Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Einde A Omega ! en een nieuwe vervanger !

Foto's volgen ! ik kom David een beetje gezelschap houden (met enige dat ik er nog wél een Omega bij heb *; )



Groetjes,

Sjors
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Jammer, maar een verstandige beslissing.

En die Corsa, dat is helemaal goed. Super leuke auto!
 
Thanks Jacco !! is idd een kei leuke auto ! had v/d week al 2x dat mensen mij aanspraken: "hé is dat een echte GSI ?! wow een originele GSI ! die zie je niet vaak meer ! leuk ! d:)b
 

Colinh

Donateur 2023
Uiteraard had ik je PB al.. Maar toch raar nieuws, ik heb er in die korte tijd toch al heel veel mee gereden.
Reden dat ik 'm aan jouw wilde verkopen was dat ik 'm dan nog een beetje zou zien zeg maar, maar hier is geen andere optie voor.
Zoals je zegt, was het een 24V/ etc. dan zou je het nog kunnen overwegen inderdaad.

Zoals op het forum wel vaker staat, we zijn gek op fotos, laat de Corsa eens zien !!


Gr Colin.
 
Ha Sjors,

Toch wel jammer zo'n einde van je A-Omega. Met dit doel had je haar niet overgenomen. Wel verstandig zo. Repareren is feitelijk geen optie. Veel plezier van de Corsa (een originele GSi is ook weer geen straf, en dat dan als winterauto :D ).

Groet,

Walter
 
Jammer Sjors

Ik vind jou projecten altijd leuk, maar je moet op een gegeven moment een streep zetten als het te gek wordt, maar je hebt inderdaad nog de prachtige Omega en Senator.

gr Hugo
 
Sjors z'n nieuwe aanwinst is zeker een leuke wagen.
Ik heb haar al 'de Wendy mobiel' gedoopt :+

Het is geen Omega, maar zoals Sjors al aan gaf: de A is echt té ver heen.
En ja, dan moet je iets... deze keuze is het verstandigst.

Ik wens Sjors [acro=In ieder Geval]iig[/acro] heel veel fijne km's in de GSi :Y
Als je maar niet vergeet waar je 'roots' liggen :P
 

Andrew

600.000
Wel zonde van al het werk dat je in de A gestoken hebt, maar het klinkt als een verstandig besluit. En inderdaad is zo'n Corsa B GSI best een leuke wagen. Toevallig afgelopen vrijdag nog met de Corsa B Sport van mijn zoon naar mijn werk geweest (de Omega stond een dagje stil i.v.m. een bandenwissel) en dat rijdt helemaal niet verkeerd. Als ik het zo hoor zijn beide Corsa's qua historie heel erg vergelijkbaar met elkaar.

Succes met de nieuwe aanwinst.

Andrew
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Ik heb zo'n vermoeden dat e.e.a. aan onderdelen wel goed gebruikt gaat worden in een ander project. ;)
 
Zonde van zo'n mooie Omega, van buiten is die nog kei vet!
Echt balen dat ze zo rotten, de techniek is namelijk super degelijk...

Maar de Corsa GSI 16V van m'n zusje verdient ook een goed nieuw
baasje, (en die heeft i nu) is echt een top auto! (en snel!)

Groetjes,

Niels
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Die Crossa is helemaal op de juiste plaats zo. Op die manier zie je hem nog erg vaak. :P

Snel zijn ze zeker.. ik weet nog dat Sjorsmans een keer met een GSI voor me reed, ik hield 'm met m'n B1 echt niet bij.
 
Meer Pk's per kilo he :P

Had dat met m'n eerste auto, Omega A 2.0 en maatje van me een kadett 1.6, tot de 80 was hij sneller en daarna de Omega.

