Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Even wat nieuws proberen: NEXEN N9000 banden

R

Ralph

Gast
even 4 van deze besteld en komen er de komende week onder.
eens kijken of deze band geproduceerd in de fabriek waar falken uit komt wel normaal zijn werk doet.
men heeft een patent op het profiel en hebben de red dot award gewonnen.
het cuppen behoord tot de verleden tijd zegt men.

lets test the rubber.

C label voor geluid
B label voor grip
C label voor verbruik

 
R

Ralph

Gast
Re: Even wat nieuws proberen.

valt mee € 120,- per/stk. merk laten we nog even zitten.
standaard onder de z350 en de s2000 geleverd.

hifly was 67,- per/ stk.

er moet er één de opening doen voor een alternatief.

tokio drift gekeken?
 
A

Anonymous

Gast
Re: Even wat nieuws proberen.

Misschien iets meer info aangaande het merk, maat en type (ik begrijp uit de Falken fabriek, ga er van uit dat het dan geen Falken betreft). Heb jij een link naar de "red dot award" of de test die tot deze award heeft geleid. Ben nieuwsgierig omdat ik er inmiddels ook Falken banden onder heb liggen, uiteraard geen Omega en een andere maat band.
 
R

Ralph

Gast
Re: Even wat nieuws proberen.

nou niet zo agressief naar mij, ik zeg net dat we deze gaan testen.
zodra deze goed bevonden worden en ook door een medeforumer maken wij meer bekend.
dit om vooroordelen tegen het merk even uit te sluiten.
want falken was in het verleden ook een shit band.

RED DOT @ GOOGLE
 
A

Anonymous

Gast
Re: Even wat nieuws proberen.

Ralph zei:
nou niet zo agressief naar mij, ik zeg net dat we deze gaan testen.
zodra deze goed bevonden worden en ook door een medeforumer maken wij meer bekend.
dit om vooroordelen tegen het merk even uit te sluiten.
want falken was in het verleden ook een shit band.


Zeker niet agressief, maar ik ben erg nieuwsgierig naar de test en award die je hebt gelezen/gezien, naar ik aanneem op het internet.
 
Re: Even wat nieuws proberen.

Pfieuw, 120eu. Das wel een redelijk prijsje zegmaar. Vond m'n AutoGrips eigenlijk al te duur :D

Ik weet het merk! Maar ik zeg 't nie. Is idd wel een bekende. d:)b
 
Re: Even wat nieuws proberen.

Ralph zei:
nou niet zo agressief naar mij, ik zeg net dat we deze gaan testen.
zodra deze goed bevonden worden en ook door een medeforumer maken wij meer bekend.
dit om vooroordelen tegen het merk even uit te sluiten.
want falken was in het verleden ook een shit band.

RED DOT @ GOOGLE


falken shitband ? |:( ik rij al jaren falken onderde vectra v6 de calibra' 17'' de omega 19'' rijdt super in duitsland is het ook een a merk band
 
R

Ralph

Gast
Re: Even wat nieuws proberen.

falken, is goed zeker door de adac als goed beoordeeld. dit is alleen geen falken. het is het zustermerk uit dezelfde fabriek en de testen zijn benoemmens waardig te noemen. het gaat hier dan ook om 18 inch waar de meeste banden toch rond de 150 euro liggen en wil deze eens onder de auto hebben daar er veel op you tube terug te vinden is. en zelfs in tokio drift gebruikt worden. zie de aftiteling aan het eind.
waarbij nog komt als ik de naam noem dit topic ongeveer 18 pagina's lang gaat worden.

falken was in het verleden ook een shit band zeiden ze, nu met de adac als best gepruft iedereen ze moet hebben. iets wat wij als wisten.
deze worden nu ook aangeprezen door de adac en door de anwb als beste budget band.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Re: Even wat nieuws proberen.

Met de titel budget band doe je Falken wel wat te kort eigenlijk. Het is een voordelige merkband, althans zo schalen ze dat merk in Duitsland al tijden in. Ik beken dat ik er ook pas een jaar zo naar kijk, daarvoor had ik er nooit goed naar gekeken.

Een Falken @ 245/40 18 komt rond de 120 euro, dus ik ben benieuwd waar we dit testobject moeten inschalen.
 
Re: Even wat nieuws proberen.

Mooi profiel Ralph,

ben wel benieuwd naar de test sessie.

Komt deze ook voor 16inch ?
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Re: Even wat nieuws proberen.

In 16 inch is ie er alleen in 205/55 16 en 205/45 16 zo te zien.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Re: Even wat nieuws proberen.

Wat Marcel zegt. :)

Falken is wel in 16inch verkrijgbaar. Mijn eerstvolgende setje worden Falken 914's.
 
R

Ralph

Gast
Re: Even wat nieuws proberen.

de eerste 500 kilometer zit erop met de NEXEN N9000, uit de fabriek waar falken ook gemaakt word.
bevindingen zijn erg stil hebben goed grip op droog wegdek en zijn trillingsvrij.
tijdens het balanceren ook maar 15gram om 25gram balanceerlood max hoeven plakken.

voor als nog tevreden.
 
Re: Even wat nieuws proberen.

ondertussen zijn we weer een maandje verder.

Bevallen ze je nog steeds?
Ik moet namelijk dringend nieuwe banden voorop leggen en overweeg sterk om ook hiervoor te kiezen.
Uiteraard enkel als jij er inmiddels geen negatieve ervaringen mee gehad hebt!
 
Re: Even wat nieuws proberen.

Ik wilde ze ook wel proberen, maar ze stonden bij de fabriek in backorder zei Ralph dus dat duurt even voor ze er weer zijn...

Gr. Paul
 
R

Ralph

Gast
Re: Even wat nieuws proberen.

de banden zijn voor mij zeer goed, lekker stil en goede grip.
er zijn nog geen trilling of dergelijk waargenomen.
tevens gaan ze mee naar Z-FR vanuit daar berichten wij u verder.

voor nu is het een blijver!
 
Bovenaan