Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

ET 37

Colinh

Donateur 2023
Ik kan voor een leuke prijs een set wielen kopen van een Astra H (2006). Dit is ET 37.
Deze passen toch gewoon op mijn Omega? Staan dan alleen wat meer naar binnen, maar zal het een probleem zijn?


Alvast bedankt.



Gr Colin
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Standaard is ET39, dus die Astra wielen komen iets meer naar buiten.

Ze zouden ook 5x110 moeten zijn als het originele Astra H wielen zijn, dus geen reden om niet te passen.
 

Colinh

Donateur 2023
Hoi Jacco, ik dacht de Omega ET33 was vandaar.


Maar dat is mooi nieuws, dank je wel d:)b d:)b




Gr Colin
 

Colinh

Donateur 2023
Die ET 37 set ging niet door, kocht later een ET 43 set. Beste man vertelde dat ze van een Omega afkomen.

Maar op de vooras liepen ze mooi tegen mn remklauw aan, dus op een V6 past dat zoiezo niet. Achter ging het goed. Ik weet niet of een V6 grotere klauwen heeft dan een 4 cilinder?
Dan zou het kunnen dat die verkoper een 4 cilinder had.

Maar de winterbanden zijn overgezet op mn andere set staal.




Gr Colin
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Mijn 2.0 van 99 heeft dezelfde klauwen als mijn 3.0 origineel had. De eerste serie schijnt met 286mm ipv 296 remschijven geleverd te zijn, wellicht dat hij nog zo'n model had.
 

Joep

Verbannen
Mijn remklauwen zijn ook een flink stuk groter als bij Johnny zijn oude 2.0. Daar schrok hij van toen we bij Ralph waren paar maandjes terug voor de draagarmwissels.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Dat was een 97'er uit de eerste serie, dan zullen die inderdaad wel een kleinere set hebben gehad.
 
B-Buster zei:
Zou best kunnen. Kijk even op je reservewiel. ;)

Wat bedoel je met

elryblo zei:
ik kan et 42 steken dan indien de et 39is, kan iemand daar duidelijkheid in brengen aub??


wel de velgen die ik op het oog heb heebn et42, nu indien mijn omega et33 heeft mpet ik spacers steken van 10mm (kost al weer 100eur en in belgie mag het niet voor de keuring, echter indien de omega et 37 heeft dankan het zijn dat de velgen passen zonder spacersnmaw dat ze niet tegen de schokdempers komen
 
Bovenaan