Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Eens komt er een tijd, en dan?

A

Anonymous

Gast
Hallo,

In de toekomst zullen er steeds minder Omega's te koop komen te staan, en stel je wilt ook geen al te oude Omega aanschaffen! De laatste type dateren van 2003 en zodoende vraag ik mij het volgende af.

Wat wordt jullie auto/merk na de Omega (of is dit vloeken in de kerk)? Ben toch héél benieuwd wat hier geantwoord gaat worden.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Voorlopig blijf ik lekker Omega rijden. Mijn huidige B2 hoop ik nog behoorlijk wat jaren te blijven rijden. Nu als daily, op enig moment waarschijnlijk als 2e auto wanneer er een lease ding bij komt.

Ik vind leeftijd minder interessant, zeker op het moment dat het niet meer een daily zou zijn. Mocht ik wel met een eigen auto richting werk op en neer blijven rijden dan verwacht ik hierna nog een keer een recenter bouwjaar te nemen. Dat zou dan een 3.2 moeten worden uit 2003. Dan wil ik wel een van de laatste die op kenteken zijn gezet.

Daarna verwacht ik over te stappen naar een Cadillac CTS van het 2e type. Die zakken al aardig in prijs, t.z.t. zijn die ongetwijfeld op het prijsniveau van nu een leuke Omega met weinig km's.
 
Ha Rene,

Mijn Omega is nu al grotendeels hobby en ik rij er niet zoveel mee. Als er wat aan mankeert dan repareer ik dat zelf of laat het doen. Ik realiseer mij dat op zeker moment dit dan echt niet meer gaat. Daarna komt er gewoon een andere; een 3.2 executive in een aardige kleur. Is ook die weer versleten dan ga ik voor de allerlaatste nog rijdende Omega :D . Maar alle gekheid op een stokje. Ik ben hier niet zo mee bezig. De Omega bevalt mij prima en dat zal nog wel een tijdje zo blijven.

Groet,

Walter
 
Als het geen omega meer wordt, dan zal het zeer waarschijnlijk een BMW 530d worden. Een merc E320 is ook een goede optie. I O+ 6 lijn diesel.
Paar pk erbij is ook altijd leuk.
 

Xedrah

Donateur 2024
Ehm tja. Volgens mij is hier al een topic over? Ik meen me zoiets te herinneren.

Als je het me nu vraagt: een BMW 520d Touring (177pk versie) van 2006 of 2007. Geen idee wanneer die er staat, maar dat zien we wel.
 

yoyo

The UK brothers
Ja Klopt David, ik meen ook eens zoiets te zijn tegengekomen. (maar waar).

Idd blijf ik zolang mogelijk Omega rijden (maar heb uit mijn ooghoeken ook wel een een VW passat cc voorbij zien schuiven)
 
Ben zelf momenteel weer aan het kijken naar iets anders, de Omega rijdt nog steeds heerlijk, maar anderzijds komt de basis en dus ook de techniek uit 1993, zoals de automaatbak.
Ik ben weer aan het kijken naar een Vectra GTS 2.2 automaat uit 2005 of een Mercedes CLK automaat uit 2003, met de Vectra heb ik vorig jaar al gereden en deze kon niet helemaal tippen aan de Omega V6, maar het zal wel wennen.
Ik wil gewoon iets jongers en moderners en afscheid zal met pijn in het hart gaan, rij inmiddels bijna 9 jaar Omega, waarvan de laatste 4 jaar met de huidige .

gr Hugo

Opel Omega 2.6 V6 Automaat Elegance zilvergrijs met Vauxhall grill 17 inch Executive velgen en ww voorruit
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Zo'n GTS is een hele fijne auto. Totaal onvergelijkbaar met een Omega, maar in zijn eigen klasse vind ik het een erg goed rijdende auto.

Mijn vader heeft er zelf een, zij het een 1.8. Prima ding. Toch zou ik er nooit aan kunnen en willen wennen, dan ga ik enkele dingen toch echt missen. Achterwielaandrijving, het comfort (die stoelen komen niet in de buurt van die in de Omega, vering is erg stug), en ook het interieur vind ik niet echt spannend. In een CLK zou ik me dan eerder thuis voelen.

De voorlaatste 5 serie vind ik zolang er geen M-pakket op zit niet echt mooi. Ik was altijd (en eigenlijk nog steeds) een fan van de E39. Zeker de laatste modeljaren. Dan vind ik die opvolger toch wel grijs, zeker qua interieur. Van een E klasse wordt ik dan vrolijker.

Het leuke aan de CTS vind ik het eigenzinnige. Ok je moet er van houden of je vindt het he-le-maal niets.. maar dat mag ik wel. Met het imago van een auto heb ik toch niets, wat moet ik anders met een Omega. :P
 
Ik weet het nog niet....

