Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

EGR sensor

Ik heb vandaag de OP-COM er even aangehangen en er kwam een foutmelding boven water.
P1405 feedback EGR-sensor-Niet aanwezig. Houdt dat in sensor naar zijn moer is en zo ja waar zit dat ding ergens bij een Y22XE blok.
 

Joep

Verbannen
PieterK zei:
Ik heb vandaag de OP-COM er even aangehangen en er kwam een foutmelding boven water.
P1405 feedback EGR-sensor-Niet aanwezig. Houdt dat in sensor naar zijn moer is en zo ja waar zit dat ding ergens bij een Y22XE blok.
Achterop het blok zit de EGR klep. Mijne was kapot, een dichte EGR pakking ertussen was bij mij voldoende om het euvel op te lossen. Zoiets zou jij ook kunnen proberen. Hij zit op een rotplek maar het is goed te doen.

Mocht je niet weten hoe de EGR klep eruitziet bij een Omega dan moet je op google even 'EGR klep Opel Omega' intikken. Is wat makkelijker zoeken onder je motorkap. :P
 

Andrew

600.000
Maar als de EGR geen feedback geeft, dan is afstoppen zinloos om de foutmelding te voorkomen, waarschijnlijk zal de EGR-klep kapot zijn. Afstoppen laat dan wel de mogelijke verschijnselen verdwijnen maar niet het MM-lampje.

Andrew
 

Joep

Verbannen
Andrew zei:
Maar als de EGR geen feedback geeft, dan is afstoppen zinloos om de foutmelding te voorkomen, waarschijnlijk zal de EGR-klep kapot zijn. Afstoppen laat dan wel de mogelijke verschijnselen verdwijnen maar niet het MM-lampje.

Andrew
Bij mij lichtte het steeksleuteltje op en na het afdoppen niet meer.
 
MM-lampje brande vreemd genoeg niet. Melding ben ik per toeval achter gekomen. Wilde kijken of ik de datum constant op de MID kon krijgen na het inbouwen van een aftermarket radio.<br /><br />-- 30 dec 2014 21:23 --<br /><br />
Joep zei:
PieterK zei:
Ik heb vandaag de OP-COM er even aangehangen en er kwam een foutmelding boven water.
P1405 feedback EGR-sensor-Niet aanwezig. Houdt dat in sensor naar zijn moer is en zo ja waar zit dat ding ergens bij een Y22XE blok.
Achterop het blok zit de EGR klep. Mijne was kapot, een dichte EGR pakking ertussen was bij mij voldoende om het euvel op te lossen. Zoiets zou jij ook kunnen proberen. Hij zit op een rotplek maar het is goed te doen.

Mocht je niet weten hoe de EGR klep eruitziet bij een Omega dan moet je op google even 'EGR klep Opel Omega' intikken. Is wat makkelijker zoeken onder je motorkap. :P


Ik weet hoe dat ding eruit ziet, ziet eruit als een goedkope electromotor van een kruimelzuiger ;) . Mijn vrouw heeft met de Astra een soortgelijk probleem en die wordt zaterdag uitgeprogrameerd en afgedopt.
 

tonboy

Verbannen
grote kans dat bij een vorige reparatie de stekker van de egr is vergeten terug aan te sluiten, lampje mm gaat dan branden. Bij het weer aansluiten gaat het lampje uit maar blijft de foutcode in het systeem staan.
 
als je de datum wilt zien met een aftermarket radio moet je een draadje door knippen in de radio kabel ik meen een paars rode maar weet het niet zeker dat is echt een poos geleden dat ik daar mee bezig ben geweest het is in iedergeval een data draadje die dan niet gebruikt word
 

Vega

Medewerker
Administrator
Nee Henri ga je schamen.
We knippen niks door we pakken onze Tech 2 en programmeren dat er netjes uit.
 

omega_cruiser

A.k.a. insignia_cruiser
Donateur 2023
De posten van Henri en Vega, waar komen die vandaan, hee niets met het topic te maken :?

Grt. Hans
 

Vega

Medewerker
Administrator
omega_cruiser zei:
De posten van Henri en Vega, waar komen die vandaan, hee niets met het topic te maken :?

Klopt, was een reactie hierop, van dezelfde vraagsteller.

PieterK zei:
Wilde kijken of ik de datum constant op de MID kon krijgen na het inbouwen van een aftermarket radio.
 
Bovenaan