Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Even voorstellen

Status
Niet open voor verdere reacties.
2rfa64k.jpg

Hallo.
Na een B1 Omega 2.0i paar andere merken hebben wij weer een B2 Omega 2.2 caravan.
Ondanks de bekende kwaaltjes rijd hij super en zijn er heel blij mee.
Van Berry heb ik al de nodige informatie gehad en
hebben nog wel het een en ander te verbeteren .
Wij hopen nog lang van deze Omega te genieten.

Peter en Brigit.
 
Welkom

Er is altijd wel iemand op het op die jouw helpen kan met de kwaaltjes van je omega
Mooie kleur trouwens _/-\o_

Gr. Wilfred :w
 

ommie b2

Heer van Stand
Welkom Peter en Brigit met jullie mooie omi. Veel plezier en veilige kilometers gewenst

Toedels Yvonne
 

yoyo

The UK brothers
Welkom Peter en Brigit,
Ik weet zeker dat je op het OOP op het juist adres ben om je klachtjes aan te kunnen pakken.
d:)b
 
Kwaaltjes, ja ook deze heeft er wel een paar.
Ik heb nog niet van dichtbij gekeken maar je hoort de uitlaat lekken (uitlaatspruitstuk?)
Trilling op het stuur tussen 80 en 100 km(draagarm? Of stuurkogel)
Koppeling al ver heen, en sinds vandaag een groter probleem.
We kregen op de heenweg een koelvloeistof waarschuwing.
Na het bijgevuld te hebben op de terugweg geen waarschuwing meer tot we voor de deur stonden,
Motorlampje kwam aan en loopt op 3 cil.(bobine blok?) of (koppakking?)
Gelukkig bij ons voor de deur want we hebben heerlijk gereden op de terug weg.
We zullen is kijken op het portal wat het zoal kan zijn.
 

Joep

Verbannen
Dat op 3 poten lopen lijkt me de bobine. Die trilling is 9 van de 10 keer een stuurkogel. De draagarmen merk je vooral tijdens het remmen dat de auto dan gaat zoeken of slaan met het stuur. Trilling kan ook komen door kromme remschijven of onbalans in de wielen.

Het koelvloeistofprobleem zou ik snel naar laten kijken. Zoiezo even het koelsysteem even onder druk laten zetten (afpersen) om te kijken of het geen scheur is in een slang of iets dergelijks. Ook zou ik je koelreservoir laten testen op uitlaatgassen door middel van een snuffelaar. Mochten er uitlaatgassen in je koelreservoir zitten dan is het vrijwel zeker dat je koppakking lek is.

Verbruikt je Omega ook olie?
 
R

Ralph

Gast
zou hem laten testen op de koppakking. driewegklep kan ook de verdachte zijn.
maar de combi koelvloeistof en lopen op 3 cilinders ..................................
trilling zou ik zoeken in balanceren van de banden of een versleten cardanas rubber.
 
nee geen olie verbruik.
wel veel witte rook uit de uitlaat.
vandaar de verdenking van de koppakking.
Ik ben alvast op zoek naar een werkplaats manual om zelf de koppakking te vervangen.
binnenkort eerst maar is bij de garage diagnose stellen.
wordt vervolgd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan