Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

electrische ramen probleem

Hoi allemaal,

Heb nu een raar probleem.
Van mijn omega 2.0 16v uit 1996 (cd business) werken de electrische ramen prima als het contact aan staat.
Zodra ik de motor start reageren de knoppen (alle 4) niet meer. Zet ik de motor uit dan werken ze meteen weer.
Dit is zomaar ineens en ik snap niet waar het vandaan komt.
Iemand een idee?
Alvast bedankt.

groeten Arjan
 
carenbar zei:
hé sjors waar gaan ze dan die vier ledjes weg of misschien aan _O- _O- _O- _O-


Ja, da w'k dus nie hé 8)7 hoop dat de TS mij dat kan vertellen :)

Anders moet hij eens andere schakelaars proberen, er zit een beetje elektronica in die schakelaars.. dat kan nog wel eens stuk gaan..
 
De schakelaars branden nog wel gewoon, dat dacht ik namelijk in eerste instantie ook.
Brakke opel schakelaartjes. Maar dat is het hem niet.

Heb op het opel-forum nog de tip gehad om de massakabel naar de carroserie en de motor te checken.
Dat verklaart alleen nog niet waarom het alleen met draaiende motor niet werkt.

gr arjan
 
geen goeie massa kan rare storingen opwekken ..

dan "zoekt de auto " een andere kant op waar die wel goeie massa kan krijgen ..zodat mss de ramen t ni doen of bwv de cockpit verlichting opeens half brand of er gaan lichtjes branden die ni aan moeten gaan ..
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
waar ik ook aan dacht was een zekering die je raammechanisme spanning geeft bij ingeschakeld contact of ingestoken sleutel...
 
Nee dat kan het niet zijn. Heel af en toe werkt het bestuurdersraam wel.
Op dat moment doen de andere 3 het heel erg schokkerig.
Er staat dus (soms) wel spanning op. Ga van het weekend
De massa ff tsjekken.

Illuminat0r zei:
waar ik ook aan dacht was een zekering die je raammechanisme spanning geeft bij ingeschakeld contact of ingestoken sleutel...
 
Helaas heel het weekend aan werk besteed :(
Maar heb nu al wel weer een dag of 3 perfect werkende electrische ramen :S

Maar voor de zekerheid kan ik idd nog eens even naar de caraudio-zaak gaan en een massakabeltje halen :D
 
Gouden ogen?? heeft geen toegevoegde waarde als de kabel zelf niet verguld is.

Strips kun je in meerdere lengtes krijgen met aangegoten of geperste ogen.
 

yoyo

The UK brothers
En als je die extra massa erin heb ........doet je rollo het ook weer hoop ik. ;)
 
Mijn rollo doet het al (heeft het altijd al gedaan), alleen rolt het doek niet moi op, maar plooit zich op de hoedenplank.
Overigens nu al een aantal dagen prima functionerende ramen.

Alleen als ik de sleutel uit het contact haal en de auto op slot+alarm zet blijven de schakelaars branden???
 
Bovenaan