet.

Case Closed, Wees gewaarschuwd

4. B-Buster

B-Buster Medewerker Administrator

Voornaam:
    Jacco
    Model Omega:
    B1 3.0 V6 H5 i-Line
    B2 3.0 V6 Executive
    Hij heeft van meer mensen een mailtje ontvangen, zo te zien is de boodschap overgekomen. ;)

Inderdaad geen figuur om zaken mee te doen.

5. roekenest

roekenest

Voornaam:
    roelof
    Model Omega:
    b1 2.0 16v cdx
  6. Illuminat0r

Illuminat0r KnuffelBelg

Voornaam:
    Stijn
    Model Omega:
    Ik begin zo de indruk te krijgen dat jullie allemaal zijn inbox hebben volgespamd... _O- _O-

Net goed :Y

7. MetalRush

MetalRush

Voornaam:
    Ruud
    Wat je al schreef, Stijn; zijn manier van reageren laat al zien wat voor een figuur het is.
    Of je daar zaken mee wilt doen... ik in ieder geval niet.
    Kon het toch niet laten een bod uit te brengen _O-

Deel Deze Pagina