Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

electrische ramen achter

A

Anonymous

Gast
hmm ,

een klein mankementje ,..


de kleine man zit achterin en opent het raam met zijn knopje maar krijgt hem daarna neit meer omhoog , ik denk dat is de veiligheidsschakelaar voorin, dus doe ik m zelf wel omhoog, maar niet dus

de enige manier hoe ik m weer omhoog krijg is met de sleutel in het slot van de deur.

nu weet ik ongeveer dat er meerder besturingen naar het raam gaan, maar om dat allemaal door te meten dacht ik ,
vraag hier maar eens misschien is het een bekend kleinigheidje.,


alvast bedankt
 

Vega

Medewerker
Administrator
Check eerst even of de multistekker nog goed aangesloten is.
Het kan ook aan de schakelaars liggen op het midden console.
 
A

Anonymous

Gast
peter,..

multistekker??¿¿ waar zit die of welke is dat?

en het betreft een b2 met de knopjes in de deur ik heb er al wel aan ge etterd misschien vuil dacht ik maar nog geen resultaat
 

Vega

Medewerker
Administrator
Oké, een B2 is net even anders.

Dan kan het de mutlistekker in de bestuurdersdeur zijn of de multistekker in de achterdeur.
Doe de deur open en volg de kabel die van de deur richting carrosserie gaat.

Ook kan het natuurlijk het bedieningspaneel in de deur zijn die problemen geeft.
 
A

Anonymous

Gast
ja kzal morgen eens kijken

dacht al misschien dat er een stekker scheef zit idd dat ie wel omlaag en niet omhoog gaat,..

als ik wat weet hoor je t nog,.
 
Ik wilde dat net voorstellen: als je het raam wel via de sleutel kunt dicht doen, is de motor en electra dus operationeel.
Ligt het aan de aansturing.
Als ie dicht is, kun je hem dan weer openen met de knop in de deur zelf of in de voordeur ??
Doet ie dat wél dan denk ik ook aan een kabelbreuk of een scheve stekker.
 

Vega

Medewerker
Administrator
MetalRush zei:
Ik wilde dat net voorstellen: als je het raam wel via de sleutel kunt dicht doen, is de motor en elektra dus operationeel.
Ligt het aan de aansturing.

De comfort aansturing is een andere aansturingsleiding dan de normale schakelaar bediening.
Die wordt vanuit de CV/ATWS aangestuurd.
 
Dat kan wel zo zijn.
Wat ik er mee wilde aangeven is dat de motor (die het raam bediend) en dat deel van de bekabeling operationeel is.
Hij doet [acro=In ieder Geval]iig[/acro] íets (om het maar wat kort door de bocht uit te leggen).
 
A

Anonymous

Gast
ja ik zal morgen eventueel even uitvogelen wat er nu wel en wat niet werkt
dan zal ik dat hier nog wel laten weten,.
 
A

Anonymous

Gast
pffff t is mij nog veelste koud om naar die schakelaars te kijken, en het werk zit ookniet mee, daar gaat ook veel vrije tijd inzitten
 
Bovenaan