Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Een B van Blijver !!

Colinh

Donateur 2023
Ik was er even tussenuit, ben gaan samenwonen en ik heb een maandje nachtdienst gedraaid..
De blauwe 2.0 limo niet meer aan de gang gekregen, die heeft een sloper uit de Achterhoek op export naar Irak gedaan (gaan veel A's heen !)

190320111211.jpg


190320111210.jpg



En toen zoeken naar een hopelijk goede vervanger.. Hoe gek ik van de A ben, als ik er weer een aanschaf wil ik wat goed geld achter de hand hebben en 'm goed op knappen.
Dus ik ben naar B's gaan kijken (die kunnen je natuurlijk ook in de steek laten), maar toen zag ik er een in Mijdrecht (in de buurt).
Zilvergrijze 2.5 V6 handgeschakeld, weinig accesoires, 193*** km, van de 1e eigenaar en altijd dealer onderhouden bij Van Kouwen Mijdrecht..

Fotos van de advertentie waren slecht en hij heeft geen logo op de achterklep, geen goed beeld, maar toch even kijken.
Bij aankomst glom hij heel strak en het interieur is als nieuw..! Asbak zit zelfs geen krasje in.
Toen even rijden, en wat een verschil met een A.. Mn eerste 2.0 was al een comfortbak, de 2.6 helemaal, maar dit is een verschil zeg :)

220420111269.jpg


220420111270.jpg


220420111274.jpg


220420111281.jpg


Reservesleutel zit nog in rubbertje,

220420111279.jpg


Eigenaar had geen oude facturen en boekje was tot 2009 ingevuld. Hoe de auto eruit zag geloofde ik wel dat die altijd zo onderhouden was, maar toch ben ik naar Van Kouwen gegaan.
Nieuw achterkleplogo besteld en ze hebben daar ook vanaf December '96 toen hij binnenkwam bij Van Kouwen tot oktober 2010 zn laatste APK en beurt alle gegevens uitgeprint _/-\o_

Straks even OOP kentekenhouder erop en de koplampen aanpakken :P


Gr Colin
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Je nieuwe Omega ziet er goed uit Colin, klinkt ook allemaal erg goed.

Dat je hier maar lang plezier van mag hebben. :)
 

Vega

Medewerker
Administrator
Ziet er goed uit Colin.

Leuk dat er nog een factuurhistorie aanwezig is.
 

Colinh

Donateur 2023
Vandaag luxe 3d kentekenplaten laten maken en gemonteerd en OOP houder achterop gemonteerd, misschien dat ik er voor de voorkant ook nog eentje bestel..
Vanmorgen toen ik de olie peilde was die nog helemaal schoon. Ik keek op de factuur, er is vanaf oktober maar 2000 km mee gereden :*)
230420111283.jpg
[

Koplamp links met Commandant4 even snel gedaan, rechts later nog gedaan.
230420111288.jpg


Morgen gaan we naar Polen, dus dan moet ie lekker 1000 km toeren.. Zal wel moeilijk worden wakker te blijven 8)7
230420111284.jpg



Gr Colin
 
Deze wel wat langer houden, hè... je begint bijna op Hans-V6 te lijken... iedere keer als ie een pakje sigaretten ging halen, kwam ie weer met een andere Omega thuis _O-

Dag Hans :w _O-

Maar even zonder gekheid: ik hoop dat je hier nog lang plezier van gaat hebben, Colin :Y
 

yoyo

The UK brothers
Mooi Colin,

Deze auto vraagt er gewoon naar om langer bij je te blijven dan de anderen die je de laatste tijd gehad heb.
Deze ziet er netjes strak uit, mooie auto.!
 
