Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

en weer die cv

Bij mijn omega gaat het passagierdeurslot-schuif-knop-druk-ding niet altijd gelijk mee dicht als ik hem op slot druk.
Als ik de tweede keer druk om het alarm in te schakelen wel !

Vanmiddag bleef die open staan ook bij de tweede keer drukken, ik het paneel er afgehaald maar er is niks te zien, de stangetjes lopen vrij, ik heb het nog geprobeert zonder de schuifknop er op, misschien dat die klem liep op het paneel maar dat hielp niks.
ik weet niet of zo'n motortje "zwak" kan worden maar ik ben het wel een beetje zat. ik moet dus altijd kijken of die deur wel op slot is gegaan.

mijn vraag is of ik de stekker van dat ene slotmotortje af kan halen en die ene deur dan gewoon met de hand kan bedienen ?
dus gewoon altijd dicht behalve als er iemand in wil stappen dat ik hem dan van binnenuit open doe !

ik had net het paneel er weer op anders had ik het misschien gelijk kunnen proberen ! zit er wel een stekker aan ?
 

Joep

Verbannen
Ander motortje bij Berry halen en die erin zetten en het zou opgelost moeten zijn.
 
Ja wat Joep zegt.

Ik heb exact het zelfde euvel gehad paar maanden terug, ook pas bij de 2e keer op slot of soms zelfs helemaal niet.
Ander motortje erin, en probleem is opgelost.
let wel dat je het motortje voor de juiste deur haalt.
Links past niet op rechts en vice verse is mijn ervaring..die stekkers zijn anders volgens mij,.

En ja je zou in principe het stekkertje eraf kunnen laten en handmatig bedienen.
Zover ik weet geeft dat geen specifieke foutmelding.

Mvg William
 
P.H. zei:
mijn vraag is of ik de stekker van dat ene slotmotortje af kan halen en die ene deur dan gewoon met de hand kan bedienen ?
dus gewoon altijd dicht behalve als er iemand in wil stappen dat ik hem dan van binnenuit open doe !

ik had net het paneel er weer op anders had ik het misschien gelijk kunnen proberen ! zit er wel een stekker aan ?


Bedankt voor de reactie's zover maar heeft er iemand een antwoord op de vraag of die het doet zonder stroom
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Je kunt je slot van de bestuurdersdeur zonder stroom op het motortje gewoon blijven bedienen door hem met de sleutel dicht te doen. Andersom zou dus ook moeten werken door hem uit te schakelen op de passagiersdeur en die handmatig te bedienen.
 
B-Buster zei:
Je kunt je slot van de bestuurdersdeur zonder stroom op het motortje gewoon blijven bedienen door hem met de sleutel dicht te doen. Andersom zou dus ook moeten werken door hem uit te schakelen op de passagiersdeur en die handmatig te bedienen.

Jacco bedankt,

onder het mom voorkomen is beter dan genezen, wil ik degene die het niet goed doet eventueel tijdelijk uitschakelen om te voorkomen zoals ik hier eerder gelezen heb de auto niet meer in kan .

Ik zal Berry pb-en

:w
 
P.H. zei:
Bedankt voor de reactie's zover maar heeft er iemand een antwoord op de vraag of die het doet zonder stroom
william75 zei:
En ja je zou in principe het stekkertje eraf kunnen laten en handmatig bedienen.
Zover ik weet geeft dat geen specifieke foutmelding.

Mvg William

Het antwoord stond er wel hoor Peet.
Trouwens als Berry er geen meer heeft liggen dan heb ik er nog wel 1 voor de passagiers kant.
Mvg William
 
william75 zei:
P.H. zei:
Bedankt voor de reactie's zover maar heeft er iemand een antwoord op de vraag of die het doet zonder stroom
william75 zei:
En ja je zou in principe het stekkertje eraf kunnen laten en handmatig bedienen.
Zover ik weet geeft dat geen specifieke foutmelding.

Mvg William

Het antwoord stond er wel hoor Peet.
Trouwens als Berry er geen meer heeft liggen dan heb ik er nog wel 1 voor de passagiers kant.
Mvg William

Sorry William, mijn fout . :)(
 
Geeft niet Peet..

Ik bedenk me nu trouwens iets voor het motortje bestuurderskant, daar zit een micro switch die geactiveerd wordt door het draaien van je sleutel.
Bij het draaien van de sleutel krijgt de motor een signaal dat het moet bewegen.
Er zit dus geen mechanische verbinding tussen sleutel en daadwerkelijk slot mechaniek.
Daarom heb je dus ook een probleem als je motor het uiteindelijk begeeft.