Wel zonde om een Omega op te ruimen, maar een Corsa GSi is ook erg leuk :)

Ken iemand die een in een B corsa een blok van een Calibra in had gelepeld, dat gaat pas als de brandweer :D
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
Sjors-V6 zei:
achterportier(en) opent) zie je er praktisch niets aan ! en is het echt een kei nette wagen ! waar ik hoogstwaarschijnlijk nog wel mee naar de meeting ga komen ;)

Groetjes,

Sjors

Daar houden we je aan Sjors ;)
Anders misloop ik deze A ook alweer :P
 
yoyo zei:
En hij is al gedapt! (of is hij weereen beetje dof geworden?)


Ha ! _O- nee is nog niet gepolijst ! dof is de Corsa zeker niet ! Niels z´n Zusje hield de Corsa altijd heel goed bij !
Die paar was krassen en dergelijken gaan we met het zonneke wel een keertje te lijf ;)



Xedrah zei:
Verstandige keuze lijkt me. Ook leuk dat je voor een Corsa bent gegaan!



Ja, dit is idd een verstandige keuze denk ik zo ! ik kom nu i.i.g voor mijn brandstof goed uit met mijn km vergoeding :) en het is best leuk naast al die automaten een lekkere handbak te hebben !



Colinh zei:
Uiteraard had ik je PB al.. Maar toch raar nieuws, ik heb er in die korte tijd toch al heel veel mee gereden.
Reden dat ik 'm aan jouw wilde verkopen was dat ik 'm dan nog een beetje zou zien zeg maar, maar hier is geen andere optie voor.
Zoals je zegt, was het een 24V/ etc. dan zou je het nog kunnen overwegen inderdaad.

Zoals op het forum wel vaker staat, we zijn gek op fotos, laat de Corsa eens zien !!


Gr Colin.

Hé dag Colin,



Ook voor een 24V zijn er grenzen natuurlijk, maar die zijn al een heel stuk zeldzamer ! als ik deze verkoop in onderdelen en ik stop er zelf mja pak ´m beet 1500,- bij doe, dan koop ik best een frisse A Omega ! roesten doen allemaal ook de Lotus Omega (heb ik met eigen ogen gezien< Niels is getuige) maar dat is dan nog te overzien ! hier moet gezien de waarde van de auto Te veel aan gedaan worden.

Foto's komen nog !



OmegaUser zei:
Ha Sjors,

Toch wel jammer zo'n einde van je A-Omega. Met dit doel had je haar niet overgenomen. Wel verstandig zo. Repareren is feitelijk geen optie. Veel plezier van de Corsa (een originele GSi is ook weer geen straf, en dat dan als winterauto :D ).

Groet,

Walter


Ha die Walter,

Nee het is idd heel erg jammer !!
Mja en door de lage kosten een auto die zomer's niet hoef te schorsen, met het Origineel elektrisch(!) schuif-/kantel dakje open lekker scheuren over de dijkjes *O*

hugo46 zei:
Jammer Sjors

Ik vind jou projecten altijd leuk, maar je moet op een gegeven moment een streep zetten als het te gek wordt, maar je hebt inderdaad nog de prachtige Omega en Senator.

gr Hugo

Hugo,

Ja dat weet ik ! en dat vind ik serieus echt keu leuk om te horen ! maar dat had je al wel eens eerder verteld (ben ik echt niet vergeten ;) )
Mijn projecten zijn niet ten einde hoor ! ik heb altijd wel iets te doen :)





MetalRush zei:
Sjors z'n nieuwe aanwinst is zeker een leuke wagen.
Ik heb haar al 'de Wendy mobiel' gedoopt :+

Het is geen Omega, maar zoals Sjors al aan gaf: de A is echt té ver heen.
En ja, dan moet je iets... deze keuze is het verstandigst.