Wat een nette Omega ! niet de meest luxueus maar een nette uitvoering met een heerlijke V6 en ik moet zeggen dat ik wel een goed gevoel bij deze Omega heb ! ziet er allemaal keurig uit en je hebt historie ! Wees er zuinig op (maar dat ben je wel) en een fijne en veilige rit naar Pl toegewenst d:)b


Groetss,

Sjors
 

Colinh

Donateur 2023
We zijn in Polen aangekomen. Eerste 600 km lekker 170 km/h getoerd, verbruik 1 op 10, wat netjes d:)b
Maar toen bij een pis pauze zag ik opeens een lekke band rechtsachter. Dus even verwisseld.
Maar zo'n 50 km later op de snelweg opeens een hoop kabaal onder mij vandaan, ik wist dat de uitlaat verroest was en ik zat al te denken om te kijken voor een RVS uitlaat of dergelijks in Polen, maar toen ff gestopt en op meerdere plaatsen van de pijp is hij flink lek..
Even ging het motorstoring lampje aan, misschien 5 seconden, ik denk dat dat van de lamba sonde zal zijn. Later niet meer gezien.
Vanmorgen olie gepeild, 1 mm minder en nog brandschoon de olie :*)


Bedankt voor de reactie's, en over dat ik deze wel zal houden.. Toen ik mn eerste 2.0 kocht zei ik dat ik deze voor altijd zal houden, maarja toen ik het ongeluk had was de koets gewoon echt totall loss.
De 2.6 kon ik een half jaar terug financieel niet houden en de bovenstaande 2.0 was eigenlijk ook maar een tijdelijk autotje, want die zou niet oud worden betreft roest..
Deze 2.5 is de auto van m'n vriendin voor woon-werk verkeer, ik heb altijd een auto van de zaak mee.
Enige opties zijn volgens mij, lederen stuurwiel, climate control met airco (of is dat standaard?), CV met afstandbediening (ook standaard?), radio, en de mattenset.
Het leukst lijkt me wel om er en hoop aan te doen, rustig aan zal er ook wel wat op komen, voorbumper met mistlampen, gespoten spiegels en (onder)bumpers, lichtmetaal uiteraard, een trekhaak is niet mooi, maar lijkt me wel handig.
Wat interieur betreft doe ik wel rustig aan, want het is nog als nieuw, dan vind ik het zonde om 2ehands erin te zetten.

Fotos komen eind van de week.. Neus zit vol met insecten.. Had gehoopt dat het vannacht zou regenen, dan weekt het een beetje los.. :P


Gr Colin
 
Hé Mooi verhaal, mooie Omega!!

Heel veel plezier en geluk met deze Omega toegewenst, Colin!!

Groet,

Niels
 

Colinh

Donateur 2023
En weer terug in Nederland, 2300 km totaal.

Nieuwe uitlaat, 75 euro 8)7 ,
270420111330.jpg


Herrie weg en vermorgen terug :)

240420111311.jpg


Straks naar Van Kouwen mn logo halen..
240420111313.jpg


Nu nog een fohn voor dat stikkertje.. :h

Enn wassen.. !
250420111316.jpg



Gr Colin
 

yoyo

The UK brothers
Zo dat is netjes.
€75,00 voor een hele uitlaat?)

De foto's zijn in Polen genomen zeker?
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Dan wordt een uitlaat vervangen bijna leuk. _O-

Tip @ vliegjes, leg er even een natte doek overheen. Dan weken ze al wat los.
 

Colinh

Donateur 2023
yoyo zei:
Zo dat is netjes.
€75,00 voor een hele uitlaat?)

De foto's zijn in Polen genomen zeker?

75 euro voor nieuwe imitatie uitlaat met montage (montage is vriend van mn zwager), ik had liever een GM, maar ik denk dat ik volgend jaar een RVS of iets anders wil dus voor dit geld vond ik het wel best.

Ja foto's in Polen gemaakt.


B-Buster zei:
Dan wordt een uitlaat vervangen bijna leuk. _O-

Tip @ vliegjes, leg er even een natte doek overheen. Dan weken ze al wat los.

Idd 8)7 Einde van de zomer laat ik ook nieuwe winterbanden eronder zetten, 4 voor 150 :*)

Wat betreft de vliegen, op de terugweg hadden we een paar onwijze plensbuien ongeveer 2 uur lang, heeft lekker kunnen weken :)
Toen ik vanmorgen keek viel het al wat mee en met afspuiten gingen er al een hoop af. Het boenen viel mee :)
Bedankt voor de tip d:)b


Vandaag het nieuwe logo erop,
290420111340.jpg


En stadslicht vervangen, had ze nog liggen,
290420111338.jpg


Nu eens op zoek naar knap licht metaal en projector koplampen met xenon :*)


Gr Colin
 
Bovenaan