Denk in de richting van een Insignia of een dikke Antara, BMW of een Mercedes....



Maar hierna komt er eerst nog een dikke B2 3.2, waar ik een jaar of 25 mee hoop te kunnen doen!


Groetjes,

Niels
 
Ligt er behoorlijk aan, of ik tegen die tijd nog werkzaam ben als Opel monteur. Zo ja, komt er waarschijnlijk een Vectra C V6 GTS Full options naar binnen, of een dikke, flink gemotoriseerde Insignia. Zo niet , komt er een dikke amerikaan naar binnen toe. Ik denk dan aan de laatste serie G8 van Pontiac(GP of GXP), waarvan de laatste de hoogst gemotoriseerde Pontiac OOIT is. 420 pk standaard, af fabriek :9~

pontiacg8gxp_abg_01_opt.jpg


Grote kans overigens dat deze auto ooit eens een keertje , zowieso, hier naar binnen gaat sluipen.Buiten dat bestaat er wellicht ook een mogelijkheid voor de aankoop van een dikke, redelijk nieuwe Cadillac; of een Lincoln.


Als 2e auto blijft mijn Mitsubishi Galant GTi (1200 kg, 150 pk)gewoon aan. Deze auto's hebben zich enorm bewezen en hierin heb ik altijd enorm veel plezier gehad. De aankoop van nieuwe Mitsubishi's is me minder goed bevallen, en de betrouwbaarheid van dat merk, hetgeen wat dat merk de faam opleverde(wat overigens weer niet leide tot extra verkopen in NL, maar dat terzijde), is bijna compleet weg. Daarom zal ik ook niet gauw weer verleidt worden tot de aanschaf van een nieuwe auto van dat merk. :h
 
Ik denk er gewoon nog niet aan.
Voorlopig heb ik nog geen idee hoe mijn verdere loopbaan eruit gaat zien, hoe lang ik met onze huidige Omi nog kan doen, etc.

Desalniettemin kijk ik wel eens naar andere auto's.
In willekeurige volgorde:

Cadillac CTS
2005_cadillac_cts_3_6l-pic-59084.jpeg


Cadillac XLR
Cadillac-XLR-Roadster-2009-1-1024x768.jpg


Holden Monaro
Holden-Last-Monaro-1-1024x768.jpg


Zusje, Pontiac GTO
pontiacgto-4.jpg


Peugeot RCZ
Peugeot-RCZ-500x318.jpg


Mercedes CLK
Mercedes-Benz-CLK-63-AMG-2008-1-1024x768.jpg


Audi S5
Audi-S5-2008-1-1024x768.jpg


Iets verder onderaan de wishlist; de Dodge Challenger
Dodge-Challenger-SRT8-2009-1-1024x768.jpg


Ford Mustang
Ford-Shelby-GT-2007-1-1024x768.jpg


En als nieuwste variant de Chevrolet Volt:
Chevrolet-Volt-2011-1-1024x768.jpg


Ik ben er vast nog een paar vergeten... :>
Geen kinderen heeft zo zijn voordelen *O*
(en dan doel ik op de 2-zitters...)
 
rooie richie zei:
Hm, ik zit toch weer aan een B Manta te denken.....

Kijk dat is praat _/-\o_

Zelf kan ik het alleen niet over mijn hart verkrijgen om met een mooie oldtimer dagelijks te rijden 8)7
+ Dat ik het ook wel erg prettig vind om in het dagelijkse verkeer in een veilige auto te zitten, die bijv. wel voorzien
is van wel airbags, en abs, en tc.

Dus voel best wel wat voor deze;

opel-insignia-opc-02.jpg
 
Als ik de tijd terug kon zetten dan wist ik het wel , ik had in 1982 een Opel kadett C GTE uit 1978, deze in 1985 ingeruild voor een Golf GTI uit 1982, denk nog vaak aan de Kadett terug, heel veel plezier van gehad, was in perfecte staat, ik ging in mijn jongere jaren altijd naar de tuningshow in Essen maar ben nu al 48 jaar ha ha, dus rij alweer 9 jaar Omega.

gr Hugo


Opel Omega 2.6 V6 Automaat Elegance zilvergrijs met Vauxhall grill 17 inch Executive velgen en ww voorruit bj Dec 2001
 
Ach, ik heb er sinds kort een Senator bij gekocht die 25jaar oud is, als ik mijn Omega gewoon blijf onderhouden (Onderhoud = Behoud) en er gebeuren geen gekke dingen dan zie ik niet in waarom ik over 20 jaar niet nog steeds mijn Omega kan rijden :Y)
 
Bovenaan