Voor de bestuurderskant zou ik het zo niet 1 2 3 weten, maar als je de stekker los haalt weet je dat snel genoeg ;)

Ik durf nu trouwens ook niet meer met zekerheid te zeggen dat het loshalen van het stekkertje gaat werken.
Bij mensen met een defecte cv motor bestuurderskant, ontstaan grote problemen om de deur te openen, ik neem aan dat die dan ook eerst geprobeerd hebben om het schuifknop handmatig te bewegen.
Misschien kunnen andere hier dat bevestigen.

Ik zou iig adviseren het motortje bij beginnende haperingen te gaan vervangen.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Mvg William
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Wat je bedoeld is dat het een uitdaging wordt de deur te openen wanneer het motortje defect gaat als hij op Safe Lock staat (2x drukken op de AB of 2x met de sleutel op slot draaien). In dat geval wordt de ontgrendel knop in het deurpaneel vastgehouden en krijg je die deur niet meer open. Waardoor je weer het deurpaneel niet kunt demonteren om bij de boosdoener te komen. Voor de bestuurdersdeur zou dat geen probleem zijn doordat je die met de sleutel kan openen.

Zet je hem op de normale manier op slot en wilt zo'n motortje hem niet meer openen, dan blijf je de mogelijkheid houden om via het schuifknopje alsnog van binnenuit te ontgrendelen. Peter hoort in dit geval dus gewoon dat motortje af te kunnen koppelen tot hij een goede heeft.
 
Ja dat bedoelde ik idd Jacco, maar wist alleen niet dat je die uitdaging alleen krijgt in geval van Safe mode.. weer wat geleerd :)
 
Dank je wel mannen, duidelijk verhaal d:)b ,
je zit pas echt in de problemen als het de bestuurdersdeur betreft.


ik zal een ander motortje bij Berry bestellen.
 

Vega

Medewerker
Administrator
william75 zei:
Geeft niet Peet..

Ik bedenk me nu trouwens iets voor het motortje bestuurderskant, daar zit een micro switch die geactiveerd wordt door het draaien van je sleutel.
Bij het draaien van de sleutel krijgt de motor een signaal dat het moet bewegen.
Er zit dus geen mechanische verbinding tussen sleutel en daadwerkelijk slot mechaniek.
Daarom heb je dus ook een probleem als je motor het uiteindelijk begeeft.

Je haalt twee dingen door elkaar.

  • In de bestuurdersdeurservo zit een schakelaar die is ervoor om als je het deurknopje bedient ook de andere deuren te laten meegaan door de CV module aan te sturen, deze is niet voor de sleutel.
  • Bij het cilinderslot in de bestuurdersdeur zit een microswitch die ervoor zorgt dat als je de auto op slot doet met de sleutel, de CV module een puls krijgt om de deuren op slot te doen, één keer gewoon op slot tweede keer op safelock.
  • Die twee staan los van elkaar.
  • Er is wel een mechanische koppeling in de bestuurdersdeur tussen cilinder en servo, want als deze op safelock staat dan kan je met de sleutel deze alleen voor de bestuurdersdeur eruit trekken, alle andere deuren blijven in de safelock staan.
  • Safelock is een mechanische beveiliging in de servo.

Het los trekken van de stekker kan of de CV dan nog werkt weet ik niet, de CV zal wel in de storing schieten omdat er een servo mist.
 
Vega zei:
william75 zei:
Het los trekken van de stekker kan of de CV dan nog werkt weet ik niet, de CV zal wel in de storing schieten omdat er een servo mist.



Peter/Vega

Bij het wisselen van de servo schiet die dan in storing, of is er een bepaalde tijd dat ik kan wisselen . Ik bedoel stekker eraf en gelijk op de nieuwe , schiet die dan niet in de storing door bijv. een backup accu ???
 

Vega

Medewerker
Administrator
Alleen als het bedient wordt op het moment als er niks aanzit.
Maar kan net zo meer zonder problemen gaan.
De Omega blijft me op sommige dingen toch steeds weer verbazen, dat het net toch weer anders gaat dan je verwacht.
 
Peter bedankt, ik heb er eentje bij Berry besteld.
Als die er is ga ik hem wisselen en hopen maar dat het goed gaat.
Ik laat het uiteraard hier weten hoe het gegaan is.
 

Joep

Verbannen
Bij Arjan heb ik er ook 1 gewisseld en is gewoon te doen zonder dat je storingen krijgt.
 
Bovenaan