Ik wens Sjors [acro=In ieder Geval]iig[/acro] heel veel fijne km's in de GSi :Y
Als je maar niet vergeet waar je 'roots' liggen :P


Ha ! ja idd :f

Ja dat komt wel goed Ruud ! Hoe kan ik dat nu vergeten, daar krijg ik de kans niet eens voor ! 7(8)7


andrew zei:
Wel zonde van al het werk dat je in de A gestoken hebt, maar het klinkt als een verstandig besluit. En inderdaad is zo'n Corsa B GSI best een leuke wagen. Toevallig afgelopen vrijdag nog met de Corsa B Sport van mijn zoon naar mijn werk geweest (de Omega stond een dagje stil i.v.m. een bandenwissel) en dat rijdt helemaal niet verkeerd. Als ik het zo hoor zijn beide Corsa's qua historie heel erg vergelijkbaar met elkaar.

Succes met de nieuwe aanwinst.

Andrew


Hé Andrew,

Ach dat zeggen er meerdere.. maar ik vind het gewoon een hobby, gelukkig til ik daar niet zo zwaar aan !

Zijn zeker geen verkeerde auto's ! ha vet een 'Sport' met de OEM 3 spaaks velgen ? een beetje history is best belangrijk en ook super leuk als liefhebber !



janneman zei:
Jammer Sjors, door deze auto was het de eerste A Caravan die ik kon waarderen...... wel een wijs besluit.

Super leuke reactie ! dat doet mij wel wat !
Ja, daar ben ik van overtuigd.



martijn_maja zei:
sjors heb nog wel een hard casco staan voor je A haha ook en caravan alleen een 2.4i. jammer van de 6 lijn maar is toch ook een 24v.

Mijn C26NE past ook prima in jouw 2.4 Casco 8)7
Nee, wat Colin al aangaf het is een 12V ! alleen dan wel met een Dual Ram luchtinlaat systeem.



Niels zei:
Zonde van zo'n mooie Omega, van buiten is die nog kei vet!
Echt balen dat ze zo rotten, de techniek is namelijk super degelijk...

Maar de Corsa GSI 16V van m'n zusje verdient ook een goed nieuw
baasje, (en die heeft i nu) is echt een top auto! (en snel!)

Groetjes,

Niels


Ja idd Niels ! en van binnen ook ! (dat kan jij beamen, je hebt er pas nog fkes in gezeten) momenteel kan jij elke avond als je thuis komt van je werk of als je 's ochtends weg gaat even een blik werpen op mijn dikke A Omega, of er een rondje mee gaan rijden ! zolang ze nog bij jou staat ;w





B-Buster zei:
Die Crossa is helemaal op de juiste plaats zo. Op die manier zie je hem nog erg vaak. :P

Snel zijn ze zeker.. ik weet nog dat Sjorsmans een keer met een GSI voor me reed, ik hield 'm met m'n B1 echt niet bij.


Dankje Jacco ! ja ik denk het ook wel !

Ja, rap is i zeker ! en dan te bedenken dat er toen een open luchtfilter in zat (nu nog steeds) waarop i echt niet lekker door trekt. maar dat komt wel goed ;)



Tinuske zei:
Meer Pk's per kilo he :P

Had dat met m'n eerste auto, Omega A 2.0 en maatje van me een kadett 1.6, tot de 80 was hij sneller en daarna de Omega.

Wel zonde om een Omega op te ruimen, maar een Corsa GSi is ook erg leuk :)

Ken iemand die een in een B corsa een blok van een Calibra in had gelepeld, dat gaat pas als de brandweer :D



Een 2.0 16V (150PK) ?

Dat is idd serieus snel !


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=LiNsgnhRml0&feature=related[/youtube]



Illuminat0r zei:
Sjors-V6 zei:
achterportier(en) opent) zie je er praktisch niets aan ! en is het echt een kei nette wagen ! waar ik hoogstwaarschijnlijk nog wel mee naar de meeting ga komen ;)

Groetjes,

Sjors

Daar houden we je aan Sjors ;)
Anders misloop ik deze A ook alweer :P



Ja idd ! komt goed Stijn d:)b



Groetjes,
Sjors
 
Bovenaan