Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

....en deze is voor AART

En voor een ieder ander die het interressant vind.

Aart had een frame voor een universele radio, die heb ik gekocht en ik moet zeggen dat het geluid een stuk beter klinkt maar dat ligt ook aan de radio, een clarion VXZ758R, google hem even, kan wel alle specs neerzetten maar dan ben ik ff bezig, top kwaliteit radio dus. Het is even wennen zo zonder dubbeldins maar ach, music is everything. Aart wou een foto, dus bij deze............ O-)
104eumh.jpg
6pt6pd.jpg
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
Vind er weinig specs over...
enige link van manual is deze:
<a class="postlink" href="http://www.clarion.com/eur/product_manual/U_Z/VXZ758R_final.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.clarion.com/eur/product_manu ... _final.pdf</a>

S/N rate is niet slecht: 100dB
jammer genoeg spreken ze nergens van 'dynamic range' :(

Veel plezier ermee, ik weet uit ervaring dat de Omega sound niet al te best is, alleen zijn de prestaties die ik wens nogal ingrijpend en blijven daardoor uit...
 
Vind het persoonlijk mooier als er een originele radio inzit.

Vind dat het geluid in de Omega vrij goed klinkt. Iig niet zo om meteen alle speakers te vervangen, versterkers erin en andere radio.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
De eisen van Stijn liggen ook 'iets' hoger dan gemiddeld. ;)

Ik vind de originele speakers heel behoorlijk, al zou ik altijd een Bose set inbouwen. Dat is zoveel beter en wil ik niet meer missen. Ik zit genoeg in m'n auto en muziek is voor mij erg belangrijk. Ook dat hele Bose verhaal is niet heilig en kan weer beter, maar voor een origineel systeem vind ik het top en laat het daar lekker bij.
 
Ging mij eerder om de radio, een cdr2006,vond ik niks, speakers zijn redelijk, en ik merk met deze radio dat dat heel behoorlijk klinkt. De radio staat nu ingesteld op 2 channel, een andere mogelijkheid is 5.1 / dts. Maar als ik dat instel, klinkt het echt nergens naar, dan heb ik een 5.1 versterker en bijbehorende speakers nodig, de auto word dan wel een rijdende 5.1 dolby surround en dts bioscoop of zoiets, maar die spullen zijn erg aan de prijs dus eerst maar es zo proberen. In mijn vorige auto, een lancia zeta zat het in combinatie met een klapscherm tegen het dak, werelds voor mijn dochter. Wellicht beland zo'n scherm nog voor de vakantie in de sport.
 
Ik vind het echt jammer dat zo'n radio de hele stijl van het dashboard onderbreekt, ik neem daarom genoegen nemen met wat 'minder' geluid (vind het zelf prima, zeker als je een beetje speelt met de afstelling van bass en treble enz.)
 

yoyo

The UK brothers
En om al het commentaar even te onderbreken voor een (mijns inziens) toch wel netjes afgewerkt paneeltje O-)

Als alternatief voor een originele radio staat het netjes Eric! d:)b
 

Andrew

600.000
yoyo zei:
En om al het commentaar even te onderbreken voor een (mijns inziens) toch wel netjes afgewerkt paneeltje O-)

Als alternatief voor een originele radio staat het netjes Eric! d:)b

Mee eens, wel jammer dat de kleur wat afwijkt van de rest van het dashboard.

Ik houd het toch bij een dubbel-DIN , ook de niet-Bose versie heeft voor mij best wel redelijk geluid, maar luister 99% van de tijd naar de radio en dan maakt het eigenlijk weinig uit.

Andrew

(P.S.: de sport uitvoering heeft toch voorstoel verwarming, of was dat bij mj. 2000 anders dan in 2002, ik heb ook een sport en wel billenwarmers).
 

Vega

Medewerker
Administrator
andrew zei:
(P.S.: de sport uitvoering heeft toch voorstoel verwarming, of was dat bij mj. 2000 anders dan in 2002, ik heb ook een sport en wel billenwarmers).

Leer wel, stof was optioneel.
 
