Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Er is een tijd van komen... en een tijd van gaan

Ik liep al een poosje met mn omega te leuren. Werd gewoon tijd voor wat anders, had de omega wel kunnen blijven rijden maar er mankeerde gewoon teveel aan. Motor liep weliswaar nog perfect maar het echte omega gevoel was al lang verdwenen.

Dus een week of drie geleden gevonden wat ik zocht. Een Dodge RAM 2500 met 5.9 Cummins turbo diesel! De eigenaar wilde de omega wel inhuilen en gaf me nog een heel aardige prijs ook! Het was dus liefde op t eerste gezicht en zo ging het vorige week met de omega naar Hilversum en met de dodge terug.

Nog een laatste plaatje van m'n kindje, het waren 8,5 mooie jaren



En dan het beest wat je de omega vlot zat doet vergeten.





Ik kom nog wel eens voorbij hier.
Heb denk nog wel links en rechts wat omega spullen die misschien leuk voor jullie kunnen zijn, die mik ik wel een keer in de marktplaats, hoewel ik de omega vrijwel compleet heb verkocht vanwege de goeie prijs die hij me bood.
Het was leuk die 8,5 jaar. Alle forumers bedankt voor de tips en gedeelde kennis, tijd voor een nieuw avontuur!

Gr Wim
 
Jammer maar begrijpelijk. Beest van een pick-up hoor :) .

Alleen jammer dat ze het verlagingsset er onder uit gehaald hebben... _/-\o_
 

Andrew

600.000
Wim,

Veel succes met deze "vrachtwagen" (volgens mij is tie wel terug gekeurd naar rijbewijs B ) en je kunt er ook nog eens een aardig aanhangertje achter hangen. Maar een vrachtwagen ben jij wel gewend volgens mij :)

Hopelijk krijgt je Omega een nieuwe eigenaar die er nog een tijdje in gaat rijden (er belanden er al teveel ergens in Friesland ;) )


Andrew
 

richard66

500.000+
Hoi Wim

Jammer van de mooie omega , maar wat je zegt , soms wil je na een aantal jaren er in heb rond gereden weer eens wat anders .

En wat je nu heb aan geschaft is een heel leuk speeltje voor mannen haha.

Ik ben gek op dat USA spul voor al de motoren dikke v8 met veel pk en dan de sound :9~ :9~

Ik zou zeggen heel veel plezier met je nieuwe aanwinst .

Gr Richard. :b
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
HD + Cummins...
Daar beeft menig Omega zelfs van bij het starten :D

RAM is ook een topper voor mij, zou graag eens een 2014 proefrijden ...
Maar niet dat ik de Omega er voor inruil...

Terechte keuze, veel plezier.
Als het een common rail is, goed opletten met de brandstof, en in het algemeen met verbruik en "dieselklop", kan duiden op defecte injectoren met nare gevolgen.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Inderdaad.. Steinmetz ST1 velgen.

Have fun met je nieuwe dikke RAM Wim. Hopelijk mag je er net zo lang plezier van hebben.
 
Heren, bedankt voor de positive reacties.

@richard66 Nee nee geen V8 in dit huis, het is een lijn 6 diesel van cummins oersterk en bijna cult bij de yanks, zoek er maar eens op bij youtube oid.

@tonboy Zoals gezegd Steinmetz ST1 wielen. Met een et van 25! Daarom staan ze er ook zo vet onder, omdat ze wat uitsteken haha.

@Illuminator Geen common rail hoor, het is een 2001, 24 klepper met "ouderwetse" dieselpomp, toch bedankt voor de tip.

Ik ga nog wat diesel opmaken, in de zwarte, danwel de rooie powerdiesel.

Gr Wim
 
Bovenaan