Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Een vervelend tikje van omi

A

Anonymous

Gast
Beste Omega Broeders,

Sinds ik mijn omi heb heeft hij een vervelend tikje.
Als ik in zijn 3 rij en naar de 80 km ga dan schakeld hij naar zijn 4. In zijn 4 zit hij dan op 1800 toeren en trekt hij niet lekker( eigelijk heel langzaam).
Dit probeer ik te verkomen door het gas wat harder in te trappen. Dan schakeld hij bij 85 km naar zijn 4 maar stotterd dan heel even bij het opschakelen en trekt dan weer lekker door.

Waar kan dat aan liggen?

Alvast bedankt :+

Thomas
 
Doet ie dit alleen in zijn 4e verzet ?
Ik zou verwachten dat ie het ook in de andere versnellingen zou doen (bvb in geval van een kapotte/rotte drie-wegklep).
Heb je dit al een, kritisch, getest/uitgeprobeerd ?
Hoe reageert ie als je de bak in de sport-stand zet ?
 
A

Anonymous

Gast
Het zit echt alleen tussen zijn 3 en 4 bij de 80 km voor de rest schakeld het beestje gewoon nog lekker.
Ik ervaar het al 2 maanden. En heb er een tijdje opgelet. In zijn 4 boven de 100 voel ik hem weer lekker trekken en zit al dan weer snel op 140 km, haha :*) .
Bij zijn sportstand schakeld hij vaak nog terug naar zijn 2 of trapt hem verder door in zijn 3 en ervaar boven 90 a 100 km helemaal niks van allebei de problemen als hij dan weer schakeld naar de 4.
 
Dan zou ik verwachten dat ie in de andere versnellingen ook problemen zou moeten hebben, Jack.
Dat stotteren bij ~85 km/uur is alleen in z'n 4e...

Ik kan mij ook moeilijk voorstellen wat Thomas precies bedoeld met 'stotteren'.
Voor de één is een hikje al gestotter en voor de ander moet ie zo onderhand gaan bokken, wil ie het 'stotteren' noemen.
Kun je dit misschien iets beter omschrijven, Thomas ?
 
A

Anonymous

Gast
Goedemiddag,

Ik ben net even langs Walter gegaan.
We hebben even lekker gepraat over omi's en andere onderwerpen.
Ook hebben we een stukje gereden. Walter zei dat ik even de olie van de automaatbak moest verversen en dat daar mogelijk probleem in zit. Dus het wordt binnekort vervolgd.
In Ieder geval bedankt voor de reacties en moeite om mee te denken.

Thomas
 
Sjors dacht ook al zoiets (kanaal van 4e verzet enigszins verstopt).
Maar wil je het goed doen, zou je je hele bak moeten laten spoelen (anders wordt maar ~50% van de hoeveelheid versnellingsbak olie ververst... de rest zit dan nog in je bak).
En dat kost wel wat... je gooit namelijk wel een hoop (nieuwe) olie weg.
Maar als dat eenmaal gebeurd is, schakelt ie wel weer als een nieuwe :Y
 
Bovenaan