Hoe zit het met het display van je BC???? Werkt dat nog wel? Ik heb ook gekeken om de radio te vervangen. Maar toch maar mijn display laten vervangen. Binnenkort de radio nog een keer opsturen..... Hij wil geen CD's lezen en de wisselaar wil het magazijn niet meer los laten :(

Ook valt het ontvangst me erg tegen. Daar moet de VOD ook maar even naar kijken. Ik denk dat het probleem is dat de bevestiging voor de antennespriet binnenin de voet los zit..... En in de grensstreek is het ontvangst dan helemaal een ramp......


Met die zilverkleurige omlijsting vind ik het er niet eens zo slecht uitzien de radio. Ik denk alleen met een nephouten lijst dat het er niet zo mooi uit zal zien.
 

yoyo

The UK brothers
Vega zei:
andrew zei:
(P.S.: de sport uitvoering heeft toch voorstoel verwarming, of was dat bij mj. 2000 anders dan in 2002, ik heb ook een sport en wel billenwarmers).

Leer wel, stof was optioneel.

Is dat dan gewoon een matje die je erin schuift en aansluit op de bestaande stekker
onder de voorstoelen?
(zal denk ik niet het geval zijn, en zoja wat kost zo'n geintje ongeveer?)
 
Ben zelf niet zo van 1 din radio's al geeft een clarion inderdaad wel erg mooi geluid. Ik heb zelf een Kenwood dubbeldin. Deze radio speelt alle muziek formaten af. Dolby suround en DTS. incl. DVD.

Zelf een Garmin navigatie aan gekoppeld om zo de wegen binnen ons wegennet te navigeren.

2wda4vq.jpg


2uqdv9c.jpg


i27bio.jpg


Heb een center speaker in het midden van mijn dashbord geplaatst echter het enige wat ik nu nog mis is een Subwoofer voor de lage tonen.

Persoonlijk vind ik dubbeldin dus mooier maar dat is ieder zijn smaak.

Gr.

Martijn
 
Cjibclient zei:
Hoe zit het met het display van je BC???? Werkt dat nog wel?

Het display geeft geen signaal van de radio door, evenals de stuurbediening die nu niets meer doet. Maar bc werkt gewoon, alleen bij aanzetten van de radio krijg je nu ipv radiogegevens een blanco middenveld zeg maar.
 
Apart, ik heb ook een aftermarket radio, en bij doet het display in het midden het wel.... echter enkel de datum.

@Martijn
Kan die radio niet dieper ingebouwd worden ? Hij steek zo uit (de lijst eromheen)
 
Steve,

De radio kan idd dieper ingebouwd worden echter heb ik hem even zo tijdelijk liggen.

Er moeten namelijk nog 3 audiokabels en 2 video kabels van achter de radio naar de koffer ruimte getrokken worden hier nog geen tijd voor gehad.

Eerst volgende week 3 weken naar Marmaris. daarna zien we wel verder.

Gr.

Martijn
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
Martijn Stakenburg zei:
Er moeten namelijk nog 3 audiokabels en 2 video kabels van achter de radio naar de koffer ruimte getrokken worden hier nog geen tijd voor gehad.

O-) Succes daarmee, want er is niet bepaald veel ruimte gelaten voor zo'n aanvulsels.
Heb in de blauwe sedan destijds een VGA en 3 paar RCA bijgelegd via de middentunnel.
Geen sinecure om die langs alles te routeren, en ze bleven voelbaar aan de middentunnel net voor de achterbank... 7(8)7

Als ik me niet vergis had ik ze op een bepaalde manier onder de Airbag-sensor doorgelegd.
Wel eerst de batterij afkoppelen en enkele minuten wachten alvorens daar te werken!
 
Als ik de radio inschakel, gaat het middengedeelte van de bc uit, waar normaal de gegevens van de radio verschijnen, de rest, bovenste gedeelte is bc, dat werkt normaal (tripcomputer e.d.) en onderin blijft gewoon de tijd zichtbaar
2ciagxg.jpg
 
Bovenaan